Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Hej!
Jag är också ny i den här tråden och är 33 år och gör syskonförsök med amh på 0,2 (har ett barn sen tidigare, spontant gravid med amh på 0,9).
Har försökt spontant i 1 år+ innan vi tog hjälp där de upptäckte att jag hade lågt amh och är svårstimulerad. Har även gått från en lutealfas på 8-9 dagar som jag hade innan jag blev gravid med vårt första barn, till endast 4-5 dagar (!)
Tänkte skriva ner mina stimuleringar nedan :)
Ivf 1 - Korta metoden med gonal-f, 375 ie och endast 1 äggblåsa - avbrutet.
Ivf 2 - Korta metoden med gonal-f, 375 ie, endast 1 äggblåsa igen och avbrutet.
Ivf 3 - Korta metoden med menopur, 375 ie, 4 äggblåsor och 2 ägg vid äggplock. Kändes helt hopplöst men blev ET då båda befruktades, fick dessutom veta att den ena slutade dela sig väldigt snabbt så vi hade en enda chans - blev gravid! Tyvärr MA i vecka 9.
Ivf 4 - Nu är vi igång igen och den här gången blev det långa metoden med Menopur på 375 ie. Jag har 8(!!!!) äggblåsor i bra storlek vilket känns helt otroligt. Vill även nämna att när jag hade 1-4 äggblåsor så hade jag extremt ont i äggstocken men den här gången känner jag mest lite molande. Trodde inte det bildats någonting men helt plötsligt finns där 8 st. Så vill ge lite hopp till er som också är svårstimulerade som jag!
Har äggplock på måndag och ev återföring på torsdag så det blir spännande :) Man har lite mer hopp nu än tidigare rundor.