• Kvinna72

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

germany skrev 2012-05-27 17:51:30 följande:
    Hej alla finaste ni!
    Har kommit hem från Falun idag (har varit där sedan i onsdags).
    Ska försöka läsa i kapp lite om vad som hänt här senare.

Lite rapport om vad som hänt: Hade ju 8 fina äggblåsor och några mindre.
    Hade förväntat mig åtminstone 5 ägg, men det blev endast 3 st denna gång.
    Var förstås lite ledsen där ett tag....Dessutom så var det såå lyhört in till det andra rummet där vi utan att behöva anstränga öronen hörde att det paret som befann sig där samtidigt hade lyckats få hela 15 ägg (strax därefter fick vi veta vår skörd.....)

I allafall så hade 2 av dessa 3 ägg befruktats och i går lördag fick vi tillbaka ett 4-celligt ägg & ett 3-celligt.
    Bara att vänta och se nu vad som ska hända och ske.

OM detta inte lyckas så ville läkaren ha en plan B åt oss och det är att äta Prasterone över sommaren.
    Så eftersom det snart är sommarstängt där så fick vi receptet redan nu så vi skulle vara "startklara" i såfall till hösten igen. Kändes ändå fint att känna att läkaren föreslog detta själv och att vi har något att jobba med.....OM vi nu då inte lyckas.

Men självklart så har jag hopp & tro kvar och jag är för stunden rätt så glad och tänker försöka leva precis som vanligt och sysselsätta mig så jag inte fastnar i plågotankar som dessa ruvardagar brukar ge.

KRAM på er så länge! Solig
    Hej, 'germany' vi har precis gjort vårt tredje ivf (fick tillbaka två 2-celliga vid insättningen) och det verkar att ha misslyckats totalt det med : ( Fick blödning/mens i helgen och det har fortsatt, imorgon tar jag gravtestet för att vara på den säkra sidan och ringer då klinken. Ringde dem i går men de ville jag skulle vänta tills imorgon och ta gravtestet och ringa dem då. Nu blir jag själklart mycket nyfiken på det här med Prasterone, det är inget jag hört talas om tidigare. De på kliniken har inte nämt det heller. Om vi nu väljer och få göra ett IVF till så är jag själklart mycket intresserad av detta. Någon annan som har erfarenhet av det?
    Förresten Grattis till ett 4-celligt och ett 3-celligt, det låter ju toppen : )  

Lycka till och Kram så länge! 
  • Kvinna72
    germany skrev 2012-05-28 09:50:37 följande:
    Nej, vad trist om det är mensen som har dykt upp. Men bra att du tar gravtestet i morgon för säkerhets skull.
    Även om vi fått tilbaka ett fint 4-celligt ägg och ett som då låg steget efter så är det inget som säger att det är bättre än 2-celliga alla gånger.....Tror nog att mycket handlar om slumpen och turen att lyckas. Annars så skulle ju alla lyckas som fått tillbaka toppägg (kan ju önska att det vore så enkelt, oj vilken lycka det skulle vara)

Tycker du ska ta upp detta med Prasteron med din klinik. Det är inte så vanligt i Sverige än, men utomlands så har preparatet kommit längre i dessa sammanhang. Så jag är jättetacksam över att jag fick detta rekomenderat av läkare istället för att mixtra med att köpa hem medlet själv. Jag vet flera i andra trådar som också fått detta utskrivet.

Prasteron ska förbättra äggkvaliten och även mängden ägg kan förbättras. Preparatet ska intas i ca 2-3 månader innan IVF. Så det känns toppen att jag har detta hemma så jag hinner påbörja redan när klinikerna ändå har semesterstäng över sommaren. Men....jag hoppas förstås att jag INTE ska behöva använda det Baby

Hej igen : ) Jag ska verkligen ta upp detta med min klinik, ibland blir man tokig varför man ska så 'om sig och kring sig' hela tiden, veta och ta reda på allt. Jag är verkligen nyfiken och öppen för allt men jag känner mig ganska besviken på den Svenska IVF vården ibland då det verkar att finnas mer och att de kör andra metoder utomlands. Hoppas jag kan få in ett samtal innan de går på semester osv...sen vet jag inte om vi kan få igenom ett IVF försök till. Det kändes inte så hoppfullt inför det tredje...men men, inte ge upp ; ) Vart går du någonstans, var det Falun?
    Lycka till nu med allt och hoppas att du inte behöver att använda Prasteron ; ) Kram 
  • Kvinna72

Hej Alla,
    Ett litet uppehåll här i tråden med skrivandet men jag har följt lite då och då när det funnits tid. I dag har jag varit på återbesök/uppföljnings samtal på kliniken efter det 3:e misslyckade IVF försöket. Jag åkte dit själv, min sambo fick förhinder i jobbet men det var helt ok. Ville inte skjuta upp samtalet pga av att de kommer ha semester stängt. Dock ganska menlöst samtal måste jag erkänna men jag ska inte deppa ihop nu. Jag ger INTE upp!! Jag ska ta saken i egna händer och det har jag väl i och för sig gjort hela denna 'ivf resa'. Jag testar lite olika alternativa vägar och läser på diverse. Ungefär så här var mötet: Läkaren tyckte ju såklart att vi skulle tänka över ägg donation. Jag tog upp Prasterone (dhea) och han slog bara dövörat till och sa typ ingenting, sååååå menlös (ursäkta) är denna läkare ibland...hmmmm....fy på mig ; ) Han säger att det inte finns studier på det m.m, m.m...Då nämde jag om USA osv och deras forskning och studier men han sa inte så mycket mer och jag orkade sedan inte heller. Känner att jag skulle kunna 'köra över' honom med mitt prat men det ville jag såklart inte heller. Vill ju hålla mig på god fot ; )  om vi beslutar oss för att göra ett försök till där, om vi nu få. Det tog jag såklart upp och han sa såklart inte nej men att det inte är lönt (eller han avråder helt enkelt) med tanken på mitt höga AMH värde och de utfall på tidigare ivf och kvaliten på äggen, trötta äggstockar osv... sa han. Han tycker helt klart vi ska gå vidare med ägg donation med ägg från en kvinna med 'piggare ägg' helt enkelt.
    Ja ungefär så här var det. Vi få helt enkelt fundera på allt över sommaren och jag tänker helt klart testa dhea.Hinner inte kommentera Er andra där ute tyvärr, det kanske blir en annan dag men Lycka till med allt vad ni befinner Er i. Glad Midsommar och Kram på ER  

• Kvinna72

Oj... Det blev lite fel... Jag har lågt AMH värde såklart, en gång på 0,25 och det andra på 0,4 (något ungefär så har jag för mig). Det gick undan när jag skrev detta. Få nog ta mig lite extra tid att läsa igenom här i tråden snart. Kram på Er

• Kvinna72

Hej Alla,
    Oj vad jag märker att jab behöver att catcha upp lite här i tråden. Det händer ju en hel del här...

Kattflicka: Grattis och Lycka till : )  Nu har jag ju inte hunnit att följa alla här sista tiden men har du t.ex gjort ngt annorlunda eller har nu testat ngt nytt preparat (dhea?).    

Pölsan: Jag ser att du är i v. 24 - Åååå vad härligt! Hur har din resa sett ut? 

Emsie: Ser att du också är gravid...oj vad kul! Som sagt, det händer mycket här! GRattis.  

Jag själv (eller vi såklart) har genomgått 3 ivf'er nu. Det senaste i maj/juni och det har ju inte gått så bra och på det har jag fyllt 40 år så klockan tickar ju på ; (  Nu tar vi en paus över sommaren och funderar på hur vi ska gå vidare med allt, jag går på akupunktur och funderar även på att testa DHEA. Någon som har testat det eller något annat att dela med sig? : ) 

Jag få 'leva' på alla solskenshistorier ett tag och hålla modet uppe : )

Trevlig sommar alla! Jag tittar in här lite då och då ; )

Kram      

• Kvinna72
    Poussin skrev 2012-06-26 20:34:03 följande:
    Kattflickan - Grattis till fin skörd, håller tummarna för att de är friska!

Emsie, Pölsan och Längtar - Mycket roligt att höra av er och att det går bra för er! Gravid{#emotions_dlg.flower}

Kvinna72 - I höst kommer det vara din solskenshistoria som glädjer någon annan! Solig

Själv är jag nu i v 19+0 nu. Vi var på RUL imorse och fick se en pigg och frisk liten kille vinka till oss. Glad

Kram!

Ååå vad härligt : ) Jag blir rörd när jag läste detta...såå roligt för Er, en fin liten kille. Grattis igen!  
  • Kvinna72
    bebbi skrev 2012-06-28 06:22:06 följande:
    Hej alla igen de va ett tag sen ja skrev här men ville bara ge er en styrke kram samt säga att ja hade ju tok lågt amh värde så dem trodde ju inte detta skulle gå utan äd. Vi hade tur och lyckades få tvillingar. Vipps ny när dem blev 18 mån så blev vi med barn igen helt från ingenstans så ja undrar om inte de här värdet kan ändra sig hastigt och lustigt kämpa på kram

Åååå vad härligt att höra - GRattis Glad
  • Kvinna72
    Missne skrev 2012-07-04 23:53:23 följande:
    Hej!
    Jag har idag börjat knapra prasteron inför mitt nästa IVF-försök i höst. Hoppas att detta ska ge mig fler ägg framförallt då jag är väldit svårstimulerad och fått avbryta de senaste två IVF-försöken pga för få ägblåsor trots högsta dos. Verkar ju som en del lyckats efter att ha tagit DHEA så nu har jag fått tillbaka hoppet.

Hej, jag har också börjat äta dhea med hopp om att bli gravid till höst, antingen 'naturligt' eller genom ivf (om vi nu få göra fler, har redan gjort 3st). Lycka till med allt och ny håller vi hoppet uppe : ) KRAM  
  • Kvinna72
    germany skrev 2012-07-02 19:10:43 följande:
    Solig Kikar in redan nu. Men snart är det datorförbud igen, så fort värmen kommer = snart.
    Jag har BIM i dag och än har ingen "tant röd" dykt upp. Men kanske mensen förskjuts då jag nu ätit DHEA ett tag.
    Men jag leker med tanken om att det kan ha gått vägen och den tanken är allt bra mysig att tänka (alltid nåt).

Hej, vad är det jag läser...är din mens försenad. Hur har det gått? Nu blir jag nyfiken : )

Jag själv har nu ätit DHEA i ca. 1,5 vecka som jag köpt genom en tjej här på FL. Hur har du blivit rekommenderat att ta dem. När, var, hur t.ex? Jag tar mestadels 2 st/dag (1st är 25mg). Det är ju verkligen allt ifrån 1-3/dag som man hör talas om.
    Må så gått!

• Kvinna72

Hej alla, 
    Angla: Super Grattis till dig! : )
    Kattflickan: Nu väntar vi med spänning och håller alla tummar och tår ; ) 
    Mba12: Tråkigt att höra. Kanske du har chans att testa dhea/prasterone också till nästa försök. Det går ju att beställa på nätet eller så kanske det finns ngn här i på FL som har över. 
    Germany: Hur går det för dig, jag är så nyfiken.    

Jag själv började att ta dhea för ca. 1,5 vecka sedan, köpte det av en tjej genom FL. Hoppas på att något spännande händer efter sommaren ; ) Kanske genom hemmaförsök eller om det blir ett fjärde ivf försök. 

Nu tror jag att jag har uppdaterat mig lite här i tråden. Må så gott alla så hörs vi snart!
    KRam        

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH