• mariposa

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Castor, vad lovande det låter! Beundransvärt hur väl insatt du är. Tack för att du delar med dig av den "amerikanska" modellen, mkt intressant. Hoppas på fortsatt fin tillväxt!

Längtar74, hoppas att ni fick positiva besked så att ni kan gå vidare. Är ni på plats i Spanien eller görs kontrollerna här hemma innan ni far iväg?

• mariposa
    pp08, vad tungt! Hoppas att du får bra vägledning på kliniken om hur ni kan gå vidare.
  • mariposa

Alla lyckönskningar till er som är mitt uppe ruvningen nu! Vore en seger för oss alla om det går vägen för er. Må 2012 bli ett fruktbart år för oss alla inblandade här. Jag har ägnat hösten åt att bearbeta amh-beskedet och bygga upp mig inför min "premiär" i ivf-världen i vår.

Hoppas att alla får en fin julhelg och en bra start på nya året!
    Kram
    mariposa

• mariposa

Hej tjejer! Vad tomt det känns här, hoppas att ni mår bra. Mycket tråkigt med motgångarna vi haft här på sistone. Allas storys kommer en nära och man hoppas så innerligt att det ska gå vägen.

Poussin-lycka till i Grekland nu! Återkom gärna och uppdatera oss.
    Kram till alla!

• mariposa

Hej på er! Mkt på g här i tråden, känns hoppfullt! Jag följer allt med stor spänning och lär mig samtidigt massor. Nu närmast; trevlig resa till Längtar74! Hoppas att det går vägen nu! Jag sneglar själv på Spanien när det gäller ÄD, så din resa är extra spännande att följa med på.

Kram och lyckönskningar till alla, såväl till ruvare som till er som ligger i startgroparna för ny behandling!!!

• mariposa

Hej tjejer! Ja, mkt på g här nu, känns positivt! Extra grattis till dig, Pölsan! Vilken lycka!

För egen del känner jag att jag fått kalla fötter inför spraystarten (ivf 1) om en vecka. Mitt fsh-värde har legat bra till tidigare men denna månad låg det på 12 på cd 2. Det i kombination med mitt amh på 0.16 känns som ett uselt utgångsläge. Funderar på att avblåsa alltihop och spara slanten till eventuell äd istället. Är verkligen kluven. Tror att allt handlar om att jag egentligen inte pallar med fler bakslag. När läkaren är skeptisk och i förberedande syfte talar om att det är en ytterst liten chans, så känns det utdömt från början. Så svårt det här är. Tur ändå att den här tråden finns så att man får möta andra i samma sits. Kram!

• mariposa

Tack Längtan för kloka ord och peppning!!! Betyder mycket att få ventilera tankar här och få hjälp att skingra negativa tankebanor. Hoppas på glada nyheter från dig nu i veckan. Visst satte ni in två embryon? Oj, oj känns pirrigt även för mig så här på avstånd :) Kram alla!

• mariposa

Emsie, det var ett bra resultat. Lycka till!

Längtar74, hoppas innerligt på ett positivt resultat imorgon!

Poussin, det känns lovande denna gång. Lycka till på måndag!

Som väntat så blir det ingen uppstart för mig denna månad. Vi ska på möte på kliniken, men jag känner alltmer att jag inte vet om jag vill utsätta mig för Ivf. Jag orkar inte med att gå och oroa mig för fsh, få ägg, tidig menopaus... Jag undrar i vilken mån Ivf kan öka chanserna i jämförelse med hemmaförsök. Egentligen kan ju bara en provstimulering ge ett svar, men jag har börjat tänka mer och mer på ÄD och det känns som ett vettigt alternativ för oss. Behöver grunna mer och under tiden följer jag er och håller tummarna!
    Kram Hjärta

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH