• Nube

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

emhu skrev 2018-09-29 12:18:16 följande:

Då är det bara att samla krafter och köra på :) jag har fått för mig att man kanske inte blir lika uppslukad av ivf'andet när man redan har en liten. Så den här gången kommer det säkert kännas enklare :)

Ja, jag hoppas det! Och det känns kanske inte lika tungt när man redan har ett barn. Men ju mer jag tänker på ett til barn desto mer vill jag ha ett :) Men idag fick jag tillbaka mensen igen, var jätteförvånad imorse. Tänk om vi skulle kunna lyckas bli gravida själva!

Men snart är det väl bebisdags för dig? :)
  • Nube
    Percafluviatilis skrev 2018-09-28 23:41:10 följande:

Tyvärr funkade det inte för oss denna gången heller :( Tredje återföring, 3e och 4e embryot. Vi har tre frysta och en behandling kvar. Känner att vi måste undersöka mitt immunförsvar och livmoder nu..

Vad tråkigt :( Hoppas ni kan få bra hjälp i fortsättningen om ni ska undersöka immunförsvaret. Önskar er all lycka till!
  • Nube
    emhu skrev 2018-09-30 21:29:45 följande:

Jag har läst om många som har fått tillbaka ägglossningar att efter graviditet och amning. Som om kroppen helt plötsligt "fattar" vad den ska göra. Passa på att försöka nu...om ni får tid över ;)

Ingen bebis än så länge...BF+10 idag och jag vill bara lägga mig ner och gråta. Har aldrig känt mig så maktlös någonsin.

Åh jag förstår att det är jobbigt att vänta men snart är underverket här! Ni har en fantastisk tid framför er! Visst blev ni gravida utan hjälp?

Jo, jag tror att jag hade ägglossning för ett tag sedan för jag fick tydliga ägglossningsflytningar.. så jag tror vi ska börja försöka snart på egen hand. Man vet ju aldrig! Hoppas kan man ju alltid :)
  • Nube
    Hontmail skrev 2018-10-02 21:42:14 följande:

Tack snälla! <3

Det är enorm förbättring från varje gång! Verkar väldigt lovande med c vitamin, zink och folsyra. Min man hade bara 7miljoner per ml vid senaste ivf och det skulle vara 20miljoner om han ska kunna bli pappa på vanligt sätt. Jag uppdaterar här vid nästa prov om det blev nån förbättring.

Stort lycka till!! :)
  • Nube
    Hontmail skrev 2018-10-02 21:54:52 följande:

Tack så mycket!

Glömde fråga dig om du har barn trots lågt AMH?

Ja! :) Har en bebis på snart 4 månader som ligger här bredvid mig. Hon kom via IVF. Det är så fantastiskt då jag var så orolig att jag aldrig skulle få barn.. Så allt är möjligt :) :) Hur länge har ni försökt?
  • Nube
    emhu skrev 2018-10-10 23:32:44 följande:

Äntligen är vår lilla kille på utsidan. Han kom natten till den 5:e efter en okomplicerad igångsättning i 42+0. Jag hade börjat öppna mig när jag kom in så dom satte en ballongkateter direkt och därefter öppnade jag mig 1 cm i timmen med helvetiska värkar. Fick epidural vid 6 cm och det var rena himmelriket!! Sedan tog det tid innan han trängde ner ordentligt men efter en del akrobatiska övningar kom krystvärkarna med besked. Efter 1 timme av krystvärkar var han ute. Det mest fantastiska ögonblicket någonsin.

Bävade inför igångsättningen men det fungerade hur bra som helst! Så himla nöjd med hela upplevelsen. Nu njuter vi av vår lilla kille <3

Stort stort grattis! Vad härligt att allt har gått bra. Njut nu :)
  • Nube
    emhu skrev 2018-11-22 17:09:40 följande:

Åh grattis!!! Jag håller alla tummar och tår för att bebis vill stanna kvar hos er. Tänk positivt, de flesta graviditeter slutar med bebis!

Jag var på återbesök hos barnmorskan idag och fick "godkänt" efter förlossningen så nu börjar vi med syskonförsök. Jag helammar så jag har inga förhoppningar än på ett tag men skam den som ger sig!

Hej! Vi har också börjat med syskonförsök här hemma :) Jag ammar också fortfarande och har aldrig blivir gravid naturligt sedan vi började försöka men mam vet aldrig! Hoppas hoppas! Annars blir det IVF nästa år igen

Hur går det för er?
  • Nube
    Aylina88 skrev 2019-01-22 15:19:54 följande:

Jag är gravid tjejer snälla ge inte upp <3

Fantastiskt! Stort grattis :) Blev det naturligt eller gjorde ni ivf? Njut nu!
  • Nube
    emhu skrev 2018-12-13 16:31:42 följande:

Skam den som ger sig!

Vår lillkille har hunnit bli 2 månader nu...tiden går så himla snabbt! Angående syskonförsök så provade vi att ha sex i helgen och det gick absolut inte...gjorde sååå ont så vi avbröt. Nu är jag rädd att det ska göra ont igen. Tror att jag inte riktigt kan slappna av med bebis i hemmet. Ska se om min syster kan tänka sig att ta honom ett par timmar nu i julhelgen så vi får lite ensamt idag så jag kan slappna av ordentligt :)

Hur går det för er?
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH