Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
småsteg skrev 2011-11-08 11:48:26 följande:
Hej alla!Hur gör man en hormonutredning Vädur 78 (jag läser gärna din historia förresten)? Jag tog sköldkörtelprover i augusti, men fick då bara veta att de var normala. Tog i dag reda på exakt vad de var:
TSH 2.62
T4 11
T3 3.8
Problemet är bara att alla referenssiffor jag hittat säger olika saker. Jag förstår att de anses normala i sjukdomsperspektivet, men hur ligger de till i förhållande till infertilitetsproblematiken? Någon som vet?
Mensen kom inte förrän på dag 42 denna gång och jag har antagligen inte haft någon ägglossning. Jag känner mig stressad. Jag är stressad. Jag har tokmycket att göra med både jobb och skola, men är mer eller mindre tvingad att klara mig igenom detta för att ha lite valmöjlighet efteråt. Problemet är ju bara hur jag ska lyckas optimera förhållandena för att lyckas med äggdonationen när det väl blir dags. Kroppen fattar ju inte direkt från en dag till en annan att den inte ska stressa upp sig. Vad gör ni andra för att skapa så bra förutsättningar som möjligt? Kost? Vitaminer? Naturläkemedel? Vore tacksam för tips!
Ta hand om er!
Det var läkaren på min klinik som ville göra en hormonutredning eftersom vi på 3 IVF behandlingar nu på syskonförsöken endast fått 1 embryo att sätta tillbaka, 2 ggr har vi inte kommit till ET.
De prover de kollade var TSH(fast jag har ju ätit Levaxin sen 2007), antikroppar, AMH och prolaktin
TSH på 2,62 är ju normalt men eftersom du har svårt att bli gravid så bör det ju vara lägre. På mig var det så med att mitt värde hoppade upp och ner innan jag fick Levaxin. PÅ våran utredning 2007 så låg det på 5,8 när jag sen några veckor senare fick en remiss till endokrin mottagningen så togs proverna om och var då normala. SÅ det är alltid bra att kolla TSH mer än en gång för det kan skilja en del.
Om jag var du så skulle jag försöka få Levaxin utskrivit
Jag försöker undvika kolhdrater så mycket det går samt sötsaker och sånt. Äter folsyra. Naturläkemedel får jag inte ta eftersom jag har problem med sköldkörteln men annars finns det väl en hel del där.
Var ska du göra ÄD? Lycka till