• Nelle

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Castor: Roligt att höra från dig. Irriterande att gå och vänta på mensen så länge, men skönt att allt är i sin ordning igen. Svårt att veta vad som är bäst med IVF-försöken. Som albatross skriver kanske det finns en poäng att vänta tills efter New York, men det är svårt att ge något konkret råd.

albatross74: Då skriver jag in dig under "gravid", nu är det dags! Jag får inte till punkten innan mitt namn, om någon kan fixa det vore det toppen!

Kram

Väntar på nytt försök:

Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 Småsteg, amh 0,49 Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten behandling 6/5. Poussin (33 år), AMH 0,35. Väntar på IVF nr 4 i augusti. Linn73 (37 år), AMH 0,41. IVF nr 4 startar i augusti. Planerat ÄP mitten av sept. Lyckligtlottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60 planerad behandlingsstart för äggdonation 20 juli Sunshine123, (33 ar),  AMH 0,48 , FSH 10,8.  Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti.

Sprayar:

Nelle (37 år) AMH 0,3. Spraystart 14/7

Sprutar:

Castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Sprutstart: 4/5. UL 13/5. ev äggplock 20/5 längtar74 (37 år), AMH <1 först men 1,2 okt 2010! FSH 11,6. IVF3: Sprutstart 19/6
    Planerat ÄP/ET/FET: Anemon (38 år), AMH 0,467, FET om Pingu klarar tining, UL 11/5 för närmare besked.

Ruvar:

Gravida:

Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41 Sötmaggan, AMH 0,33, 37 år

Övrigt:

Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu. Albatross74, AMH 0.27

• Nelle

Nu har det hänt massor här sedan sist!

Poussin: Tråkigt att ni måste vänta. Passa på att njuta av semester och firandet!

Lyckligtlottad1982: Var gör du äggdonation? Lycka till!

Jegs: Vi kanske ses på adoptionskurs i höst, vi börjar den 23/8 (fortfarande ogifta dock...)

Linn73: Vad roligt att ditt värde höjts så mycket! Det är fantastiskt! Läkaren tyckte ju att jag skulle ta ett nytt test i sommar också, men det blev aldrig av eftersom jag inte ville förstöra sommaren med ett besked om att värdet sjunkit. Han sa att det inte skulle tas direkt efter en behandling eftersom mediciner fortfarande finns kvar i kroppen då och det kan påverka värdet.

Det verkar ju som om läkarna inte vet särskilt mycket om vad ett lågt AMH-värde innebär. Hoppas att det finns någon som forskar om detta! Det kan ju inte vara så svart-vitt som det ibland låter när värdet kan ändras så mycket.

Imorgon börjar jag med sprutor förresten, hoppas huvudvärken släpper lite då. Sambon ska vara bortrest nästa vecka, det känns lite jobbigt att fixa med alla Menopur-ampuller ensam. Oroar mig nu, det är svårt att tro att det ska gå bättre den här gången när våra tidigare försök gått så dåligt.

Kram till er alla!   

• Nelle

Jegs: Det gick undan för oss att få kursplatser. Vi träffade en socialsekreterare i mitten av juni och veckan efter midsommar ringde de och berättade när kursen skulle starta. Vem vet, både du och jag kanske träffar någon härifrån "live" där utan att veta om det?

Skönt att du har en kompis som vill ställa upp som donator, helt otroligt egentligen. De jag känner som skulle kunna tänka sig att ställa upp, kompisen, systern och svägerskan,  är för gamla... 

En fråga till er allihop: Jag har till och från haft ångest över ett lågt värde kopplas ihop med klimakteriet. Vad har ni hört om det? Är det någon som har några andra klimakteriesymptom som mensrubbningar, vallningar eller så?

Kram   

• Nelle
    Jegs och Lyckligtlottad1982, tack för svaren på mina klimakteriefunderingar. Mitt AMH togs inte förrän efter vårt första misslyckade försök. när vi gjorde utredningen hösten -09 låg mitt FSH på 10 och det ska vara normalt. Jag har regelbunden mens och ägglossning och inga andra symptom så vitt jag vet.

Jegs: Vi ses säkert den 23/8!

Lyckligtlottad:
    Om ni har 3000 över så kan ni alltid gå med i en adoptionsförmedling redan nu, trots att det är ert sista alternativ och att du är relativt ung. Som Jegs skriver så räknas kötiden från när man går med i förmedlingen, inte från när utredningen är gjord.

Poussin
    : Jag är imponerad över alla livstilsförändringar du gjort, hoppas att det ger resultat! Är däremot inte ett dugg imponerad över mig själv som varit alldeles för slö i sommar. 

En tjej som kallade sig Mulan skrev här för ett tag sedan. Hon har numera en dotter och hade fått goda resultat av att äta kosttillskottet L-arginin. Det har jag köpt och ätit i två dagar nu, parallellt med sprutandet. Någon annan som hört något om L-arginin?

Kram!    

• Nelle

Jag passar på att uppdatera listan eftersom jag började med sprutor igår.

Väntar på nytt försök:

Småsteg, amh 0,49 Poussin (33 år), AMH 0,35. Väntar på IVF nr 4 i augusti. Linn73 (37 år), AMH 0,41. IVF nr 4 startar i augusti. Planerat ÄP mitten av sept. Sunshine123, (33 ar),  AMH 0,48 , FSH 10,8.  Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti. Castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök 23 maj 2011 p.g.a "flare-up" effekt, dvs östrogen-chock pga sprayen som resulterade i två cystor och förhindrande menopuren att fungera.

Sprayar:

Sprutar:

längtar74 (37 år), AMH <1 först men 1,2 okt 2010! FSH 11,6. IVF3: Sprutstart 19/6

Nelle (37 år) AMH 0,3. Sprutstart 4/8

Planerat ÄP/ET/FET:
    Anemon (38 år), AMH 0,467, FET om Pingu klarar tining, UL 11/5 för närmare besked Lyckligtlottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60 Planerat ÄP 8/8 (donator) Planerat ET 10/8

Ruvar:

Gravida:

Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41 Sötmaggan, AMH 0,33, 37 år Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5

Övrigt:

Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu. Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten behandling 6/5. Adoption/ÄD?? Tur...
  • Nelle

Nu är det slut på landstingsfinansierade försök för min del. Bara två äggblåsor, för få för att det ska bli äggplock.

Lycka till alla andra!  

• Nelle
    Jegs och lyckligtlottad, tack för omtanken! Visst undrar man varför det ska vara så jävla omöjligt... Läkaren pratade mycket om att jag är för gammal och att jag kan räkna med ett tidigt klimakterium. Inte så roligt att höra, även om jag fattar att han har rätt. En del andra i min ålder verkar ju bli gravida efter att ha känt killen i en kvart eller så.

Jegs, skicka gärna excelarket, det skulle jag uppskatta!
    Ja, ikväll blir det ägglossningssprutan, men det ser ju inte så lovande ut.      

Att adoptera känns bra för mig och (tack och lov) också för sambon. Idag har jag skrivit in oss i två förmedlingar till förutom AC, FFIA och BFA. Måste göra något konkret mellan sorgattackerna. Jag har två kompisar som har adopterat som ensamstående, kan de så kan vi!

Kram!

neverletmego-nelle.blogspot.com/ 
  • Nelle
    Linn: Tack för omtanken. Hoppas att det lyckas bättre för dig och att du får en solskenshistoria!

småsteg: Så tråkigt att inte du heller får göra fler försök. Jag håller med om att det känns kluvet, på ett sätt är det nästan skönt att IVF-resan är över, samtidigt som jag sörjer över att det inte blir mer.

Det finns ju de som gör flera IVF:er och lägger ut massor med pengar. De som får höra att det ser lovande ut varje gång, att läkaren sätter in toppembryon och att de kanske till och med får flera frysförsök. Efter att ha ruvat blir det kanske minus eller plus och efter plusset blir det kanske missfall. Ägget kanske inte fäster, fostret kanske inte utvecklas. Nu har jag förstått att det är så mycket som ska stämma, bara för att allt ser bra ut finns det ju ingen garanti att allt går vägen. På så sätt är det kanske bra att det blev en kort resa för oss, jag vet inte om jag hade orkat fortsätta försöka och hoppas i flera år.    

Kram!
  • Nelle
    Jegs, så känner jag också. Många fattar nog inte alls att det inte är självklart för alla att kunna få barn. Det är svårt att stå ut med alla kommentarer om bristen sovmorgnar ock liknande ibland.

Sköt om dig!
    Kram   
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH