• Aylina88

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Flisan41 skrev 2018-01-23 22:12:38 följande:

FSH är det follikelstimulerande hormon du mätt? Klimakteriet är väl lågt östrogen, progesteron och fsh? Jag trodde att jag var på väg in men gick t min vårdcentral och de tog en massa tester och allt såg normalt ut. Gå t någon som kan hjälpa dig!

Ja de är det :( varför? Ska ringa imorgon kolla upp det
  • Aylina88
    emhu skrev 2018-01-25 09:05:03 följande:

Tänkte bara tillägga att om du har regelbunden mens än så länge så är ju risken mindre att du är på väg in i klimakteriet. Min mens var svajjig (cykel på allt från 22 dagar till 60 dagar) i ca 1 år innan den försvann helt. Sista halvåret har jag ätit hormontabletter som har gett mig regelbundna blödningar och dessutom uppenbarligen kunde uppbringa ett litet ägg :)

Gud va skönt och höra du ger mig hopp <3
  • Aylina88

Hej på er igen! Jag hade ägglosning den 13 och och idag så hade jag en ägglosningtest kvar och den visar så här kan de va så man har en till ägglosning?

• Aylina88
    Flisan41 skrev 2018-01-25 12:50:47 följande:

Såna test är enbart att tolka som positiva när det andra strecket är lika starkt som kontrollstrecket. Testet på bilden är inte positivt.

Tack då vet jag de :)
  • Aylina88
    emhu skrev 2018-01-25 12:59:56 följande:

Håller med Flisan, de där stickorna är bara positiva om teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Stämmer ju väl med att du hade ägglossning den 13:e också...

Den vissa så stark för jag brukar inte få så stark efter ägglossning därför blev jag nyfiken om jag är på väg få en till ägglosning :)
  • Aylina88
    Frazze skrev 2018-01-25 13:28:44 följande:

Skaffa clearblue med glad gubbe indikator då får du mer korrekt ägglossning. Sen 8 dagar efter det visat ägglossning så kan man gå till gyn och be dem ta ett prov och det visar då om du haft ägglossning.

Jag kör alltid med dom här när de blir starkare så kör jag med clearblue och den här månaden fick jag ägglosning den 13 jan men hade en sån här test kvar och testa fick så här stark och de brukar jag inte få så nära mens
  • Aylina88
    emhu skrev 2018-01-25 09:05:03 följande:

Tänkte bara tillägga att om du har regelbunden mens än så länge så är ju risken mindre att du är på väg in i klimakteriet. Min mens var svajjig (cykel på allt från 22 dagar till 60 dagar) i ca 1 år innan den försvann helt. Sista halvåret har jag ätit hormontabletter som har gett mig regelbundna blödningar och dessutom uppenbarligen kunde uppbringa ett litet ägg :)

Får man fråga vad dom där hormontabletter heter :)
  • Aylina88
    emhu skrev 2018-01-25 17:11:31 följande:

Dom heter Novofem men är bara till för de som hamnat i klimakteriet som jag förstår. För att få upp östrogen och progesteron halterne i kroppen.

Har fått tid på måndag för ta prover.
  • Aylina88

Hej tjejer! Måste fråga er hur börja de för er med klimakteriet vad va första symtomen? Kram på er <3

• Aylina88
    emhu skrev 2018-01-28 15:23:48 följande:

Första symptomet var att mensen blev oregelbunden och tillslut försvann helt. Sedan kom värmevallningarna...behövde typ gå ut på balkongen och svalka mig flera gånger om dagen. Det sista var nog torra slemhinnor i underlivet. Kliade konstant och penetrerande sex fanns inte på kartan.

Jag har börjat få mycket värmevallningarna blir varm i hela kroppen och så har jag en ständig huvudvärk som inte försvinner :(
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH