Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Även jag har känslan av att jag, eller min kropp, sviker min sambo eftersom jag inte kan ge honom barnen han vill ha. När vi träffades pratade vi rätt tidigt om barn, vi vill båda ha barn och vi ville ha rätt många. Jag kommer ifrån en stor familj och älskar att ha syskon. Min sambo är ensambarn och för honom är det viktigt att hans barn får syskon för han har känt sig ensam och saknat att ha syskon. Nu känns det bittert att inse att vi kanske inte ens får ett barn och att det beror på mig. På ett sätt hade det varit lättare för mig att hantera om felet hade legat hos min sambo istället. Kuratorn har sagt att jag ska se på oss som en enhet som har svårt att få barn och att inte fokusera på mina svårigheter. Att tänka vi istället för jag, om ni förstår vad jag menar.
Något annat som jag har reflekterat över är att under hela processen med utredningar, tester och mediciner så har min sambo varit rätt negativ och inte velat ta ut något i förskott medan jag har varit den positiva som hela tiden har varit fokuserad på att vi kommer att lyckas. Efter ET i onsdags har det förändrats, min sambo är jättepositiv och helt övertygad om att det har gått vägen, jag är däremot väldigt försiktig och lite mer negativ. Jag vågar inte tro att det har gått vägen. Vi har helt bytt roller.
Just nu går tiden såååå långsamt det känns som att det aldrig blir 14 april och testdag. Jag vill inte testa för tidigt och få ett minus och tappa förhoppningarna. Ni som har gått igenom det här föörut på vilken ruvardag testade ni?