• Poussin

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Linn73 skrev 2011-01-16 19:25:23 följande:
    Spännande! Återkom gärna med en rapport!
    Absolut, det gör jag! Hur mår du nu som ruvare? :)
  • Poussin
    Anemon skrev 2011-01-16 22:08:49 följande:
    Linn, grattis, grattis!
    Vad skönt att allting gick bra och att du nu är ruvare!

Själv på äggplock i morgon och hoppas följa efter dig som ruvare på onsdag!
    Lycka till imorgon på ÄP!!! Glad
  • Poussin
    Anemon skrev 2011-01-17 15:45:46 följande:
    Tack för lyckönskning!
    Och det gick bra, har varit hemma några timmar och vilat en stund. 6 st ägg blev dagens "skörd". Återföring på onsdag om allting går vägen
    Grattis, 6 ägg är ju ett toppenresultat!!! Glad Håller tummarna för att allt går vägen! Kram på dig
  • Poussin

Linn - Jag var också väldigt orolig vid min förra ivf, försök bara att må så bra som möjligt och tänk att det har lyckats, det är inte mycket mer du kan göra. (mycket lättare att säga än att göra -  jag vet). Håller i a f tummarna för dig och hoppas komma med i ruvar-klubben lördag eller söndag. Ska på mitt andra VUL imorgon bitti och sen ÄP torsdag eller fredag.

• Poussin

Hej,

Kan i alla fall fastslå att teorin om att man kan få fler ägg med TCM inte funkar på mig, av de 5 äggblåsor som han såg på första VUL blev det bara 2 till slut. Har varit rätt låg idag, men får i alla fall komma till ÄP på fredag och nu håller jag tummarna för att det är något i blåsorna samt hoppas på kvalitet nu när kvantitet gick åt skogen... Det som nästan känns jobbigast är att det är sämre än i våras, jag som mår så mycket bättre nu hade hoppats att det skulle synas på resultatet. Fösöker hålla modet uppe och tänka positivt.

Kram på er alla!

• Poussin

Tack! Glad Ja, jag försöker tänka positivt, nu när värsta besvikelsen lagt sig så är det lite lättare.

Anemon - Det har jag faktiskt gått och morrat lite om idag, att jag är besviken på läkarna att jag inte fick börja på en högre dos från dag 1, risken för överstimulering känns ju rätt avlägsen... Skulle det inte gå vägen denna gång så ska jag propsa på att få högre dos. Nej, mina andra värden är ok, så jag tror bara att det är AMH't som spelar in.

Bengalen - Tror inte att de försvann, utan snarare att de helt enkelt slutade växa och förblev småttingar. Ja, jag har inte gett upp om att TCM förbättrar kvaliteten, återstår att se.

• Poussin

Linn - Tack snälla du! Glad Åh, jag hoppas det också! Nu har jag tagit sista dosen Menopur, imorgon blir det Pregnyl och sen hoppas och vänta in ÄP, usch det är bara några dagar men vill bara att det ska vara över och veta hur det gick!

Stor kram till dig också!

• Poussin
    Linn73 skrev 2011-01-18 21:28:50 följande:
    Ja, all denna väntan... Man blir ju mer eller mindre galen emellanåt! Glad
    Ja fy, usch vad jobbigt det är, sov knappt inatt. Nojjar över att jag känner mig mindre svullen idag, så nu har jag fått för mig att det inte kommer bli några ägg alls på fredag. Vill bara att det ska vara över så att jag kan gå vidare - vare sig det är positiva eller negativa nyheter på fredag. Ägglossningsspruta ikväll i alla fall, sen är det bara imorgon kvar. 
  • Poussin

Linn - Intressant gällande högre hormondoser, får fråga min läkare nästa gång vi kommer dit...
    Tack för din teori om att magen kan vara mindre svullen för att äggen inte växer längre - den gillar jag! Glad
    Förstår precis vad du går igenom, pendlandet mellan tron på att det kommer gå vägen och tankar på att det inte alls gjort det... Men jag har läst om tjejer med sämre AMH än vi som blivit gravida så varför skulle det inte funka för oss? - jag hoppas av hela mitt hjärta att det går vägen för dig denna gång vännen! Skickar varma klappar till magen.

Har agerat levande nåldyna och fått magmassage hos akupunktören ikväll, känns lite bättre nu, men är fortfarande rätt orolig. Om 45 min är det dags för stora sprutan! :)

Varmaste kramar till dig gumman

• Poussin
    Linn73 skrev 2011-01-19 22:30:47 följande:
    Gulliga du - tack för uppmuntran! Helt rätt resonerat - varför ska det inte funka för oss!

Kolla gärna upp vad läkaren säger om hormondoserna. Intressant att veta om det är fler som säger samma sak.

Kan tänka mig att du sitter redo med stora sprutan just nu för att släppa iväg äggen :) Hoppas du får sova så gott så är det ett steg närmare bebis när du vaknar i morgon! Kram

Sprutan gick fint, när man är van vid Menopur så var det inte så knepigt. Längtar så till morgondagen, är inte alls orolig för själva ÄP, det är resultatet som stressar mig. Vet inte vad det är med mig idag, kanske har abstinens från sprutor och spray ;) eller så är det helt enkelt oro - jag är mer trött och grinig än jag varit någon dag under behandlingen... Ska gå och lägga mig tidigt och tänka positivt inför morgondagen. :)

Hur mår du idag?
    Kram

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH