• Kvinna72

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Hej,
    Ett litet snabbt inlägg här och Grattis till Er Gravida där ute : )
    Jag tar nu dhea och det blir ca. 2-3 om dagen i snitt (alltså 50-75 mg).  Nu är jag snart inne på tredje veckan så vi få väl se om det händer något fram över här : ) Jag håller hoppet uppe och kämpar på såklart.

mba12 - jag har dessvärre ingen info om fertile XX och dhea men däremot tar jag inofolic och dhea. Hoppas det är ok.

Vitanova - Jag säger det igen...underbar historia! GRattis! 

Castor - tråkigt att höra om allt men vad jag förstår är du nu i trygga händer.

Anemon - Grattis till dig också : )

Och till Er andra och mig ; ) Nu hoppas vi på lite tur för oss som testar dhea.
    Kram på Er!      

• Kvinna72
    Albintilda skrev 2012-08-11 22:02:19 följande:
    Måste få dela med mig av min historia. För tva år sen fick jag cancer och genomgick cellgiftbehandling . Nu i våras ville vi försöka få ett barn till men dessvärre hade cellgiftsbehandlingen förstört mina ägg enligt fertilitetsenheten på Karolinska. Genomgick en utredning som visade ett FSH-värde på 24 och ett AMH på 0,2 vilket ledde till att vi inte ens fick göra någon IVF. Som tur var gav jag inte upp utan kontaktade en kinesisk läkare som jag hade sett på TV. Har nu gått hos henne i knappt tre månader och har fått akupunktur och örtmedicin, och det som skulle vara omöjligt för mig enligt fertilitetsenheten hände, jag har blivit spontant gravid! Vill bara sprida lite hopp till er som kämpar, det kan faktiskt gå trots minimala förutsättningar.

Tråkigt med allt du har gått igenom men Grattis till en fin solkenshistora till slut! Lycka till med allt! Kramar
  • Kvinna72

Germany: känner så med dig! Dessa ord kunde lika gärna kommit ifrån mig : ( Detta är sååå jobbigt, jag förstår din frustration. Jag känner ofta när jag träffar kollegor, vänner och bekanta som har barn att om de 'klagar' på något gällande deras barn , alltifrån sömnlösa nätter, planering och allt vad det kan vara. Då tänker jag att, Gud jag lovar att detta kommer jag inte att klaga på efter allt kämpande som vi har gått igen så här långt.Jag vet att det inte är en dans på rosor med barn men jag lovar att inte vara så 'klagande' som jag hör många är. Förra söndagen var vi barnvakt åt vår underbara väns tre åriga son, en helt underbar dag tillsammans hade vi. Vi vill ju ha en egen liten, NU!
    Just nu är det 'ägglossnings dagar' (har inte tagit test ännu men det borde vara i helgen. Så nu är allting rätt positivt men vi få se om två/tre veckor... Pust!
    Stora stora kramar till dig! Tänker sååååå mycket på dig!
    Kram och ha nu en trevlig helg!

• Kvinna72

Hej,

är det någon här i tråden som har tagit ett dhea-s prov? Hur gör jag för att ta det? Jag ska precis maila min gyn läkare och kolla om hon kan lösa det. Spännande att se vad svaret blir.

Nu har vi tagit en ivf paus men nu är jag igång med att kolla upp diverse och ta tag i det igen. Mensen är ju också sen så jag blir lite smått tokig. Jag är inte gravid heller, jag har tagit grav. test. : (  

Kram    

• Kvinna72
    germany skrev 2012-11-18 10:06:25 följande:
    Har du lyckats få en remiss för att kolla DHEA-s värdet?
    Hoppas att det gjort det och att du snart får svar på vad ditt värde ligger på.
    Kram Solig
    Hej, jag har bokat in en gyn undersökning nästa vecka. Har även mailat min gyn läkare om att det kanska va dags att ta om min värden/prover (de gjordes för 1,5 år sedan) och jag sa även att jag ville ta dhea-s. Hon svarade att hon skulle skriva remiss på det. Så vi få väl se hur det går : ) 
    Jag inväntar fortfarande min mens...har tagit ett gravtest till och jag är INTE gravid. Men va är det med min kropp, min mens har aldrig varit så här försenad. Pust : (     
  • Kvinna72

Åååå Castor - Ett stort Grattis! Har tänkt på dig så mycket.
    Jag är nu så tårögd av Lycka! Så fint det du skrev.
    Jag/vi kämpar på fortfarande dock har vi gjort en ivf paus och kört med hemmaförsök istället. Jag åt dhea i 5 månader och har nu gjort uppehåll, nu är dock min mens ca. 2,5 månad försenad. Mycket märkligt! Dock inte gravid... Inte ännu!
    När mensen kommer igång blir det ivf försök i Falun denna gång.

Just nu känns det dock som jag har ägglossning. Vi få väl försöka hinna med lite mys här i jul stressen ; ) jag har även mått lite konstigt de senaste två dagarna, min temp har också stigit de senaste dagarna här. Eller kanske det är ngn liten influensa på gång.
    Skulle egentligen bara skriva Grattis och tack för allt stöd, först och främst till dig Jessica sedan alla andra här i tråden med tips, info och all "peppning"!

God Jul och ett gott slut!

• Kvinna72

Hej alla : ) 

mian04: tack för fin solskenshistoria : )   

Castor: sist jag var på gyn undersökning (för exakt en vecka sedan) så sa min gyn att allt såg bra ut och att det var ev. ägglossning på gång, min slemhinna var 8-9 mm osv...Hon nämnde inget om cysta eller så. Men i dagsläget så är det över 2,5 månad sedan jag hade min senaste mens. Det är såå jobbigt tycker jag att inte veta eller ha koll då jag alltid har haft regelbunden mens hela livet i stort sett.

Jag har nu tagit ägglossningstest och tycks inte fått ngt tydligt utslag på dem i en veckas tid, om jag nu gjort rätt, mne så himla svårt är det ju inte ; ) Jag har testat apotekets och tycks inte få några tydliga streck. Vilka använder ni? Jag tar även tempen varje morgon men tycker heller inte att det skett ngt tydligt där för att vara ägglossning. Vi försöker att hålla igång och jobbar på hemma försöken så gott det går ändå ; ) 

När eller om nu mensen kommer så ska vi sätta igång med nästa ivf och då sa min hemortsgyn att det blir Menopur 450 och då korta metoden. Jag har nu gått och tänkt på detta mycket och ska nog kontakta henne för jag känner att det kanske är ngt mer som behövs att 'sättas in' eller att testa. Jag tänker eventuellt på någon typ av stödmedicin men min gyn nämnde inget om detta.
    Är det någon här som har fått ngt bra 'upplägg' vid ivf som ni är nöjda med eller kanske lyckats med? 

Germany: satte inte Falun in stödmedicin ganska tidigt, typ vid sprutstart när ni gjorde ert senaste ivf där?

Jaja, lite frågor och funderingar så här i Julledigheten : )

KramarHjärta     

• Kvinna72
    Castor1 skrev 2012-12-22 10:47:22 följande:
    Millan: Jag kände samma oro, det är så otroligt jobbigt men man får acceptera att det är svårt att njuta helt av graviditeten. Speciellt ni mer er historia. Innan förlossningen så var jag säker på att det var ngt fel. Men fick bli övertygad att allt var underkontroll och de kollat  honom 8 ggr  med ultraljud utan att hitta ngt och att medicineringen inte var skadlig... Njut en timme i taget och oroa dig en timme i taget  - snart är miraklet här!
    Kram

Kvinna72: Tack snälla för dina ord och tankar. Jag har tänkt på dig också och hoppats att allt är bra! Det känns så otroligt att han är här nu trots allt... Det är mycket känslosvallningar och oro, har nu börjat att våga sova. de första dagarna turades jag och min man om att ha vakningspass för att kontrollera att han andades. Inte så populärt hos barnmorskorna så vi fick lova att sluta med det och det går faktiskt bättre nu. 
    Ang försenad mens:
    Har du kollat så att du inte producerat någon cysta som sitter och stör ägglossningen? Det har du säkert gjort men de kan komma och gå. Så var det för mig under behandlingen. Hade en som varierade i storlek och producerade östrogen...
    Vad bra att ni ska till Falun, hoppas dock att ni plussar innan men annars har jag bara hört positivt om Falun. Pratade med läkarna på SÖS, vid fertilitietsutredning så bbörjar de alltid med att kolla autoimmuna sjukdomar och speciellt de med inriktning mot koagulationsproblematik. Vet inte hur de gör med det på Falun, men kolla. Stort, stort lycka till nu! Kramar

Hannah: Beklagar verkligen ditt missfall och känner med dig i den tomhet som uppstår efteråt. Ta hand om dig så att du läker och försök se framåt med ljusa tankar. Vi har haft flera missfall. Att de konstaterades gjorde att vi fick göra IVF då de ser missfall som en indikation på att kroppen kan bli gravid. Oftast är det inget fel utan missfall händer. För oss kan det varit min autoimmunitet men det är inte säkert. Tror ni kommer att lyckas igen - försök hålla blodcirkulationen och hoppet uppe! Kram 

Germany: En tanke gällande gravidsymptom (som jag höll på att googla mig fördärvad på...): Jag hade inte så många, speceillt inte efter vecka 7. Brösten, ja - men inte så kraftigt. Illamående, nej... cravings, nej... etc. Det är hormonsvängningarna som ger symptom och vi som genomgått flera behandlingar har kanske blivit lite immuna mot dessa kraftiga svängningar. En tanke bara som kan vara ganska skön att tänka på när oron blir som värst. Det låter som att du har en stark graviditet och att du bär på ett mirakel. Det är underbart - njut!

Jegs: Jag såg att du nu är gravid - vad härligt och stort grattis. Hoppas att du mår bra! kram

Cff: Vad mycket bra information du samlat och vilken bra tråd du startat! Alla denna kunskap som vi tillsammans kan samla ihop är så otroligt värdefull. Tack, tack, tack!

God Jul och God Fortsättning till alla här!
    Vet att det är skit att behöva googla på "lågt amh-värde" och läsa allt om vad det innebär och ångesten när det faktiskt går in VAD det innebär. Men - glädjen att hitta hit och sedan vända detta till ett beslut om att lyckas trots ett dumt värde på ett papper - det är något otroligt positivt och hoppfullt. Ge aldrig upp - vi blir föräldrar till slut om vi vill, vägen är bara längre och krokigare och slutet av vägen lite mer öppen på grund av de olika alternativ som finns. Vad amh-värdet  indikerar är att det kan ta längre tid att bli gravid och att man därför  bör förbereda sig på det och även undersöka alternativa vägar för att bli förälder. 

Stor kram till er alla! 
    Hej igen Castor,
    Hoppas allt är bra här i mellan dagarna och att ni myser på med den lilla : )
    nu har jag precis mailat min hemortsläkare och tagit upp lite frågor gällande vårt ev. nästa ivf i Falun. 

Jag har en fråga gällande det här med autoimmuna sjukdomar, du skriver följande: "Pratade med läkarna på SÖS, vid fertilitietsutredning så bbörjar de alltid med att kolla autoimmuna sjukdomar och speciellt de med inriktning mot koagulationsproblematik. Vet inte hur de gör med det på Falun, men kolla". Om man nu skulle ha en autoimmun sjukdom, vad brukar de göra då vid ivf/fertilitetsutredningen. Har du hört något om det? förstår du min fråga? : )
    Det är mycket funderingar just nu. pust!

Kram och Gott Slut på 2012!      

• Kvinna72

Bambi2 och Kattflickan: ja verkligen vad skumt att det kan skilja så.
    Jag har även testat Clearblue också. Nu är det några månader sedan men då hade jag inga problem med dem.

• Kvinna72

Vid 12 - slaget så ska jag tänka på Er alla kämpare här inne. Tack för all inspiration, tips, råd och kunskap ni har gett mig under detta År.  

TACK och all kärlek Hjärta    

• Kvinna72

Hej,
    Germany: jag börjar först med dig. Det måste vara en fruktansvärt jobbig tid du går igenom. Jag tänker verkligen på dig ska du veta.
    Jag själv är lite bara lite aktiv här på FL till och från. Jag har även varit bortrest i jobbet utomlands nu i några dagar så jag har en del att "catcha upp" med inser jag.
    Jag fick min mens till slut vid julledigheten (30/12) och jag är på 11 sprutdagen idag om jag inte minns helt fel.
    Jag kör med Menour 450 och Orgalutran. Nu är jag på väg för en undersökning för att se hur allt ligger till. Hoppas hoppas allt ser ok ut och att det har växt till några fina 'äggblåsor'.
    Vi hörs snart när jag har hunnit att läsa igenom tråden mer.
    Om jag inte minns fel så är det väl någon annan här som ligger till ungefär som mig va?
    Vi hörs snart!
    Kram

• Kvinna72

Hej och Grattis till Er där ute som blivit gravida, det är så härligt att läsa! Jag har inte läst så mycket här den senaste tiden, så det är en del att gå igenom men det händer ju en hel del på olika fronter : ) Jag själv har precis gått igenom det korta protokollet och sprutat med Menopur 450 och Gonal-F 150 i två veckor. Ja, det är ju mycket men denna gång blev det bara en äggblåsa, ledsamt men jag/vi har hoppet uppet. Ikväll tar jag Ovitrelle ägglossningspruta och testar sedan på ett hemmaförsök med denna äggblåsa som finns. Man vet ju aldrig, det kan ju funka. Är det någon här hi tråden som har testat detta?   

Lycka till med allt - det finns så många fina solskenshistorier här och alla fina människor som stöttar med tips och råd på olika sätt. Det känns fantastiskt! Tack allla, ni vet vilka ni är, 'ingen nämnd ingen glömd'. Hjärta  

• Kvinna72

Hej,
    Är det någon här inne som varit på Ava Peter och gjort ÄD?
    Vilken åldersgräns är det i Sverige för ÄD?
    Håller på med lite research för ÄD.
    Tack på förhand!

• Kvinna72

Hej,
    Vart har ni köpt dhea från? Dhea.com? Av ngn anledning så funkar inte det inte att betala med mitt kontokort. Har försökt både med Visa och Master men det går inte i genom : (
    Någon som har haft det problemet eller tips på någon annan sätt att köpa dem?
    Tänkte att testa hemma försök med diverse vitaminer osv : ) innan det troligtvis blir dags för äggdonation.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH