• Poussin

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Linn73 skrev 2011-01-20 20:21:19 följande:
    Fullt normalt att du känner oro - jag gjorde också det. Kunde inte slappna av förrän jag låg i gynstolen och de rapporterade inifrån labb att de hade ett ägg. Men så underbart det var att få det beskedet mitt i all morfindimma!

Hur blir det med ET för er? Blir det på måndag?

Mina symtomer är oförändrade, ömma bröst och molande värk. Vet inte om det är bra eller dåligt... Vanligtvis brukar jag känna av mensvärk några dagar innan mensen verkligen kommer, ibland upp till en vecka innan. Är ju svårt att veta om det är biverkan av proggisar, PMS eller graviditetsymtom. Misstänker att det är lite tidigt för det senaste, men man hoppas ju alltid såklart!

Stor kram och lycka till i morgon!

Ps Om allt går bra, passa på att belöna er med en god middag och ett några glas vin, vet ju aldrig när det blir igen!
    Tack! Åh jag hoppas så att jag också får höra att de har ett ägg, känner nu att jag kommer bli överlycklig om vi så bara får ut 1 ägg... Ska snart ta och gå och lägga mig, och hoppas att det är morgon när jag vaknar upp (och inte mitt i natten). Hade gärna haft en tidigare tid, ska vara där 10.30, men samtidigt så innebär det att vi slipper gå upp i ottan. Om vi kommer till ET så blir det på söndag.

Jag tycker att alla symptom är bra! Sen kanske proggisarna har sin del i det hela, men hoppas att det är att det lilla håller på och fästa och gona in sig för en långtidsvistelse! :)

Bra förslag, tror vi kör på det vare sig det  går bra eller inte! :)

Stora kramar

• Poussin

Anemon: Jättegrattis till dig - vilket toppenresultat!!! Hoppas piffen och puffen klamrar sig fast och att ping kan användas senare till syskonförsök! :)

Linköping68: Tråkigt med ditt MF, jag vet hur jobbigt det är. Underligt att du blev nekad med ett värde på 0,7, det anses ju t o m på gränsen till lågt! Ge inte upp, sök er till en annan klinik, det är klart ni ska få testa IVF. Jag har ett värde på 0,34 och blev accepterad på CvL i Uppsala. Blev även spontant gravid i somras, slutade tyvärr i MF, men det ingav ändå hopp om att det kommer att lyckas en dag. Hoppas du blir gravid snart igen, lycka till!!!

Linn: Jag är säker på att det bara är proggisarna som bråkar med dig, men jag förstår att du oroar dig. Håller tummarna för dig gumman!

Liten uppdatering efter dagens ÄP: Tyvärr inget bra resultat för mig, blev bara 1 ägg... Gråter Mer än 0, men blev ändå väldigt ledsen och besviken, hjälpte inte så mycket att sjuksystern var alldeles underbar och berättade att de haft flera tjejer som bara fått ut 1 ägg och att det lett till graviditet och bebis. Har varit rätt knäckt idag, försöker hålla lite hopp vid liv, är ju inte helt över än, men det är ganska svårt. Får se imorgon, de ringer och berättar vid lunch om det blivit befruktat eller ej. Nu har maken tänt en brasa och lagar lite middag, ska försöka skingra tankarna och ha det lite mysigt.

Tack till er alla - ni vet inte vad det betyder att ha er att "prata" med!!! KRAMAR Hjärta

• Poussin

Tack för gulliga kommentarer och tummar, det värmer! Maken och jag lyxade till det med ett glas champagne framför brasan och skålade för att ägget och simmarna har det bra ;) Nu ska jag gå och lägga mig och sen när jag vaknar så är det inte så långt kvar tills vi vet status. Nu är det inte så mycket mer vi kan göra än att hoppas att det var guldägget som plockades ut! Åh vad det är jobbigt med all denna väntan...

Stora kramar till er, fina tjejer! Hjärta

• Poussin
    Så var det över för mig för denna gång... Gråter Var tyvärr inte guldägget. Enormt besviken, orkar inte riktigt ta in det, att all denna kämpan var förgäves. Ska gå ner på stan och försöka skingra tankarna, jag trodde verkligen att det skulle gå bättre än i våras, istället gick det sämre...
    Kommer nog inte att hänga här så mycket, hejjar på er alla och håller tummarna för att det blir plus och kanske t o m bebis för er i år!!!

Kramar till er alla och tack för att ni är så fina och stöttande. Lycka till! {#emotions_dlg.flower} 
  • Poussin

Tusen tack för snälla kommentarer, ni är så gulliga. Hjärta  Insåg under dagen att jag mår bättre av att fortsätta hänga här än att inte göra det. Och så är jag så nyfiken på hur det gå för alla att jag inte kan hålla mig borta. Livet måste gå vidare och om vi ger upp blir det garanterat ingen bebis...

Kramar {#emotions_dlg.flower}

• Poussin
    Linn73 skrev 2011-01-22 10:41:17 följande:
    Åh Poussin, började gråta när jag läste ditt inlägg och vet inte vad jag ska säga som kan trösta.... Ni har kämpat så mycket och jag är så otroligt ledsen för er skull. Förstår att du vill smälta beskedet och bara vara med dina närmaste i allt sorgearbete och alla tankar. När du känner dig starkare finns vi här för att stötta och trösta.

Själv är jag ganska säker på att det inte blir någon bebis den här gången heller. Känner igen menssymtomen så väl och försöker vara realistisk. Har varit mycket gråt nu på morgonen även om jag vet att det inte är helt över ännu.

Massor av kramar och ta hand om dig Hjärta
    Åh min fina Linn, tack, började gråta när jag läste att du börjat gråta... Det har varit en väldigt underlig dag, bröt ihop totalt när de ringde, men någon gång under dagen insåg jag att livet går vidare och började räkna på när vi kan göra nästa försök. Tror att jag någonstans redan ställt in mig på att det inte skulle funka, fast jag får tårar i ögonen när jag hör läkarens röst i mitt huvud " tyvärr, tyvärr, jag beklagar...", hoppas ju in det sista, låg och skickade positiva tankar till ägget i natt (vad gör man inte...).

Är som sagt så himla nyfiken på hur det går för er alla att jag nog inte kan hålla mig borta. Och så vill jag ju inte missa när ditt inlägg där du skriver att du plussat - för det tror jag benhårt på att du kommer göra! Tycker, precis som Anemon, att du ska tolka dina symptom positivt. Du kommer leda vägen in i gravidklubben och jag joinar dig så snart jag bara kan!

Läste idag att vi snart lämnar Tigerns år som ska vara ett obalanserat år med katastrofer och oroligheter för att gå in i Haren år som ska bringa tur. Jag tror inte särskilt mycket på horoskop, men jag tycker om att hitta saker som inger mig hopp och nu blev det detta! Och icke att glömma att det faktiskt blir 3:e gången för oss, så nu tror jag hårt på 3:e gången gillt. Man blir nog lite knäpp av allt detta... ;0)

Stora varma kramar till dig! Hjärta
  • Poussin
    Linn73 skrev 2011-01-23 09:12:18 följande:
    Käraste Poussin, beundrar din styrka så mycket!!! Kan garantera att den kämparandan gör att du snart sitter med ett litet barn i din famn. Du är min hjältinna och jag får själv så mycket energi av att läsa det du skriver. Förstår att läkarens samtal var helt fruktansvärt och overkligt och man måste tillåta sig själv att få vara ledsen och ge sig själv den tid man behöver. Men jag är precis som du, reser mig rätt snabbt och ger inte upp! Visst är det märkligt hur snabbt man ändå lyckas ställa om och fokusera på nästa mål??

Har känt mig helt ur balans de senaste dagarna och har svårt att sova. Kan inte tänka på något annat än vad som händer inne i min mage just nu. Vet att det är tidigt att ta ut något i förskott, men jag känner precis samma obehag och olustkänsla som innan mens. Satt och pratade länge med min man igår och berättade också om vad du har varit med om. Bestämde att om mensen kommer så ringer jag läkaren direkt och bokar en ny tid - för tiden är dyrbar just nu!

Om man ser till alla oss som har haft det kämpigt så kan det ju knappast bli värre - utan bara bättre. Solen finns där bakom molnen och bara väntar på att få komma fram. Tror stenhårt att Harens år blir vårt år!!

Varmaste kramar till alla kämpare {#emotions_dlg.flower}
    Hej gumman! Vad glad jag blir att du känner att du får energi av det jag skriver. Måste säga detsamma, för visst kan det bara blir bättre och snart tittar solen fram, både bildligt och bokstavligt - vi går ju mot ljusare tider! Solig  Ja visst är det rätt facinerade att man orkar resa sig så snabbt och kämpa vidare. Jag har lagt in den gamla låten "Tubthumping" på Spotify och drar på den ibland (gillar refrängen; "I get knocked down, but I get up again, never gonna keep me down..."), känner att det är lite så det är på den här resan. När kompisar säger att jag är stark, så håller jag inte riktigt med, känns inte som att det är styrka som gör att vi kämpar utan mer att det inte finns något val om vi vill få en bebis...

Det är inte konstigt att du känner dig ur balans, det är en känslomässigt jobbig process och proggisarna hjälper inte direkt till. Av det du skriver så känns vi rätt lika, så jag förstår väldigt väl hur du känner. Försök hålla modet uppe (alltid lättare att säga till någon annan), som min akupunktör sa till mig, fr o m ET (som nu inte blev av...) så anser vi dig gravid tills motsatsen är bevisad!  

Kramar till er alla!!!
  • Poussin

Linn  -  Bra idé med pepplåtar, tar också tacksamt emot förslag! Ska fundera lite på min kammare och återkommer! Glad Musik har en sån fantastisk inverkan på humöret.

Linköping68 - Tack, ja det är verkligen sorgligt att inte ens få komma till ET. Men nu försöker jag peppa mig själv med tankar om att det fortfarande finns chans till en 2011 bebis!
    Nej, ge inte upp, på dem bara - GO GIRL!!!! Hoppas ni hittar en klinik som tar hänsyn till hela er situation och inte stirrar sig blind på åldern. Lycka till i jakten! {#emotions_dlg.flower}

Kram till er alla och sov gott!

• Poussin

Min käraste Linn - Jag hoppas av hela mitt hjärta att det bara är falskt alarm och att blödningen slutar! Hoppas, hoppas, hoppas! När har du TD? Det finns en hel del som blöder och som sen visar sig vara gravida i slutet i alla fall. Jag vet så väl hur jobbigt det är och hur fruktansvärt ledsen man blir, om det nu verkligen inte har funkat så är det viktigt att låta sig vara ledsen, arg  och tycka att livet är grymt orättvist. Det är så mycket känslor inblandade i det här och jag tror det är viktigt att låta dem få komma ut.
    Tänker på dig min vän och kommer hoppas verkligen innerligt att det inte är över! Och om det skulle vara det så finns jag här och jag följs gärna åt - som du säger så närmar sig Haren med skuttande stormsteg och då kan vi ju inte annat än lyckas! Enorma styrkekramar till dig HjärtaHjärtaHjärta

Själv har jag haft 2 deppdagar - verkligen hann ifatt mig igår morse. Det var faktiskt dumma DN's fel, 1:a sidan basunerade ut att allt fler familjer väljer att skaffa 3 barn... JAG VILL OCKSÅ HA 3 BARN, men kan ju för 17 inte ens få till ett enda. Och så är alla mina närmaste vänner gravida eller så har de precis fått barn. Har tyckt VÄLDIGT synd om mig själv i 2 dagar, men nu är det bättre, är back on track efter lite yoga. Glad

Kramar till alla er starka tjejer!

• Poussin

Käraste Linn - Neeeej, gumman, jag är så otroligt ledsen att det inte slutade med ett pluss för er, vi får helt enkelt skylla på Tigern, bara en vecka kvar till Haren!!! Jag gjorde precis som du och ringde kliniken så fort jag kunde, har fått en tid på måndag. Jag kommer att vänta en cykel för att ladda mentalt och fysiskt så nästa försök blir någon gång i slutet av mars.
    Ja, det är verkligen ett helvete och som du skriver så kan ingen som inte upplevt det någonsin förstå hur jobbigt det är. Jag tror som sagt det är viktigt att tillåta sig vara ledsen, men precis som du så låter jag inte sorgen ta överhanden utan blickar framåt, för nästa gång så blir det ett plus, så är det bara! Glad Har fått tillbaka min energi, tror starkt på träning.
    Det här med att berätta är lite knepigt, vi har berättat för familj och närmaste vänner, orkar inte riktigt berätta för alltför många, för precis som du skriver så vill ju alla, i alla välmening, ha uppdateringar om hur det går. Men jag ville att mina närmaste vänner ska vara informerade, de finns där och stöttar så gott de kan, även om de inte kan förstå.
    Vi har också pratat om adoption och kommer troligtvis att ställa oss i kö om nästa försök inte funkar. Vi kommer att köra max 3 IVF försök till och sen gå över till ÄD. Hur gärna jag än vill ha ett barn som har mitt dna, så är det viktigaste i slutändan att bli förälder, och om det till slut innebär adoption så kommer det också att bli fantastiskt!
    Ska läsa artikeln, för egen del så kan jag säga att hela den här karusellen har helt klart fört oss närmare!

Nästa försök bli det plus och bebis för oss båda!
    Stora varma styrkekramar till dig!!! Hjärta{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH