Jegs skrev 2011-01-27 17:38:49 följande:
Pratade med min läkare i dag och Huddinge verkar ha accepterat vår "begäran" om förtur, så snart borde jag få en formell kallelse för att få träffa dem under februari alt. mars i förhoppning att jag får en provstimulering av mina egna tillgångar... Kändes jätte härligt att höra, vill ju så gärna ge det minst en chans innan vi går vidare med alternativen...
Jegs, vad skönt att du kommit in i loopen på Huddinge utan att behöva vänta för länge. Då håller jag tummarna att ni snabbt får en tid dit och diskutera vilka alternativ som finns.
Min sambo och jag har haft otrolig tur och blivit prioriterade av Huddinge just pga min ålder och AMH-värdet. Vi blev remitterade i slutet av maj, fick bekräftelse på att remissen mottagits i juni, fick kallelsen i juli med första möte i augusti. Så för oss gick det väldigt snabbt trots att det var semestertider. När situationen är som den är så vill man ju bara få känna att man vet vilken typ av behandling som är aktuell och hur lång tid det tar innan man får sätta igång. Vi har fått väldigt bra bemötande på Huddinge såväl av läkare som övrig personal.
När det gäller att berätta för omgiviningen så har jag bara berättat för två kompisar och jag har nu bett dem om att inte fråga om behandlingarna. De har varit väldigt omtänksamma men jag har upplevt det som väldigt jobbigt att få frågor. Min sambo har inte berättat för någon. Det är just frågorna plus att vi inte vill oroa våra föräldrar som gjort att vi inte berättat för fler. Men vi kommer berätta direkt när vi väl lyckas! Ja, just det, jag kände mig tvungen att berätta för min chef eftersom jag gick och oroade mig för att min frånvaro, efter dels vanlig sjukdom och sedan inför 2:a behandlingen, skulle upplevas som konstig och jag då fortfarande var provanställd. Han har sagt alla de rätta orden vilket känns skönt och nu har jag sluppit oroa mig över att han undrar över varför jag haft svårt att planera resor etc under januari när vi gjorde den 4:e (sista?!) behandlingen.