weeme skrev 2014-08-04 12:57:55 följande:
Tack för stöd...
Man behöver inte vänta Frazze, vet jag av erfarenhet har ju några MA i bagaget. Får man mens igen så är det läkt så att säga. Så har de sagt till mig. Känslomässigt är en annan sak, men jag har inte tid att vänta. Man kan ju faktiskt tänka att man hedrar sitt döda syskon (i ditt fall) med att INTE deppa ihop utan gå vidare- jag vet inte. Man sörjer ju inte mindre för att man försöker få ett barn till! Sorgen bär man ju med sig hela livet...
Jag ska försöka få ut det här jag bär på hur nu det ska gå till, till att börja med. Bråka med sjukvården, det är så kul. Min fasa varje gång jag blir gravid att jag måste kontakta de otrevliga varelserna på GYN som helt saknar empati och normalt hyffs.
Ja visst kommer vi att bära sorgen med oss genom hela livet, men precis som du så har vi inte tid att vänta. Min äggreserv låg på 0,2 förra året i Maj så över ett år senare så vet man ju inte vad den ligger på. Funderar på om de testar det än efter det att de kommit på att testerna visade fel?
Jag hoppas att de låter mig testa igen med mina egna ägg i alla fall. Ringde kliniken idag och frågade och hon som svarade sa att hon skulle ringa upp mig igen när hon fått svar från doktorn. Jag hoppas på att få göra ett försök till innan jul nu. Om jag nu får tillbaks min mens??? Det är ju inte 100% säkert att man får det nu.
Hade det inte vart för äggreserven hade jag nog gärna väntat ett tag ändå. Kör stenhårt med Borago och vanliga vitaminer nu. Och efter denna månaden så ska jag sätta igång och träna stenhårt! Jag hoppas så på att bli gravid igen
Weeme Det där med att bråka med sjukvården händer typ bara i detta landet tror jag. Jag har försökt att få några tester tagna, men icke då! Det är för att allt kostar pengar och det finns inga längre tyvärr. Jag hoppas att de inte bråkar med dig för mycket nu och att vi kan skriva in oss som gravida snart igen! Kram