Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Jag skrev några inlägg här i tråden under försommaren. Då hade vi fått reda på att jag hade 0,16 i AMH. 39 år gammal. Det är jättekul att se att flera har blivit gravida och att en del har gått vidare till nya möjligheter med adoption och äggdonation.
Vi inledde då raskt IVF försök som avbröts första omgången då endast två folliklar hade utvecklats trots maxdos med Fostimon. Andra IVF försöket fick vi efter tjat och eftersom vi faktiskt har en dotter som kommit till på "vanligt" sätt. Resultatet med maxdos Menopur blev detsamma. 2 folliklar. Denna gång fick vi ändå gå vidare till äggplock eftersom läkaren ville ge oss en sista chans.
Mitt i detta var min mamma väldigt sjuk i slutfasen av livet och sex timmar efter att hon somnat in låg jag på äggplocket. Ägget befruktades inte. Kliniken sa tack och hej, och läkaren menade att vår största chans att få barn var via äggdonation men stängde inte dörren för att vi faktiskt skulle lyckas på egen hand. Hon rekommenderade även ackupunktur.
Jag följer er alla på avstånd eftersom vi har tagit en paus i barnskapandet under sommaren och hösten.Jag har gått i ackupunktur under en period. Jag är dock nyfiken på att höra er funderingar kring hur stress kan påverka det här med AMH, har era läkare sagt något?
Jag vet att några i tråden har ett barn sedan tidigare, jag vill gärna komma i kontakt med någon av er och höra hur ni funderar kring äggdonation - eget "genetiskt" barn.
Nu har ju IVF Sverige stängt dörren för oss men har någon av er testat flera klinker för IVF? Jag har liksom lite svårt att släppa tanken på att vi ska lyckas den vägen....
Många frågor och tankar - jag vet...
Kram!
Jag är ledsen för din skull! Att förlora sin mamma är bland det svåraste man måste gå igenom i livet. Jag vet för min mamma gick bort i cancer 2007. Under tiden gjorde jag också en IVF.
Jag har alltid fått finfina äggresultat på IVFerna. Mina sista IVFer innan denna gjorde jag 2006-2007 så det är länge sedan. Så här såg det ut då:
1.2004 Puregon 150, långa prot, 14 ägg, 6 befruktade, 1 ET, 5 till FET
2. 2005 Puregon 150 , långa, 8 ägg, 7 befr. 6 delade, 1 ET, 2 till FET
3. 2005, Puregon 150, långa, 6 ägg, 4 befruktade odlas till blastisar, 1 ET, 3 FET
4. 2006 Puregon 175, korta i 6 dagar sedan 200, korta prot., 13ägg, 9 befruktade, 1 ET, 2 FET
5. 2007, Puregon 200, korta, 8 ägg, 5 befr., 2 ET inget till frysen.
Under perioden 2005-2006 var min syster sjuk i hjärntumör och dog 2006 och två månader senare insjuknade min mor i lungcancer och dog en tid efter IVFen 2007. Mormor dog också under denna tid. En stor del av min familj försvann på 14 mån 2006-2007. En fruktansvärd tid och jag tror det påverkade mina resultat då. Kvaliteten försämrades markant de två sista gångerna och tillslut inget till frysen. Jag är övertygad om att det allmänna välbefinnandet påverkar hela resultatet. Vi är ju inga maskiner, eller hur!
Kram