Castor1 skrev 2012-12-22 10:47:22 följande:
Millan: Jag kände samma oro, det är så otroligt jobbigt men man får acceptera att det är svårt att njuta helt av graviditeten. Speciellt ni mer er historia. Innan förlossningen så var jag säker på att det var ngt fel. Men fick bli övertygad att allt var underkontroll och de kollat honom 8 ggr med ultraljud utan att hitta ngt och att medicineringen inte var skadlig... Njut en timme i taget och oroa dig en timme i taget - snart är miraklet här!
Kram
Kvinna72: Tack snälla för dina ord och tankar. Jag har tänkt på dig också och hoppats att allt är bra! Det känns så otroligt att han är här nu trots allt... Det är mycket känslosvallningar och oro, har nu börjat att våga sova. de första dagarna turades jag och min man om att ha vakningspass för att kontrollera att han andades. Inte så populärt hos barnmorskorna så vi fick lova att sluta med det och det går faktiskt bättre nu.
Ang försenad mens:
Har du kollat så att du inte producerat någon cysta som sitter och stör ägglossningen? Det har du säkert gjort men de kan komma och gå. Så var det för mig under behandlingen. Hade en som varierade i storlek och producerade östrogen...
Vad bra att ni ska till Falun, hoppas dock att ni plussar innan men annars har jag bara hört positivt om Falun. Pratade med läkarna på SÖS, vid fertilitietsutredning så bbörjar de alltid med att kolla autoimmuna sjukdomar och speciellt de med inriktning mot koagulationsproblematik. Vet inte hur de gör med det på Falun, men kolla. Stort, stort lycka till nu! Kramar
Hannah: Beklagar verkligen ditt missfall och känner med dig i den tomhet som uppstår efteråt. Ta hand om dig så att du läker och försök se framåt med ljusa tankar. Vi har haft flera missfall. Att de konstaterades gjorde att vi fick göra IVF då de ser missfall som en indikation på att kroppen kan bli gravid. Oftast är det inget fel utan missfall händer. För oss kan det varit min autoimmunitet men det är inte säkert. Tror ni kommer att lyckas igen - försök hålla blodcirkulationen och hoppet uppe! Kram
Germany: En tanke gällande gravidsymptom (som jag höll på att googla mig fördärvad på...): Jag hade inte så många, speceillt inte efter vecka 7. Brösten, ja - men inte så kraftigt. Illamående, nej... cravings, nej... etc. Det är hormonsvängningarna som ger symptom och vi som genomgått flera behandlingar har kanske blivit lite immuna mot dessa kraftiga svängningar. En tanke bara som kan vara ganska skön att tänka på när oron blir som värst. Det låter som att du har en stark graviditet och att du bär på ett mirakel. Det är underbart - njut!
Jegs: Jag såg att du nu är gravid - vad härligt och stort grattis. Hoppas att du mår bra! kram
Cff: Vad mycket bra information du samlat och vilken bra tråd du startat! Alla denna kunskap som vi tillsammans kan samla ihop är så otroligt värdefull. Tack, tack, tack!
God Jul och God Fortsättning till alla här!
Vet att det är skit att behöva googla på "lågt amh-värde" och läsa allt om vad det innebär och ångesten när det faktiskt går in VAD det innebär. Men - glädjen att hitta hit och sedan vända detta till ett beslut om att lyckas trots ett dumt värde på ett papper - det är något otroligt positivt och hoppfullt. Ge aldrig upp - vi blir föräldrar till slut om vi vill, vägen är bara längre och krokigare och slutet av vägen lite mer öppen på grund av de olika alternativ som finns. Vad amh-värdet indikerar är att det kan ta längre tid att bli gravid och att man därför bör förbereda sig på det och även undersöka alternativa vägar för att bli förälder.
Stor kram till er alla!
Hej igen Castor,
Hoppas allt är bra här i mellan dagarna och att ni myser på med den lilla : )
nu har jag precis mailat min hemortsläkare och tagit upp lite frågor gällande vårt ev. nästa ivf i Falun.
Jag har en fråga gällande det här med autoimmuna sjukdomar, du skriver följande: "Pratade med läkarna på SÖS, vid fertilitietsutredning så bbörjar de alltid med att kolla autoimmuna sjukdomar och speciellt de med inriktning mot koagulationsproblematik. Vet inte hur de gör med det på Falun, men kolla". Om man nu skulle ha en autoimmun sjukdom, vad brukar de göra då vid ivf/fertilitetsutredningen. Har du hört något om det? förstår du min fråga? : )
Det är mycket funderingar just nu. pust!
Kram och Gott Slut på 2012!