Sessan2016 skrev 2018-12-03 16:37:30 följande:
Hej tjejer, har följt den här tråden och läste nästan hela från början till slut för några år sedan. Utan att ha pratat med någon känns det nästan som att jag känner några av er :) Exempelvis Frazze som jag med spänning följde genom tråden. Grattis till sonen :)
Har själv en solskenshostoria att dela för er som fortsätter kämpa.
Fick reda på att jag hade lågt AMH 0,28 för ganska precis 4 år sedan. Jag av 32 år och vi hade försökt få barn i ungefär ett halvår när min gynekolog föreslog en fertilitetsutredning som visade lågt amh och normala prover hos mannen. Gynekologen nämnde direkt att det kunde bli tal om äggdonation för vår del och redan där såddes nog fröet även om jag var fast besluten om att jag ville göra ivf. Jag grät mig igenom julen men bestämde mig sedan för att vi skulle få barn på ett eller annat sätt och det gjorde att jag alltid höll hoppet uppe och vid varje misslyckande planerade jag för nästa steg.
Vi blev godkända för ivf och påbörjade behandling under våren därefter. Vi gjorde sammanlagt 8 ivf:er under drygt ett år med varierande resultat men vi fick aldrig se något plus. Den näst sista behandlingen slutade med att alla embryon dog och den sista med att man ej såg några äggblåsor över huvud taget. Detta resulterade i att vi blev fast beslutna om att äggdonation va rätt för oss. Vi ville ha en familj och efter resan vi redan gjort struntade jag helt i genitiken. Kön i Sverige va för lång för oss så vi beslutade att åka till St Petersburg som vår gynekolog tipsat om. Från första samtalet med kliniken tills att ett embryo var insatt tog det 3 månader trots att sommaren kom emellan. 9 månader senare föddes vår dotter, vi lyckades alltså på första försöket och kunde inte vara mer nöjda med kliniken. De har ett fantastiskt bemötande och är oerhört professionella.
Det va min första solskenshistoria :) den andra va när jag 8 månader efter dotterns födelse insåg att min mens va sen och tog ett gravtest som visade plus. Helt spontant! Dröm om min förvåning, jag som fått höra att jag i princip inte kunde bli gravid. Graviditeten gick som den skulle och nu sitter jag här med två barn inom loppet av 2 år. Trodde aldrig jag själv skulle få skriva nåt liknande när jag först började läsa i tråden men med det sagt vill jag bara önska alla andra lycka till! Ge inte upp, allt är tydligen möjligt!
Vilken underbar historia! Stort grattis till dina två mirakelbarn! Jag har en liknande historia. Har ett amh på 0,3, fick beskedet för 2 år sen. Blev nekad ivf så vi bestämde oss för att försöka själva. Läkaren sa att vi inte skulle hoppas på för mycket och att jag mest troligt aldrig skulle bli gravid naturligt. Jag kikade därför samtidigt på adoption. Vi fick lutinus utskrivet av vår läkare och ca 4 månader senare väntade jag sonen. Han föddes i mars detta året.
Vi ville gärna ha ett syskon till vår son. Pratade med läkaren som sa att vi nog inte får ett till mirakel men att vi kan alltid försöka. Fick lutinus igen utskrivet. Ägglossningen efter jag var där blev jag gravid. Är nu i v och har bf i augusti om allt går vägen!
Kroppen är fantastisk ibland!