Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Cathy skrev 2014-03-07 11:22:22 följande:
Frazze; om du har kort menscykel och får rosa flytningar innan mens och har ont i brösten så är det troligen pga av att du har lågt progesteron och därmed kort lutealfas, alltså dagarna efter ägglossning. Har du en sådan cykel har du förmodligen även dålig ägglossning eller att ägget inte lossar alls, därav lågt progesteron för du får ingen bra gulkropp som kan upprätthålla din lutealfas. Allt detta kan bero på högt prolaktin (inte lågt). Mitt prolaktin var inom ref värden men gav mig liknande symptom men med pravidel blev jag vips av med mina symptom, spottings och ömma bröst och fick en riktigt bra ägglossning (riktig äl sekret som jag inte haft på flera år). Och jag som undrade i många år varför jag hade pms men ingen gynekolog kunde förklara denna enkla sak för mig...Man tycker ju att de borde kolla upp sånt innan man gör Ivf så att man kan få ordning på alla problem man har. Vart kan jag söka mig för att ta dessa tester? Jag ska ju göra grav test på måndag så nu är det väl ingen ide då om jag är gravid. Men mina bröst har dödat mig denna gången! Värre än någonsin kan jag lova! Om nåt så enkelt som ett piller om dagen kan fixa det så vill jag bara ha!!!!