• fs456

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

AMH 0,15 FSH 17, 41år och just nu inne i ivf. Hade VUL 21/9 med 3 blåsor 9-14mm (8 sprutor). Ska fortsätta spruta och nytt VUL 25/9. Tyvärr kunde de inte se min vänstra äggstock och jag vette fan hur jag ska trolla fram den till nästa VUL då jag vill veta om där finns äggblåsor. 

är orolig det blir avbrutet och att blåsorna inte växer till sig. Ni som blivit avbrutna vad har argumenten varit för att få göra fler försök? Och blir det nu plock 27/9 onsdag hur gör man då med återföringen, är ju helg 30/9

Långt protokoll och injicerar Fostimon 300

• fs456
    LHB skrev 2023-10-07 18:44:10 följande:

Har läst denna tråd från början till slut flera gånger. Allt kändes hopplöst. Första fertilitetsutredning 2018 som inte visade något avvikande, inget amh togs men u-ljud visade 7-9 äggblåsor på varje äggstock enligt journalen. Remiss till IVF, fick prova letrozol dubbeldos under tiden, på tredje försöket letrozol gravid, bebis kom i december.

Startade syskonförsök sommaren 2020, ingen graviditet. Ny utredningen februari 2021, då amh 0,2. Provstimulering maxdos bemfola, bara en äggblåsa mogen, avbrutet försök. Fick inte försöka mer i Sverige, testade letrozol några gånger till utan resultat,

Kontakt med Vita Nova i Köpenhamn januari 2022. Två behandlingar, 1:a 4 ägg, 3 befruktade, ett tvådagars in, en blastocyst till frysen. Ej gravid. Andra försöket 2 ägg, båda befruktade ett tvådagars in o resultat bebis februari 2023. Jag är 37 i år. Amh 2022 var 0,09.

Det finns hopp, alla ni kämpar är fantastiska!!!!

AMH 0,15 här! Vad gjordes annorlunda i Danmark med ditt protokoll då det verkade ge bättre resultat!? Jag ägglossade innan plocket och väntar nu svar om vi får ett till försök. Hade 3 blåsor med fostimon 300
  • fs456
    LHB skrev 2023-10-08 21:51:03 följande:

Lägre dos, o de använde menopour istället. Har hört att det är bättre om man har få ägg. Sprutade menopour 150 ie i ca 8 dagar, Endast två tillräckligt stora äggblåsor sågs på båda behandlingarna men första behandlingen kom det ändå ut 4 ägg. Andra behandlingen två ägg. 
    Läkaren på vita Nova sa att det sällan är bra med maxdos för kroppen blir mest stressad.

Vita nova brukar ha webseminarium om hur de jobbar med lågt amh, o man kan boka konsult med deras läkare via zoom.

Ok blev neg gravtest idag? SÅ
    Hur många ggr behövde du åka dit? Går det planera bra? Göra något på hemmaplan? Bor i norra Sverige så är en bit till Danmark och måste planera lite för det. 

Körde långt protokoll här och VUL dag 9 och 13, planerat äggplock 15. Hur såg din resa ut? 

• fs456

Hej!
    jag har ett AMH 0,13 Högt FSH och kom inte ens till äggplock vid IVF sept och december. Jag fyller 42 och inga barn  

25/1 plussade jag! Gravid 2-3v. Får panik när folk säger grattis för vi går på nålar här hemma Och väntar på blödning  

tog progesterontest idag vilket var 65 och läkaren bedömde jag inte behövde progesteron. 

ni med erfarenhet? kan det gå vägen? Hur håller man ut och försöker slappna av? Tempar men funderar på att sluta för blir ba orolig. Ställt frågan om tidigt VUL pga ev utomkveds 2018 men ännu inget svar. Alla försök har verkligen gjort en till en paranoid kärring :)

• fs456
    Fjällfärd skrev 2024-02-15 15:19:44 följande:

Tänkte bara uppdatera att vi varit på tidigt ultraljud idag (7+5) och det var ett litet pyre där inne med hjärtslag som hade utvecklats precis som det ska! 

Vi blev alltså gravida spontant precis när vi väntade på min mens för att påbörja hormonbehandling för IVF. Jag hade AMH värde på 0,28 och 0,58 tagit två gånger i höst 2023 och var 33/34år. 

Vi har bestämt oss för att tro på att detta ska gå hela vägen nu 😊 tar ju såklart lite tid att landa i det hela och fatta att det är sant och på riktigt. Men ska vara rätt goda odds när man kan se "hjärtat" slå och att det utvecklats fint såhär långt 💕

Åh jag ligger någon dag efter dig! UL idag. Foster på 14mm och 148 hjärtslag. Ca 7+2/ 7+5. KUB om en månad. AMH 0,13. Testat IVF men fick inga ägg, hänvisad till ÄD. Spontant gravid. När hade du ägglossning?
  • fs456
    Fjällfärd skrev 2024-02-21 13:05:15 följande:
    Men åh stort grattis!! Vi hann ju aldrig påbörja vår IVF men flera läkare lyfte äggdonation som alternativ om inte IVF lyckades.

Jag hade ägglossning runt den 7/1 (hade LH topp på stickor den 5/1). Är i vecka 8+4 idag. Vi har planerat KUB 25/3 men funderar på att avboka och göra NIPT istället då vi oavsett måste betala för KUB då jag är under 35. 
    Min ägglossning lite oklar. Brukar inte få jättestarkt men hade utslag 6-7/1 OCH 12/1. Gissar min ÄL var mellan 8-12/1. Mitt UL sa 7+5 iaf och KUB 26/3! Men är 41 så får det betalt. Hur har du mått?
  • fs456
    Fjällfärd skrev 2024-02-22 12:14:13 följande:
    Ah okej! Jag har alltid väldigt starka utslag på LH testet och har regelbunden mens (28 dagar) trots lågt AMH. Så förhoppningsvis upptäckte vi det i tid. Vi blev erbjudna KUB till självkostnadspris (2500kr) men har valt att göra NIPT istället (5500 inkl ultraljud). Så vi får ett tidigt ultraljud istället för KUB via regionen. 

Jag har faktiskt mått väldigt bra. Lite trött senaste veckan och kunnat varit lite illamående mellan måltiderna men aldrig kräkts så generellt väldigt bra. Hur har du mått?

Hur har det gått för er? 

Mått apa och varit så avtrubbad att de sjukskrev mig. Gjort en del UL och nu KUB vilket visade låg risk och ett foster som ser fint ut :) Varit sååååå nervös då jag fyller 42 och detta är vår enda chans iom det och lågt AMH. 

• fs456
    Fjällfärd skrev 2024-03-31 14:57:04 följande:

Jag har i stort sett mått bra! Var extremt trött vecka 10-12 men det har börjat lätta nu (vecka 15 i morgon). NIPT visade att det var helt normalt. Verkligen så skönt när man har lågt AMH, oavsett ålder. 
    Går också in i v15 i morgon :) känner Det börjar vända nu :D
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH