• Vädur 78

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Poussin skrev 2011-12-01 13:05:38 följande:
    Linn - Hur har det gått?

Barnlängtan - Låter som ett klokt beslut, jag lägger inte heller så mycket vikt vid mitt AMH värde längre. Det är klart att du har guldägg kvar, hoppas du struntar i din läkaren kommentar - förstår inte hur hon kan säga så.
    Lycka till nu och satsa på att må bra och att göra roliga saker!

Det blev en 1 timmes lång konsultation med Dr D som är en mycket sympatisk man. Han förklarade lite om processen och sen blev det frågestund från hans sida. Vi gick igenom min historia, med mycket fokus på graviditeten förra sommaren. Han sa att det inte är några tvivel om att jag har problem, (jag har ju underfunktion i sköldkörteln, IBS, eksem...) men frågan är hur allvarliga de är.

Jag har fått en lista på tester jag ska göra här i Sverige till att börja med och sen utifrån dem så avgör han om jag behöver komma ner och ta de tester som måste skickas till Chicago för analys. Det är dock lite knepigt för vissa tester måste tas dag 2 i cykeln, ett annat en vecka efter ÄL och resterande närsom i cykeln. Men det löser sig! :)

Han rekommenderade också FertileXX som Lully tog, men jag har förstått att det inte är helt enkelt att få hem den från USA...

det blir ingen IVF för mig i januari utan snarare februari men det känns bra. Är ju ingen menign att göra fler IVF:er om det ändå inte kommer att fungera... 

Det var lite kort om gårdagen, allt är väldigt intressant men det var mycket information att processa.

Kram på er alla!

Vad spännande Lycka till
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Kvinna72 skrev 2011-12-02 14:54:42 följande:
    Hej, ja nu var ett insatt och då är väl jag en "ruvare" : ) ett ägg hade delat sig till ett 3- celligt och det andra "dog" sa läkaren.
    Galet säger jag bara : ) nu ska jag iväg på akupunktur.
    Trevlig helg alla och lycka till där ute!
    Kram
    Grattis till ruvning
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Har haft telefon tid med min läkare idag. Tanken var ju att testa IVF i naturlig cykel men nu har de fått hem medlet(vet inte om jag skrivit något om det här innan) som varit så framgångsrikt i Tyskland/österrike. Men man tillsätter kalcium- Jonifor, gör ICSI på ägg och en stund med el på ägget......... Låter lite galetFörvånad men har hjälpt många par, dock inte alla så frågan är om vi ska testa detta nu eller gå över till ÄD........

♥♥♥
  • Vädur 78
    Poussin skrev 2011-12-02 19:56:26 följande:
    Kvinna72 - Grattis till ruvning! Glad

Vädur - Åh det låter spännande, kan väl vara värt att testa innan ni går över till ÄD, eller? Kostar det som en vanlig IVF eller är det dyrare?
    Frågade läkaren i Aten om IVF i naturlig cykel och han sa att det är den metod som skulle vara bäst för mig. Först kollar man så att det är en bra cykel och sen den metoden. Men vi får se, om inte sista försöket i Uppsala funkar är jag lite nyfiken på Crash IVF som de gör på CFC.

Millan - Nej jag skulle inte säga att underfunktion i sköldkörteln hör ihop med AMH, men hypotyreos är ju en autoimmun sjukdom, precis som t.ex IBS, diabetes och reumatism. Och vissa läkare är inne på att många med lågt AMH värde även har en eller flera autoimmuna sjukdomar.
    Fick du svar på ditt TSH värde idag?

Skulle varit på julfest med jobbet ikväll, men min dumma IBS tyckte annorlunda och att gå på julfest utan att äta eller dricka kändes inte så lockande... Så det fick bli sushi och Downton Abbey på Svt play istället - helt ok det också! Tungan ute

Ha en härlig helg allesammans!
    Kram
    Ja det låter allt lite spännande! Kostar som en vanlig IVF, vi har ett halvt försök kvar i vårt 3 pack så vi får lägga till 10000 kr i så fall. Men man känner sig lite som en försökskanin detta har aldrig testats i Sverige. Måste ringa läkaren igen och fråga lite mer......
    Vad är Crash IVF? 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Poussin skrev 2011-12-02 20:33:50 följande:
    Vilken klinik är det som har ett så öppet sinne att de är redo att testa detta? Låter väldigt "osvenskt". Flört
    Berätta gärna vad läkarna säger.

Detta är vad det står om Crash IVF på CFC (Copenhague Fertility Center):
    Some women experience during IVF or ICSI treatment, that although they recieve high dosis of FSH, they do not produce a sufficient number of eggs for fertilisation. Thes women are classified as low responders. A subgroup of these women are caracterized by short menstrual cycle ( less than 27 days) and normal FSH and LH in the blood. They are not in premenopause.

These women are caracterized by selecting a dominant follicle already before menstruation. Therefore we utilized the antagonist GnRH antagonist Ganirelix, 7 day before expected menstuation. This induces a menstruation early and allows us to strat FSH stimulation earlier. Therefore will more an better oocytes be preserved for IVF.

Men först blir det korta protokollet och tillbaka till Puregon hos CvL i vår, mycket spännande!
    Jag går på Carlanderska i Göteborg (fertilitetscentrum). Jag får återkomma när jag vet mer info. Men är lite sur för de började prata om detta innan vi startade våran förra IVF men de fick inte hem det i tid och tycker de kunde sagt till oss att vänta en menscykel.
    Fattar inte så mycket av texten är så dålig på engelska
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Kvinna72 skrev 2011-12-08 16:53:13 följande:
    Hej,
    Hur är det, är det någon mer som ruvar här? Vet inte exakt hur man räknar ruvar dag men jag chansar på att jag är på dag 6 (?). Någon som vet? Idag har det varit en jobbig dag. Vill helst bara dra täcket över mig. Vaknade tidigt med lite molande värk och det har fortsatt till och från men ingen mens iallafall. Hoppas att detta är ett positivt tecken dock. Kram
    ET dagen är RD 0. Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Linn73 skrev 2011-12-09 08:55:01 följande:
    Fortfarande blödning (lite mindre dock) och fortfarande streck på stickan, ungefär samma styrka som igår. Snälla håll tummarna nu tjejer!
    Å håller tummarna hårt!!! Kram kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Kvinna72 skrev 2011-12-17 10:45:22 följande:
    Hej Alla,

Nu är jag hemkommen och allt känns lite bättre tycker jag allt. Nu är det nya tag ; )

Gällande förhållningsregler inför IVF så har jag inte fått så mycket råd från kliniken tycker jag. Däremot går jag på akupunktur och där är det ju andra råd angående kost och kosttilllskott. Först och främst: Drick INTE kaffe och allt annat som innehåller koffein. Motionera lagom, undvik stress och vila mycket, meditera m.m. Jag har fått ett A4 med lite diverse att tänka på. Jag har blivit mycket duktig gällande kaffe men det finns mycket annat som jag kan bli bättre på ; ) dra ner på socker och 'vita produkter' jag få bättra mig tills nästa gång : )

Castor: Grattis och lycka till nu med allt! Vad häftigt att det hade fortsatt att dela sig : ) Hur många dagar var det odlat?

Mitt ägg/embryo som sattes in hade delat sig till 3 celligt och sattes in två dagar efter äggplock. Nu analyserar jag ju såklart om det, skulle det kanske ha delat sig till 4celligt eller mera, hade det varit bättre osv...Jag få väl fråga kliniken hur de ser på det. Vet ni?

Trevlig helg och jag tänkte på Er alla!
    Beklagar ditt minus
    Det optimala för 2 dagars embryo är att det ska vara 4 celler, en 3 dagars ska ha 8 celler. Uppnår embryona inte detta så är det väl bättre med 5 celler jämfört med 3 men sen får de inte dela sig för fort heller.
    Men har ju även hört de som lyckats med 2 celligt så givetvis kan man lyckas med 3 celliga med
    KRAM

♥♥♥
  • Vädur 78

ET dagen är RD 0

Castor: Vid mina första IVF testade jag på RD 10 mest för att jag började få spottings då. Vid min fjärde IVF hade jag beställt hem sådana billiga tester och de kom på posten RD 8 och då skulle jag bara testa och se hur de fungerade, hade inte en tanke på att det skulle visa något men blev då ett svagt streck och tog då ett Clearblue och det var ett tydligare plus.
    Nu vid syskonförsök så har jag testat ganska tidigt. De brukar ju säga att RD 12 är rätt säkert, undantag finns ju alltid.
    Lycka till!

Längtan74: grattis till fint resultat Håller tummarna! 

♥♥♥
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH