Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Skrev nyss ett inlägg som försvann när jag skulle posta det - irriterande! Jag får i alla fall börja (om) med att beklaga de negativa beskeden för er där det nyss såg så positivt ut! Det måste vara hemskt att få ett sådant resultat när man hunnit börja hoppas! På ett sätt kan det nog vara mer "skonsamt" att inte ens få fram några vettiga ägg.
Jag känner igen det din läkare säger om flera faktorer Anemon. Mina chanser att lyckas bli gravid, via naturlig väg eller IVF, och gå hela vägen ut bedömdes nyligen till 5%. De baserades på min ålder (rätt nyligen 37), mitt låga AMH-värde, relativt få folliklar, en makeinsemination utan resultat och endast ett vettigt ägg vid IVF-stimulering. Ett mycket dystert besked, men ändå bra att ha något att "hålla sig till". Dock fortsätter vi att hoppas på Trisslottsvinsten (plötsligt händer det). Just nu står vi i äggdonationskön och väntar, väntar, väntar... sa jag väntar?
Jag förstår att ni som får fram vettiga ägg fortsätter att försöka. Håller tummarna för er som står inför nya IVF-försök eller äggdonationsförsök och hoppas att adoptionsprocessen inte tar allt för lång tid för er där det är aktuellt!
Kram