• Percafluviatilis

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Jag var på VUL igår och de kunde se 6 blåsor att räkna med! Ägguttag blir på torsdag. Hoppas på att få ut åtminstone ett fint ägg.

• Percafluviatilis
    Nube skrev 2018-09-21 17:38:29 följande:

Vad fint! Hur har det gått?

Vi fick ut fem ägg (rekord) men tyvärr kunde bara två befruktas. Är lite fundersam då vi haft bra befruktningsgrad de två första försöken (60% och 100 %) hos privat klinik och via landsting har vi haft väldigt dålig (0% och 40%). Oavsett såg de två fina ut på dag två så vi fick tillbaka båda. Ruvardag 6 idag och brösten ömmat knappt längre. Vet att lutinus har ett finger med i spelet men känner inte så mycket hopp tyvärr.
  • Percafluviatilis
    Sjuttiosjuan skrev 2018-09-21 20:43:28 följande:

Håller tummarna! Här somnade precis våran lilla tjej på 3 mån. Efter 6 Ivf behandlingar gav vi upp och gjorde äggdonation. Så allt är möjligt:)

Lycka till!!

Grattis :) Min man är helt emot både donation och adoption tyvärr.
  • Percafluviatilis
    emhu skrev 2018-09-22 16:11:02 följande:

Hur ställer du dig till donation eller adoption? Kan tänka mig att det kan bli en jobbig situation om man tänker helt annorlunda än sin partner i den frågan.

Adoption vill jag inte. Donation vet jag inte riktigt men jag är inte helt emot det heller. Känner att vi inte gett det tillräckligt många försök än för att kunna ta ställning. Vi har också nästan bestämt oss för att funkar inte "vanlig" ivf så blir det inget barn. Vi var nöjda innan vi började försöka och borde vara det även när vi bearbetat detta.
  • Percafluviatilis
    Sjuttiosjuan skrev 2018-09-22 18:04:14 följande:

Förstår precis hur du känner, var precis likadant för oss. Men för varje misslyckat Ivf försök så gick tankarna mer och mer åt det hållet och till slut kände vi oss redo. Men det tog som sagt lång tid och 6 försök innan vi var där i tanken. Så här i efterhand känns det helt fantastiskt och vi tänker inte en sekund på att hon inte har mina gener. Men det kanske inte behövs fler försök försök för du kanske redan är gravid:)

Ja, vi får se helt enkelt. Min mans ovilja grundar sig till största delen i att han tycker att det känns som om man leker för mycket gud. Kan förstå tanken men samtidigt är det inget som skadar någon och generna bryr man sig ju inte om sedan. Vi får se helt enkelt. Men jag vet att jag kommer fungera utan barn också även om det så klart skulle vara en otroligt stor sorg som nog behöver bearbetas med terapi osv. Hade adoption varit helt oproblematiskt hade vi dock aldrig tvekat gällande det.

Skönt att ni till slut fick ert efterlängtade barn! <3
  • Percafluviatilis

Tyvärr funkade det inte för oss denna gången heller :( Tredje återföring, 3e och 4e embryot. Vi har tre frysta och en behandling kvar. Känner att vi måste undersöka mitt immunförsvar och livmoder nu..

• Percafluviatilis

Frågar er med koll! :) Inför vårt femte äggplock för två veckor sen hade jag hela 7 blåsor. Jag har aldrig haft problem med tomma blåsor så var väldigt hoppfull. Döm min besvikelse när vi fick resultatet: 1 ägg. Läkaren som giorde återföringen tyckte det var konstigt. Kan det bero på mitt amh? Vi har fått ut 3, 3, 2 och 5 ägg de fyra tidigare poolen där omgång 3 troligen berodde på att vi endast använde menopur vilket jag inte verkar svara på alls. Jag har haft max 1 tom blåsa per plock men oftast ingen tom alls.

• Percafluviatilis

Hej alla! Längesen jag skrev här. Vårt sjunde embryo satte sig! Har haft amh så lågt som 0,5 (men varierat). Är i vecka 6 bara och har inga symtom så har definitivt inte börjat räkna med att detta kommer fungera än. Livrädd att fostret är dött men lutinus håller kvar det. Hua. Men, vi kan iallafall plussa, alltid en framgång!

• Percafluviatilis
    Nube skrev 2019-05-14 21:21:34 följande:

Härligt att höra! Stort grattis och hoppas allt går bra nu :) Det är vanligt att inte ha så mkt symptom i v 6 så försök att inte oroa dig för mycket utan njuta av att du är gravid!

Tack så mycket! <3
  • Percafluviatilis
    Frazze skrev 2019-05-14 21:33:22 följande:

Stort Grattis!

Jag är ju gravid i v.10 nu och förutom brösten då så känner jag inte ett smack! Mina andra graviditeter så har jag känt växtvärk och spänning i magen hela tiden. Men nu absolut nada. Såg ett hjärta för 2 veckor sedan idag, men jag vet ju heller inte om det ser bra ut! Men vi får hoppas på det bästa nu! Lycka till med fortsatta graviditeten!

Tack! <3 Okej, ja, jag har börjat känna en avgrundslös hunger och är svullen/utspänd om magen iallafall. Man får ta en dag i taget helt enkelt! Vad härligt att du fått se ett hjärta! Önskar dig all lycka!
  • Percafluviatilis
    Frazze skrev 2019-05-16 07:31:08 följande:

Ja denna hunger! Jag äter som två hästar och är ändå vrålhungrig. Mina bröst är gigantiska och jag är sjukt trött hela tiden. Ugår sov jag 1 timma på dagen och sen erbjöd jag mig att lägga vår son. Sen att jag somnade först var en helt annan sak alla tecken är ju positivt! Önskar bara jag kunde känna av lite växtvärk. BARA 26 dagar kvar till kub Inte för att jag räknar alltså!

Har du något vul inplanerat för att få se ett litet hjärta?

Håller tummarna för dig att allt går bra nu! I år är det vår tur

Skönt med så mycket symtom! När gjorde ni första VUL? Vi ska dit på måndag, är så i vecka 7+1. Livrädd att vi inte ska få se något hjärta :(
  • Percafluviatilis
    Frazze skrev 2019-05-21 07:34:48 följande:

Hej, vi gjorde vul i 7+2 och såg ett litet hjärta. Nu väntar jag på KUB om 4 veckor har inte sett om allt är bra där inne sen 7+2 så man är nervös som attans. Men med alla symptom som jag har så har jag svårt att tänka att något är fel. Men man ska aldrig säga aldrig! Jag är så trött hela tiden, mår illa hela tiden, och massa annat, men i magen känner jag inget!

Lycka till på vul på måndag! Det kommer att gå bra ska du se

Nä, det är ju det. Kanske i vecka 26-27 kan jag nog lugna mig om vi kommer dit. Men ska självklart försöka lugna mig innan dess om allt ser bra ut. Man får väl tänka att missfallsrisken sjunkit rejält om man sett ett hjärta men det oerhört svårt att inte oroa sig för MA efter allt man läst. Borde vara förbjudet med missfall och MA för de som har svårt bara att bli gravida. Så lång väg tillbaka.

Håller tummarna för ditt kub! Kram
  • Percafluviatilis
    Limarie skrev 2019-05-21 13:34:25 följande:

Önskar er lycka till mit ultraljuden! Vilken resa.

Jag är ju bara i början av resan men idag var äggplocket.

I alla fall 6 ägg, 7 blåsor. Nu får de göra sitt jobb på labbet och de söta spermierna. Nu kan jag slappna av för att nu har jag gjort mitt. 

De vill helst odla fram tills dag 5 för att få en blastocyst. Men är det bara fyra embryoner så blir insättning dag 3. Förstår inte varför. Kanske nån av er kan förklara? 

Man vill inte "gambla" med de embryon man har om de är färre än fem och eftersom embryona har det allra bäst i livmodern sätter man då tillbaka på dag 2 eller 3 istället för dag 5.
  • Percafluviatilis
    Limarie skrev 2019-05-22 15:58:19 följande:

Spelar ändå ingen roll.

Nej, det blev inget. Inget ägg blev befruktad, inte ens ett av de 6...

Det är det minsta vi hade räknat med. Ett i alla fall som hade hållit sig i några dagar.

Sorgen och ångesten varför det är så, går inte att beskriva. Vi förstår inte.

Har ni också haft det? Att inget ville bli befruktad?

Om man får fler än fem befruktade så har de lättare att skilja ut det bästa embryot om man odlar det till dag 5. Men har man färre så vill man inte ta den risken. Så var jag förstått det.

Vad tråkigt att ni inte fick några befruktade :( Gjorde ni ICSI? Ibland är ju äggens skal problemet. Vi har fått 0 befruktade på en av våra fem behandlingar, fick då bara ut två ägg och inget blev normalt befruktat. Det är vår absolut värsta ivf-omgång. Alla sprutor och all oro för ingenting. Jag vet hur det känns. Avgrundslöst. Stor kram på dig.
  • Percafluviatilis
    Limarie skrev 2019-05-22 17:04:41 följande:

Ja, de gjorde direkt ICSI. Så det känns som man redan har gjort allt man/de kunde göra. 

Vi tyckte att 6 ägg var mycket för mig och vad jag läste här så brukar det i alla fall blir 1-2 av de befruktade. Så himla dålig ratio här. 

Fått redan högsta dosen Bemfola och Menopur. 

Känns så hemskt att också första försöket blir direkt så. Känns meningslöst att testa igen om det inte blir nåt sen. Och vi får vänta tills vintern innan nästa försöket då väntetiderna är så extremst långa via landstinget. Det enda privata försöket kunde vi betala men inga fler. 

Tack för er stöd! Jag har aldrig känt en sån sorg (utom en gång i mitt liv). Är det möjligt att sånt ger samma känslor så som när man förlorar någon man älskade? 

Förstår det men det är verkligen inte kört! Jag har läst om flera som inte fått några befruktade trots ICSI men sen lyckats. Kanske behöver du prova en annan medicin eller annat protokoll? Jag hade bäst resultat på enbart gonal f. Menopur verkade förstöra mina ägg. Hur gammal är du?

Ja, det kan definitivt kännas som om man förlorat någon man älskar. Jag har läst att ofrivillig barnlöshet kan jämföras med att vara sjuk i cancer. Och jag tycker inte det låter helt orimligt. Man är liksom fast i sin kropp på något sätt.
  • Percafluviatilis
    Liv2014 skrev 2019-06-02 22:39:59 följande:

Hej! Längesedan jag var aktiv i tråden. Undrar om det är någon rekommendation nummer på vad som är bäst, långt eller kort protokoll vid lågt amh?

För mig har kort protokoll funkat absolut bäst! Min läkare sa att långa protokollet funkar bäst för äldre kvinnor med lågt amh. Jag är ung med lågt amh.
  • Percafluviatilis
    Percafluviatilis skrev 2019-06-05 07:43:31 följande:

För mig har kort protokoll funkat absolut bäst! Min läkare sa att långa protokollet funkar bäst för äldre kvinnor med lågt amh. Jag är ung med lågt amh.

Förlåt, skrev fel. Hon sa att Menopur funkar bäst på kvinnor som är äldre med lågt amh, gonal f/bemfola funkar överlag bättre på yngre kvinnor. Jag fick bara två blåsor den gången vi gjorde långa med menopur. Övriga gånger har vi fått 4-7 blåsor. Då på korta med gonal f/bemfola eller gonal f/bemfola + tillägg av menopur.
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH