• mariposa

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Många positiva nyheter från dig nu, Poussin! Hela upplägget verkar toppen.

Hoppas på att få gratulera er ruvare till plus om ett par veckor!

Kram

• mariposa

Attack: Till dig vill jag säga att du är inte ensam! Det är en stor, stor sorg att få det beskedet och vi är många här i tråden som tvingats uppleva detsamma. För mig känns det som ett 'före' och ett 'efter' beskedet. Vi får hålla ihop här och peppa varandra. En stor kram!

• mariposa

Lyckligt lottad: Allt lutar åt att vi hoppar över Ivf och helt inriktar oss på ÄD. Jag har pendlat mycket fram och tillbaka, men det här känns allt mer som det rätta för oss. Jag vill lägga all oro över få ägg, dåliga odds och tidig menopaus åt sidan för ett tag och se fram emot något som förhoppningsvis har goda chanser.

Tack för att du så generöst delar med dig av dina tankar på din blogg! En stor kram och håll dig gärna kvar här för att berätta hur det går!

• mariposa

Poussin, vilken fantastisk nyhet så här på morgonen! Grattis! Jag visste väl att det skulle gå vägen. Fortsatt lycka till! P.s kan du inboka mig info om var man beställer Infolic

• mariposa
    germany skrev 2012-05-31 08:56:15 följande:
    Mariposa- Har du gjort övningarna varje dag? Jag har gjort dom ända fram till ÄP, efter det så har det varit lite ömt i magen så jag har hoppat över nu några dagar. Men kommer att påbörja igen och fortsäta hela sommaren (om jag inte får ett plus nu då vill säga.....)
    Japp, jag kör på med övningarna! När har du TD? Hoppas så för din skull att det blir ett plus!
  • mariposa

Hej till alla andra i tråden!
    Jag har skrivit litegrann tidigare, men sedan har det varit tyst från mig då jag övergått till ÄD-planer. Det är mkt inspirerande att se att det finns flera som lyckats, antingen med hjälp av Ivf eller på egen hand. Jag har ju ett mkt lågt amh (0.1)  och vi gjorde en provstimulering, vilken fick avbrytas då jag inte svarade på behandlingen. Jag har helt och hållet förlikat mig med ÄD och är jätteglad åt att det alternativet finns. När jag läser här på FL om det som skrivs om DHEA blir jag lite fundersam och känner att vi kanske borde ge det en chans, men samtidigt så känner jag att inte orkar börja laborera med nya preparat i hopp om att lyckas. Min gräns är nådd känns det som.

Jag känner en enorm beundran för er alla här och önskar så att ni lyckas! Hoppas att forskningen går framåt när det gäller kvinnor i vår situation. Jag funderar mkt över vad det är som kan ligga bakom att äggreserven, för vissa av oss, sinar i relativt unga år.

KRAM

• mariposa
    germany skrev 2012-06-02 18:39:51 följande:
    Mariposa - Just ja, testdag för mig är den 11 juni.

Jag lägger det datumet på minnet och håller tummarna stenhårt!
  • mariposa

Ett stort Grattis till Småsteg!!!

Och hoppas att det går bra för dig också, Jegs! Vad spännande! Tänk att du kommit så långt. 

Fina Germany-otroligt ledsamt att läsa, hade hoppats så för sin skull! Man undrar vad det är som fallerar. Hoppas att DHEA och semester gör att du kommer igen. Om du ens orkar tänka på det nu. Kram! 

Bebbi och Boulder- vilka storys ni levererar! Wow! 

mba12-tråkigt att försöket fick avbrytas, men hoppas att du har turen att pricka en bra cykel nästa gång+får prova andra preparat. Hoppas att kliniken har några bra förslag.

• mariposa

Kattflickan, hurra för ditt plus! Vilken lycka både med det och med giftermålet-ett dubbelt grattis till dig!

Angla, ledsamt att det inte gick vägen. Kram till dig!

Mkt spännande att flera i tråden provar Prasteron. Hoppas på att det ger fina resultat när ni provar Ivf, eller på hemmafronten som för Vitanova-

Stort grattis till dig!

För egen del har jag gått vidare till ÄD och påbörjar behandling i höst. Det känns spännande att tänka på de goda oddsen, men också väldigt väldigt nervöst.

Kram tjejer!

• mariposa

[quote=65887264][quote-nick]germany skrev 2012-07-23 10:01:23 följande:[/quote-nick]Lycka till Marioposa till det som komma skall!

Det äventyr som väntar dig tror jag kommer att bli riktigt bra ska du se .

Kram till dig!

PS: Gör du dina övningar? Jag har fuskat med dom hela sommaren....men ska försöka göra ett ryck snart och försöka fullfölja övningarna varje dag. Tar ju inte så lång tid, men lite tråkigt i bland

Hmm, nä nu var det länge sedan jag körde dem...Nu under semestern vore det egentligen ypperligt att köra igång igen. Vi får göra ett ryck helt enkelt :)

• mariposa
    jegs- Det är så fruktansvärt orättvist, blir så ledsen att det inte gått vägen för er med dessa två försök. Allt man skriver låter futtigt i denna situation... Kommer ni att göra fler insättningar eller vad händer härnäst? Vad säger läkarna? Tänk om det kunde bli tredje gången gillt. Jag håller verkligen tummarna för det!Kram

Jag har aldrig skrivit in mig i ngn lista men jag ska göra ett försök nu.
  • mariposa
    LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA FÅ BARN {#emotions_dlg.flower} 
    Gravida:
    Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41 Sötmaggan, AMH 0,33, 37 år Albatross74 AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 Ida73 AMH 0.2 IVF1, 0 ägg (Gonal-F+ Ovitrelle). IVF2, 6 ägg (Menopur + Pregnyl) Lully Hill, 45 år, AMH 0,28, 6 IVF denna gång med immunbeh. (Korta prot. Fostimon 300+Ovitrelle) Längtar74,      (37 år), AMH <1, men 1,2 okt 2010!  3 IVF, varav 1  avbrutet.       Inga  ägg vid ÄP. ÄD1 Valencia, två embryon - neg. FET 9/2,  två       embryon.   TD 23/2. Positivt! Pölsan (1977) AMH 0,8 första syskonförsöket IVF/ICSI. TD 14/2 Poussin (1977), AMH 0,4. IVF5 med immunobehandl & korta protokollet, Puregon 300 enh. gav 8 ägg. Emsie83 (28 år) AMH 0,54, IVF1, långa protokollet med puregon/suprecur 250 enh, gav 11 ägg- två till frysen.¨ Hope7801 (33år) AMH 0,6, IVF4/ICSI långa protokollet suprecur/puregon 450 enh. 8 ägg, 2 till mig och 2 till frysen. BF 28/11 Rocktroll (27 år), AMH 0,43, IVF 3. Korta metoden menopur, 3 ägg befruktade ägg varav ett var bra som jag fick tillbaks 14/3, TD 1/4. BF 2/12 pp08 (41år) Korta metoden menopur, 10 ägg, 5 befruktade, 2 till mig och 3 till frysen, BF 03/12 Castor (född april-75). 2 misslyckade IVF-behandlingar, #1 långa protokollet menopur 450, avbrutet, #2, korta protokollet Fostimon (högsta dosen), 5 äggblåsor men endast 1 ägg dock 10-poängare men minus. Får ej göra fler IVF-försök pga resultaten och mina värden (amh 0,1, fsh 18). Spontant gravid. Tog test för att jag mådde konstigt och min mens inte kom. Starkt plus 5/4, BF 20/11 eller 6-8/12. VUL 26 april.  Ciara (41 år), AMH 0,43. FSH 11. IVF 1. Korta metoden, Gonal f. 3 äggblåsor, fick ut 2 ägg som befruktades och återfördes. TD 29/3, positivt. VUL 16/4 visade ett pickande hjärta. BF dec 2012.

Väntar på nytt försök:

Sunshine123, (33 ar), AMH 0,48 , FSH 10,8. Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti. LycklligtLottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60 Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. IVF hos CFC. eller (40 år), AMH 0,5. väntar på IVF nr 3 på CFC, kanske i maj? Anemon 39 år, AMH 0,467 ( men det är två år sedan....) måååånga ICSI. Kollar nu med CFC.

Sprayar:

Sprutar:

Linn73 (1973), Tidigare AMH 0,41, nytt prov juni -11 visade AMH 0,84. Planerat ÄP 30/4..

Planerat ÄP/ET/FET:

Bullen73, (38 år), AMH 0,4. IVF 4 (Födde son på IVF 3) Plock 12/3 8 ägg. ET 14/3, Långa protokollet Menopur 450 enh.
    Ruvar: VASL  (39 år), AMH 0,5 .IVF 1. Korta metoden 450 e menopur+ pregnyl.   svårstimulerad och fick bara 2äggblåsor . ET  två 2-dagars embryon 14  Mars.

ÄD-kö:

Småsteg, AMH 0,49, 1 makeinsem, 1 IVF utan resultat, rek ÄD Jegs (född-79), FSH 15, AMH 0,1 april 2011. Avbruten IVF-behandling maj 2011. Kör både ÄD & köar för adoption
    - Fick 6 kanonbra ÄD-embryon, maj 2012 - 2 misslyckade insättningar, forts följer..
    - Adoption - Adoptionscentrum  f. Juli 2011, medgivande utredning vår/sommar/höst 2012
    Senast rev. 2012-07-24  Nelle  (37 år)  AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21)  Har gjort   tre IVF-försök med egna ägg som inte lett till ET. Står i landstingets ÄD-kö  sedan 11.03.01. Linn73 (1973), AMH 0,84. Har gjort fem misslyckade IVF:er. Står i landstingets ÄD-kö sedan 111010. Poussin (34 år), AMH 0,4. Har 4 misslyckade IVF försök och är nu framme i ÄD-kön på Huddinge. Castor (född-75), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök, långa  metoden, 23 maj  2011 pga flare-up effekt av sprayen. Nytt försök,  korta metoden dec  2011. 5 äggblåsor gav bara ett ägg på ÄP, detta  ägg blev dock en 10-poängare. Negativt test ruvardag 17. Får ej  försöka  igen. ÄD-kö  sedan 17 jan, adoptionskö med kursstart 27  mars.

Väntar ÄD-start:

ewa00, (25 år),  AMH <<0,1 , FSH mellan 6-60. Framme i  landstingets ÄD-kö efter ca 14 månader, väntar nu på matchande donator Mariposa (född 78) amh 0.16, fsh 12. Avbrutet ivf-försök april 2012. Går vidare med ÄD på klinik i Spanien. (2012-07-25)

Adoptionskö:

Nelle (37 år) AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21)  Medlem i AC sedan juli 2011 och i FFIA sedan augusti 2011, diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011 Jegs (född-79), FSH 15, AMH 0,1 april 2011. Avbruten IVF-behandling maj 2011. Kör både ÄD & köar för adoption
    - Fick 6 kanonbra ÄD-embryon, maj 2012 - 2 misslyckade insättningar, forts följer..
    - Adoption - Adoptionscentrum  f. Juli 2011, medgivande utredning vår/sommar/höst 2012
    Senast rev. 2012-07-24 
    Linn73 (1973), AMH 0,84. Medlem i BFA sedan okt 2011 och AC sedan jan 2012. Poussin (34 år), AMH 0,4. Medlem i AC sen okt 2011. pölsan (1977), AMH 0,8, medlem i AC sen nov 2009 längtar74, medlem i AC sedan apr 2011. Castor (född-75), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök, långa  metoden, 23 maj  2011 pga flare-up effekt av sprayen. Nytt försök,  korta    metoden   dec  2011. 5 äggblåsor gav bara ett ägg på ÄP, detta  ägg blev  dock en 10-poängare. Negativt test ruvardag 17. Får ej  försöka  igen. ÄD-kö  sedan 17 jan, adoptionskö med kursstart 27  mars. Medlem  sedan 1 feb 2012, ffia + bfa
  • mariposa

Jegs-skönt att ni har fyra i frysen i alla fall och inte behöver börja om från ruta ett. Nu hoppas vi på något/några av dessa! Förr eller senare måste det gå. Kram och jag håller tummarna!

• mariposa

Nämen Vädur, vad är det jag läser! GRATTIS! Mår du bra? Det är alltså tvillingar du väntar? Häftigt!

• mariposa

Vitanova-instämmer med föregående talare; enormt vackert skrivet!

Germany-vi är många som hoppas åt dig! Kram!

Linn-som startade denna värdefulla tråd-Lycka till!

• mariposa

Hej Linn! Du har hela trådens tummar nu! Må det gå vägen nu efter allt kämpande. Kram

• mariposa
    germany skrev 2012-12-15 08:20:13 följande:
    Åh, fina fina finaste Mariposa Hjärta. Jag blir tårögd av att du läst mitt inlägg....
    Tack, men jag förstår inte att jag fått ett plus faktiskt Foten i munnen.

Jag blir tårögd av den anledning att mitt hjärta blöder för det som hände dig....det är sant att jag finner inga ord :(
    Har tänkt skriva ett brev till dig, men vet inte vart jag ska börja....men det kommer ett så småningom.
    Tills dess så ska du veta att jag tänker på dig och tycker att det är så mkt som är orättvist gällande den här barnverkstaden. Rynkar på näsan.

Den största varmaste kramen av alla kramar vill jag ge till dig Mariposa. Kram!
    Tack vännen! Hjärta
    Sug åt dig av alla fina ord här; du är så speciell! 
    Jag mår mycket bättre och jag känner mig stark. Jag har ju varit med om ett mirakel en gång och han är 5½ år nu. Min längtan efter att få vara med om det igen är stark men jag är samtidigt lycklig och tacksam över det jag har.  Kram! 
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH