• längtar74

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Vitanova - vilken underbar historia! Och grattis!!

Snart lycklig - hoppas på att du får lika bra resultat av dhea!

Anemon - grattis t ruvarstatus!

Castor - jag o pyret mår kalas Var hos BM i går o hade perfekta värden på alla fronter (blodtryck, järn, tillväxt...) Så himla ironiskt: jag har mått prima hela tiden, o känner mig som gjord för att vara gravid. Det är bara som fan att man har så svårt att bli det..;)

• längtar74

Länge sedan jag skrev ngt här, men jag tittar in emellanåt o såg nu att det blev ett fint ägg befruktat, Linn Håller alla tummar o tår för att det fortsätter att se bra ut!!

För min del är jag nu i v33 efter andra ÄD - känns både fantastiskt o lite lätt overkligt att vi om ett par veckor kan ha ett barn.

Många stora kramar till er alla i era olika resor på vägen. Fram kommer vi - på något sätt!

• längtar74

Linn - grattis till PUPO Åh, vad jag håller tummarna för dig!

Kattflickan - grattis till fint resultat på kub! Säger precis som mba - njut nu av graviditeten

Germany - ja, det var inget lätt beslut att gå över till ÄD-spåret. Eller, ja för oss var det kanske lite mindre svårt eftersom vi aldrig ens fått ut ägg vid ÄP. Hade vi fått det så hade vi nog hängt kvar längre. Men att vid varje kontroll få veta att pyret är friskt och växer gör att jag känner en sådan glädje o tacksamhet över att det här verkar funka.

• längtar74

Skriver under på germanys undran o hälsning till dig, Linn. Många stora kramar o hoppas att allt är bra.

• längtar74

Linn - åh, vad ledsen jag blir! Låter mycket klokt att försöka få en utredning gjord - det måste ju finnas något mer eller något annat som kan göras för att minska risken att det här händer igen. Många kramar till dig. Sköt om dig!

• längtar74

Hej tjejer, länge sedan jag skrev i tråden men vill bara uppdatera här också:
    Vår dotter efter andra ÄD-försöket i Spanien är här! Hon kom 1/11, men vi är fortfarande kvar på bb eftersom det både blev en lite dramatisk förlossning o komplikationer efteråt. Sattes igång pga havandeskapsförgiftning (större risk för det iom ÄD). Lilltjejen fick tas ut mha både sugklocka o tång o tillbringade första natten på neonatal. Min moderkaka satt dessutom fast så det blev operation o en stor blödning. Som grädde på moset har mitt blodtryck nu gått upp lite för mycket, så nu får jag medicin mot det. Förhoppningsvis får vi iaf åka hem i morgon. Till dess njuter jag ohämmat av att vår dotter ligger o sover här bredvid. Bredvid sin mamma

Poussin - lycka till med allt nu på slutet innan bf. Ta det lugnt o ladda!

Jegs - de största grattiskramar till dig!! Så underbart med positivt besked!

Germany - fy, vilken frustrerande situation! En extra peppkram till dig.

Och såklart många kramar till er alla på era olika vägar mot ett barn!

• längtar74

Hej alla fina tjejer,
    Inte för att det behövs fler inlägg om ÄD, men jag kan inte låta bli att instämma i vad småsteg skriver. Vår dotter föddes i november och hon hade aldrig kommit till utan ÄD. Även om sorgen över att jag antagligen aldrig får ett genetiskt eget barn finns kvar så är glädjen över det här underbara lilla pyret så fullkomligt överväldigande. Hon läker mina sår varje dag

Många kramar till er alla på era olika resor mot ett barn. Håller alla tummar för att vi får se många fina plus i tråden under 2013. Året har bara börjat!

• längtar74

Länge sedan jag tittade in här och ser att det finns underbara nyheter Linn - de allra största grattiskramarna till plusset! Så innerligt glad jag blir för din och er skull!! Äntligen, äntligen. Ja, visst är donatorerna fantastiska? Tänk du, vilken historia du får berätta för ditt barn, om hur mycket ni kämpade och längtade.

Vår lilla tjej blir 6 månader idag. Så svårt att tänka sig att hon inte har funnits. Och att alla de där ultraljuden var bilder på henne. Så märkligt. Och fantastiskt.

Linn - än en gång: GRATTIS!!!

• längtar74

Hej tjejer, länge sedan jag skrev i den här tråden, men jag tittar in o följer er - massor av pepp o styrkekramar till er alla i de olika faser ni befinner er i. Och såklart grattiskramar i mängd till plusset, frazze!!

Ville bara flika in ang frågan om klimakteriet efter amning. Vi fick välja ÄD-vägen då jag inte fick ut något ägg alls vid våra försök, och vår efterlängtade dotter föddes för snart 1,5 år sedan. Jag ammade tills hon var ca 9 mån - då var det någon (inte jag!) som inte hade tålamod med det längre. Min mens kom tillbaks rätt så omgående efter ett par veckor o har varit lika regelbunden efter graviditeten som innan. Ingen kortare cykel att tala om, så för min del känns det som oförändrat läge.

Har en kollega som fick barn i samma veva (helt på naturlig väg) o för henne tog det många månader innan mensen dök upp igen. Så det är väl som med mycket annat, det mesta är normalt...

Kramar!

• längtar74

Villsågärna - vilken underbar nyhet! Stort grattis till hela familjen Intressant det du skrev om hur mensen funkar innan klimakteriet sätter in. Efter min graviditet var den helt normal (runt 29-30 dagar). Men sist var det bara 27 dagar, så kanske börjar det lite sakta för min del...ÄL fortfarande som vanligt på dag 14, vilket betyder att det borde ge utslag i morgon. På nästa mens ska vi enligt plan sätta igång m behandling inför vårt sista FET m donerat ägg, och trots att jag vet hur orimligt liten chansen är så hoppas jag ändå på ett naturligt mirakel innan dess (mest bara för att jag inte vågar lägga allt mitt hopp på frysisen, och för att jag så gärna vill ge vår dotter ett syskon). Tänker att kroppen kanske kan samla ihop sig till ett sista ryck o få till ett ägg av tillräcklig kvalitet...

Frazze - grattis!! Det är en underbar känsla att få se o höra hjärtat. O kan bara instämma i vad germany skriver: oron försvinner inte riktigt. Men nu när jag har en 1,5-åring hemma som klättrar runt överallt så inser jag ändå att man får hitta ett sätt att hantera oron. De har så mycket livsglädje, upptäckarlust och driv i sig - jag trodde inte att det skulle vara så inspirerande att ha barn! Min mamma har hela tiden sagt att vår dotter kommer att ge oss så mycket glädje, och aldrig har hon väl haft så rätt som då. Stort lycka till med graviditeten framöver!!

• längtar74

Frazze - de allra största o varmaste styrkekramar till dig och er. Ni har fått vara med om både det finaste och värsta samtidigt; att bli föräldrar och att förlora sitt barn. Den sorg, kärlek och omsorg man känner i ditt inlägg berör så mycket. Kanske för att man också ser att det är där ni redan hittat kraften att ge Elly ett syskon. Jag önskar er all lycka på vägen.

Många stora kramar.

• längtar74
    weeme skrev 2015-05-20 16:23:57 följande:

Jag svävar på moln ett tag nu, fick se ett pickande hjärta! Hurra! Håll dig kvar lilla pyre, vi längtar efter digHjärta.

Weeme - så underbart!! Heja pyret!!

Frazze & Gosmos: jag var aktiv här för länge sedan innan vi gick vidare till ÄD. Fick en dotter via ÄD i Spanien för 2,5 år sedan o har precis dragit igång syskonförsök. Är inne o smygläser ibland o håller alla tummar för att ni håller på att ruva er till finfina plus just nu!
  • längtar74

Frazze - av alla förkortningar på FL så är väl ändå PUPO den bästa? Pregnant until proven otherwise! Ge inte upp hoppet förrän du blir motbevisad av testet.

Vi gjorde ett FET m två embryon, minus, och nästa FET m två = vår dotter. Sedan ett nytt = plus, men MF, och så det sista embryot som blev minus. Nu kör vi på syskonförsök i Prag. ET planerad till slutet av juli. Spännande! Innan vi släppte taget om egna ägg så gjorde vi två IVF, men fick aldrig ut ägg vid ÄP, så våra odds har aldrig riktigt legat där.

Tycker du verkar resonera så klokt som börjar dra lite smått i ÄD-trådarna. Det är en process i sig, på alla sätt. Jag kan såklart bara varmt rekommendera det som ett sätt att äntligen nå fram. För oss blev det viktigare att faktiskt få ett barn än att det just skulle vara mitt genetiskt egna. När man kämpat så är det en sådan ynnest att få vara gravid. Och att få föda, amma och bära det där lilla pyret - som idag är egensinnig som få o är full av känslor o idéer. Jag är så tacksam över att få blivit mamma. Och det kommer ni också att bli! Håller alla tummar för att det är er tur nu!

• längtar74
    Frazze skrev 2015-05-21 23:14:31 följande:
    Ja det klart att man ska ju inte deppa förrän mens kommer el det blir -på stickan. Men vi sa att vi tar tag i det med en gång för att slippa vänta i evigheter. Men evigheter behöver man tydligen inte vänta i Riga för de har redan svarat på vårt email och vi kan köra igång redan i början på Juli 1 månad efter detta ivf försök. Har testdag 1 Juni och om mensen inte kommit då så blir jag förvånad.

Visst hade det väl vart kul att få ett barn som har dina egna gener, men en sån struntsak får ju inte komma emellan om man vill ha barn. Jag gör vad som hellst bara jag får ett litet knyte snart. Om äd is the answer then that is what its gonna be. Nu måste jag bara ringa gyn och kolla när de har semesterstängt och om de kan hjälpa mig med alla prover som kliniken vill ha innan jag sätter igång. Ja jag kollar upp allt nu så att jag är förberedd och kan köra direkt bara! Bebis 2016 ska jag bara ha!
    Heja dig - och er! Ni tänker helt rätt! Målet är ju detsamma, ÄD är bara ett annat sätt att nå dit.
  • längtar74
    Gosmos skrev 2015-05-27 06:46:10 följande:

Jättestarkt plus!

Åh, så härligt!!! Stort grattis
  • längtar74
    zasu skrev 2015-05-27 22:32:57 följande:
    Ja jag plussade idag.
    Grattis Zasu!! Vilken härlig nyhet
  • längtar74
    Frazze skrev 2015-09-28 16:14:01 följande:
    Tack snälla! Fick svar på mitt hcg från i torsdags. Dag 10 alltså och det låg på 338 vilket verkar vara rätt så högt. Om vi har tur så kan det vara tvillingar
    Hej Frazze, kikar bara in här och ser den härliga nyheten! Stort, stort grattis!! Så underbart att ni lyckades direkt
  • längtar74

Frazze, jag beklagar verkligen. Så tråkigt att höra att de avstannade båda två.
    Varför tycker läkaren att du inte skulle ta fragmin? Jag har iofs inte haft det vid ngn av mina ÄD-försök men vet ju att det är vanligt, o inte minst om man haft MF-problematik. Som Germany (grattis, förresten!!!) skriver så är det ju någonstans en trygghet att veta att du svarar bra på behandlingen o uppenbarligen inte har några problem där.
    Landa och ladda om. 2016 kommer att ge resultat!
    Kramar.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH