• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Cathy skrev 2014-03-07 11:22:22 följande:
    Frazze; om du har kort menscykel och får rosa flytningar innan mens och har ont i brösten så är det troligen pga av att du har lågt progesteron och därmed kort lutealfas, alltså dagarna efter ägglossning. Har du en sådan cykel har du förmodligen även dålig ägglossning eller att ägget inte lossar alls, därav lågt progesteron för du får ingen bra gulkropp som kan upprätthålla din lutealfas. Allt detta kan bero på högt prolaktin (inte lågt). Mitt prolaktin var inom ref värden men gav mig liknande symptom men med pravidel blev jag vips av med mina symptom, spottings och ömma bröst och fick en riktigt bra ägglossning (riktig äl sekret som jag inte haft på flera år). Och jag som undrade i många år varför jag hade pms men ingen gynekolog kunde förklara denna enkla sak för mig...

Man tycker ju att de borde kolla upp sånt innan man gör Ivf så att man kan få ordning på alla problem man har. Vart kan jag söka mig för att ta dessa tester? Jag ska ju göra grav test på måndag så nu är det väl ingen ide då om jag är gravid. Men mina bröst har dödat mig denna gången! Värre än någonsin kan jag lova! Om nåt så enkelt som ett piller om dagen kan fixa det så vill jag bara ha!!!!
  • Frazze
    Zwillinge86 skrev 2014-03-07 11:35:52 följande:
    Jag fick ta prolaktinprov på gyn då min kropp strulade efter första missfallet. Då upptäcktes förhöjda värden, men jag fick aldrig någon behandling. RMC har aldrig brytt sig om mitt höga prolaktin. Jag föreslår att du vänder dig till privat gyn Frazze om inte din fertilitetsläkare vill hjälpa dig.

Då ska jag boka in hos min gynläkare här i stan! Han är toppen. Tack för hjälpen alla, jag kan ju absolut inget om sånt här.
  • Frazze
    livit skrev 2014-03-07 22:55:19 följande:
    Det gick ungefär som förväntat: 2 ägg. Nervös väntan inför telefonsamtalet imorgon. Tack för alla tummar, det känns så bra med ert stöd!

Jag håller tummarna för er nu, testdagen närmar sig förstår jag!

Grattis till två guldägg! Nu så ska du se att det i alla fall finns ett som vill kämpa på och komma till världen! Själv är jag så nervös att jag svimmar. Jag överanalyserar alla symptom tills jag blur galen. Läste ju på en sida om tidiga grav symptom och ett är väldigt tydligt och det är metallsmaken i munnen :-P . Måndag är det dags!
  • Frazze
    jaj13 skrev 2014-03-08 22:23:46 följande:
    Till er som ruvar/ har ruvat och använt Lutinustabletter:  Kommer (äckelvarning) den ut ur fiffi som en lotionaktig"flytning" för er med eller gör jag något fel när jag sätter in den/ inte svarar på den?

Jag har en annan variant som heter MIC APL men ja den smälter och rinner ut. Min sköterska sa att den kommer göra det, men att man tar åt sig så mycket som man behöver ändå! Ska ni blöta ner era under ljummet vatten innan införandet? Jag missade det de första dagarna så jag hoppas att det var ok!
  • Frazze
    tes 75 skrev 2014-03-09 00:43:32 följande:
    Progesteron mic apl? Vet du att man kan ta dem som

supp också? Då rinner inget ut. Och man slipper störa slidslemhinnan.

Vad är supp för något? Jag kan erkänna att jag är rädd för att sluta med dessa för sen jag slutade med mina tabletter mot min kroniska svampinfektion så tror jag att dessa progesteron är det som hjälpt! Men sedan så kommer jag vara helt överlycklig när jag får sluta med dem så att magen kan bli bättre igen. Jag brukar ju ta en precis innan jag lägger mej, då brukar de ju stanna kvar hela natten.

Sköterskan sa att det var helt lugnt att vara som vanligt när man använde dem så jag har bara tagit tre om dagen som jag skulle.
  • Frazze
    tes 75 skrev 2014-03-09 09:24:04 följande:
    Supp är alltså när man tar de i ändtarmen. Man kan ta dem som vagitorier eller suppositorier.

Jaha! Haha det hade jag ingen aning om. Ja de ska visst gå att användas på båda sätten. Men jag tar dem som vagiatorer! Tycker allt att magen och tarmen lider tillräckligt ändå. Shit! Kan du fatta att i morgon bitti så är det dags för mig att testa! Äntligen har dessa 15 dagar gått! Är så nervös nu! Kommer inte att sova en blund i natt!
  • Frazze
    tes 75 skrev 2014-03-09 11:56:53 följande:
    Åh, håller både tummar och stortår! Jag har tjuvtestat igår och idag (rd 8 idag), och de var negativa. Ska nog hålla mig till iaf dag 12 innan jag testar igen. Men det är svårt, för jag ligger sjuk i influensan och kan inte tänka på annat. Dessutom tar ju influensasymtomen över i kroppen, så jag tvärnojjar nu att jag inte känner nåt graviditetssymtom. :-/

Jag är lika nojjig jag! Har inte alls kvar de där symptomen som jag hade förut! Bara mina bröst som gjort ont från nästan dag ett på menopur sprutorna. Men det har jag ju haft förut så det är inget tecken. Jo jag har kvar metallsmaken i munnen, mrn det är allt! Bara såååååå skitnervis så jag svimmar typ. Sova är överskattat va?
  • Frazze
    tes 75 skrev 2014-03-09 15:06:15 följande:
    Frågar du en småbarnsförälder om sova är överskattat?  

Men du borde fått mens nu väl? Bara det är ju ett stort tecken!

Mensen har ju vart oregelbunden förr så den kanske bara har fått fnatt av alla hormoner hit och dit. Men vi får ju se imorgon om det är så!
  • Frazze
    tes 75 skrev 2014-03-09 19:16:31 följande:
    ..och påminner om en tjej i en annan tråd som testade negativt på rd 14 (och hade en blödning), gav upp, för att sedan testa positivt på rd 18!

I morgon är rd 15 för mig så jag hoppas att det visar positivt ska öppna paketet med testet ikväll så att man inte behöver fippla med det imorgon bitti! Lovar att jag skriver här direkt oavsett svar
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH