• Anemon

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Poussin, håller tummarna inför morgondagen!
    Linn, skönt att det börjar närma sig!

Hör ni tjejer, det kommer gå bra! Nu vill vi som redan ruvar få fler ruvarkompisar!

• Anemon

Heja Linn! Grattis till en lyckad dag. Nu håller jag tummarna för att du får guldägget på måndag.

Nu fokuserar vi på kvalitet i stället för kvantitet! Jag var ju i samma situation som dig med 8 blåsor men 4 ägg och fick tillbaka 2. Än så länge svårt att sia om utgång.... nog mest progesteronet som ger biverkningar.... med ömma bröst och lite magont. Vågar inte riktigt känna efter och hoppas heller.
    Kram

• Anemon

Grattis till dubbelruvning Poussin! Nu är det verkligen din tur, så glad för din skull att det gått så bra än så länge.

Linn, i morgon är det din tur att få börja ruva! Håller tummar att det finns något finfint till dig i morgon.

Pp08, du är också på gång vad roligt!

Kramar

• Anemon

Åh vad glad jag blir Linn! dubbelruvning för dig också. Nu hålls allt som går att hålla vad gäller tummar och tår. Det är din tur nu!
    Kram!

• Anemon

Sunshine, hur har det gått för dig?

Pp08, hoppas äggplock har gått bra idag!

• Anemon

Tyvärr gick det inte den här gången heller.....
    Gjorde misstaget att testa i söndags och hade ett svagt men tydligt plus, tisdag också test och nu extremt svagt. Kroppen kändes annorlunda och idag helt negativt och jag håller precis på att börja blöda. Vi var så glada i söndags då plusset fanns där och det på em urin. Ett embryo måste fäst men sedan inte orkat. de säger ju att många missfall sker så tidigt att man oftast inte vet om dem.
    Bröt ihop i onsdags och hur mycket orkar man egentligen? Men det känns redan lite bättre i all JÄVLA SKIT när man får bryta i hop ( sorry för ordvalet men ni förstår nog känslan) Det lutar åt att vi ska försöka privat några behandlingar till innan vi funderar på äggdonation. Men något måste ändras så Castor, din information är väldigt intressant
    Kramar till er alla och jag hoppas på bättre nyheter snart från övriga ruvare.

• Anemon

Tror tyvärr inte det då plusset fanns, blev svagare och nu är helt borta.
    Ska försöka kravla oss upp ur hålet vi nu befinner oss i och sedan ladda om.
    Jag har för första gången i veckan även uttalat orden "Jag kan nog inte få barn på "vanligt sätt". (hur vanligt nu Ivf är!)
    Ledsen att jag vräker ur mig idag här men idag är inte världens bästa dag för mig och min älskade.

• Anemon

Neej tjejer!
    Jag blir så ledsen när jag ser att det inte gick vägen för er Linn och Poussin!
    Vet så väl vad ni går igenom, kramar i massor!
    Själv har jag kravlat mig upp ur hålet efter vårt misslyckande. Tack alla för era värmande ord och tankar. Har inte riktigt orkat svara tidigare. Vi har i alla fall bestämt oss för att göra ytterliggare försök privat och det blir nog innan jul. Tiden finns ju inte riktigt att vänta...... Vågar inte riktigt tänka på antalet försök på totalen nu då set börjar bli många men vi ska kämpa för ett plus. Be osäkerhet kan jag ju bli gravid även om det blev ett missfall vid vårt plus. Så vi försöker med egna ägg lite till så länge vi orkar, har råd och får fram ok ägg och fungerar inte det så blir det äggdonation för oss. Mycket sparande blir det.....

• Anemon

Jo, det är svårt att ge upp när man ändå får fram ett eller två fina ägg på behandlingarna. Men msn vet ju aldrig riktigt om de faktiskt är bra ändå då man inte ser in i dem.
    Jag ställde bl.a. frågan om AMH värde och hur det kan ändras till min läkare för en tid sedan då jag sett att det varierat så för flera. Läkaren menade då att det inte är exakt, att det är inte är konstigt om man får olika resultat vid flera tester och att det visst kan variera med några tiondelar upp eller ner. Jag hade inte riktigt förstått det tidigare.Det man egentligen verkar kunna säga är att det snarare indikerar vilken grupp vi tillhör, tex de med lägre än normalt för åldern eller normalt. Sedan måste man komplettera med att titta på antalet antrala folliklar och det är ofta först efter en behandling som man verkligen kan berömma chanserna. Ja, jag blev ju inte så mycket klokare av det svaret men det verkar ju stämma så till vida att för många av oss med samma värde så får vi ändå helt olika behandlingsresultat. På något sätt önskar jag att det gick att få ner exakta svar beroende på testvärden osv men har nu fått acceptera att det bara är så. Men det hade ju varit så mycket enklare att hantera allting känslomässigt om man kunde få mer exakta svar. Tycker det är superintresaant med den kunskap Castor förmedlar också från kliniken i usa också, visar ju verkligen att det råder olika uppfattningar om AMH också.
    Kram

• Anemon
    Ida, vad roligt att höra att allt ser bra ut. Jag flyttar upp mig till väntar eftersom jag nu väntar på att känna mig redo för att göra nytt försök senare i höst.

Listan på vi som ska lyckas 2011 Solig
    Väntar på nytt försök:
    Sunshine123, (33 ar),  AMH 0,48 , FSH 10,8.  Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti.
    Castor (36 år), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök 23 maj 2011 p.g.a   "flare-up" effekt, dvs östrogen-chock pga sprayen som resulterade i  två  cystor och förhindrande menopuren att fungera. Anemon (38 år), AMH 0,47 Planerar behandling troligtvis i november.

Sprayar:

Sprutar: 

Planerat ÄP/ET/FET:
    Anemon (38 år), AMH 0,467, FET om Pingu klarar tining, UL 11/5 för närmare besked pp08 (41år) IVF6/syskonförsök, ÄP 20/9

Ruvar:

LycklligtLottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60 Gör äggdonation. ET 15/8, TD 29/8 Poussin (33 år), AMH 0,35. IVF nr 4. Spraystart 14/8, ET 17/9, TD 3/10. Linn73 (38 år), Tidigare AMH 0,41, nytt prov juni -11 visade AMH 0,84. Ruvar på två embryon. TD 4/10.

Gravida:

Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41 Sötmaggan, AMH 0,33, 37 år Albatross74 AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 Ida73 AMH 0.2 IVF1, 0 ägg (Gonal-F+ Ovitrelle). IVF2, 6ägg (Menopur + Pregnyl)

ÄD-kö:

Småsteg, AMH 0,49, 1 makeinsem, 1 IVF utan resultat, rek ÄD Längtar74, (37 år), AMH <1 först men 1,2 okt 2010! FSH 11,6. 3 IVF utan ägg. Planerar ÄD i Spanien Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten IVF behandling 6/5. Kör både ÄD (vän utreds för korsdonation, provtagning 1 i sept 2011) och Adoption (Medlemskap i Adoptionscentrum från Juli 2011, diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011).

Adoptionskö:

Nelle (37 år) AMH 0,3: Står i kö till adoptionsorganisationer och ska gå föräldrautbildning i höst. Inte utredd ännu.   Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten IVF behandling 6/5. Kör både ÄD (vän utreds för korsdonation, provtagning 1 i sept 2011) och Adoption (Medlemskap i Adoptionscentrum från Juli 2011, diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011). Övrigt: Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu.
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH