Emsie - Jag tycker inte du ska oroa dig för förkylningen, jag har tvärtemot hört att det är bra att vara förkyld de första dagarna för då fokuserar kroppen på att bli av med förkylningen istället för det främmande embryo som flyttat in!
Linn - Åh vad spännande, då kommer vi verkligen att följas och denna gång - bara 2 dagar emellan! Det är klart det är allas vårt år!!!
Kattflickan - När jag tog nässpray under sprutperioden så tog jag 2 puffar på morgonen första sprutdagen och en på kvällen, men de 2 senaste IVF:erna har jag ju kunnat sluta med nässprayen vid sprutstart vilket varit väldigt skönt.
Rocktroll - Du måste börja blöda ordentligt för att det ska räknas som dag 1.
Tror precis som Linn att det är viktigt att ni testar IVF tills NI känner att ni är klara, inte när läkarna säger det. Så om er klinik inte vill hjälpa er, sök er till en annan och få en second opinion. Men det kommer inte behövas fler försök för du kommer att hänga med denna plusvåg som är på framtåg här i tråden!
Lillamillan - Välkommen hit! Vi är också inne på IVF nr 5, har gjort 4 försök med långa metoden, har fått ut 3 ägg 3 gånger och 1 ägg en gång, har alltid fått maxdos. De gånger vi fått fram 3 ägg har vi alltid fått tillbaka ett fint embryo men inget plus. Nu testar vi korta metoden och 300 i dos istället för 450 och på VUL såg det likadant ut som de andra gångerna, hoppas dock att kvaliteten ska var bättre denna gång. Följer även en behandlingsplan för immunologiska problem genom en läkare i Aten. Har ÄP på måndag och är mycket spänd på resultatet.
Vart är ni i processen, spray, sprut...?