• Kattflickan

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Som jag minns det var min mage uppsvälld innan testdagen och det drog i ligamenten, ingen mensvärk alls vid förra graviditeten. Tror inte jag kände nåt i brösten, men minns inte säkert.

Allra första graviditeten, som inte gick bra, då hade jag ömma bröst tidigt. Det här är trots allt sjätte gången jag är gravid. Jag tror det har känts lite olika varje gång i början.

Jag går snart in i vecka 30 nu. Börjar oroa mig lite inför slutspurten.

• Kattflickan

Beklagar verkligen Zasu! Jättejobbigt när först hoppet tänds och sedan får man missfall. Kram!

Frazze: Hur har det gått för dig?

• Kattflickan

Frazze: Jättetråkigt att det inte gick vägen. Jag hoppas ni lyckas med ÄD direkt. När det gäller ÄD så kommer barnet oavsett få del av din DNA. Har du läst om epigenitik och äggdonation. Fostret kommer att få DNA från dig, din man och donatorn. Så ditt barn kommer att likna dig.

Anemone: vilken jobbig resa! Ni har inte funderat på embryodonation utomlands, det är ju kortare kö? Det som talar för dig är ju att du blivit gravid flera gånger. Det är jättebra!

• Kattflickan

Jag är snart i vecka 36. Har drabbats av graviditetsdiabetes och nu hepatos. Mina gallsyror har precis gått över gränsen, är 43. Det kliar och jag mår inte så bra.fram tills för ett par dar sen har jag mått rätt bra. Jag hoppas på igångsättning om ca en vecka. Om de lyckas vända bebisen som ligger i tvärläge.

Kort sagt, jag längtar tills bebisen kommer ut. Just nu är födan rätt begränsad pga diabetesen och Hepatosen. Jag undviker mycket kolhydrater och mättat fett. Har gått ner lite i vikt senaste veckorna.

• Kattflickan

För tre veckor sen kom min son genom planerat kejsarsnitt! Allt gick bra och han är så mysig. Mot slutet hade jag dock hepatos och graviditetsdiabetes. Dessutom låg han på tvären. Han plockades ut två veckor innan BF och var rätt stor. Känns fantastiskt att ha fått sitt andra barn trots att jag fick domen lågt AMH redan för fyra år sedan. Jag önskar att ni alla kan få de barn ni önskar er! Lycka till!

Millan

• Kattflickan

Tack Frazze, Hannah och Germany!

Karro: Så spännande, nu är det inte långt kvar.

Germany: Hur långt har du kvar?

Nu ska jag tvätta några bebisspyor ur håret, hade glömt bort vissa delar av hur det kan vara under bebistiden ????

• Kattflickan

Stort grattis Frazze!!! Hoppas pyret håller sig kvar!

Stort grattis även till Germany! Jag har inte hunnit svara på ditt meddelande men ska snart göra det.

• Kattflickan

Frazze jag beklagar verkligen missfallet! Så tråkigt när du äntligen blivit gravid. Jag håller tummarna för nästa försök.

Loppi: autoimmuna sjukdomar kan ligga bakom lågt AMH och det är vanligare med d-vitaminbrist vid många autoimmuna sjukdomar. Detta beror på att de har svårare att tillgodogöra sig d- vitamin. Jag har Hashimoto ( många med Hashimoto har d- vitaminbrist). Jag har även haft hepatos vid mina graviditeter ( många med hepatos har d- vitaminbrist). Jag utgår ifrån att jag är en sådan person som lätt får en d- vitaminbrist och tar en rätt hög dos.

• Kattflickan

Grattis Frazze! Kanske semestern var bra för er? Helt underbart! Jag håller tummarna att det håller i sig.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH