• LHB

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Har läst denna tråd från början till slut flera gånger. Allt kändes hopplöst. Första fertilitetsutredning 2018 som inte visade något avvikande, inget amh togs men u-ljud visade 7-9 äggblåsor på varje äggstock enligt journalen. Remiss till IVF, fick prova letrozol dubbeldos under tiden, på tredje försöket letrozol gravid, bebis kom i december.

Startade syskonförsök sommaren 2020, ingen graviditet. Ny utredningen februari 2021, då amh 0,2. Provstimulering maxdos bemfola, bara en äggblåsa mogen, avbrutet försök. Fick inte försöka mer i Sverige, testade letrozol några gånger till utan resultat,

Kontakt med Vita Nova i Köpenhamn januari 2022. Två behandlingar, 1:a 4 ägg, 3 befruktade, ett tvådagars in, en blastocyst till frysen. Ej gravid. Andra försöket 2 ägg, båda befruktade ett tvådagars in o resultat bebis februari 2023. Jag är 37 i år. Amh 2022 var 0,09.

Det finns hopp, alla ni kämpar är fantastiska!!!!

• LHB

Tillägg har haft en menscyke på 21-25 dagar sedan 2017, hade inte koll innan det. Kort lutealfas 10 dagar.

• LHB

Lägre dos, o de använde menopour istället. Har hört att det är bättre om man har få ägg. Sprutade menopour 150 ie i ca 8 dagar, Endast två tillräckligt stora äggblåsor sågs på båda behandlingarna men första behandlingen kom det ändå ut 4 ägg. Andra behandlingen två ägg. 
    Läkaren på vita Nova sa att det sällan är bra med maxdos för kroppen blir mest stressad.

Vita nova brukar ha webseminarium om hur de jobbar med lågt amh, o man kan boka konsult med deras läkare via zoom.

• LHB

Beklagar! 
    Första bedömning gjordes via zoom, har för mig att vi först skickade våra journalkopior innan mötet så de hade en bild av utredningen. Tror dom bad oss komplettera med nåt blodprov också. Sen var det mest mailkontakt, fick recept per post, kan va bra att stämma av med ditt apotek att du ska få pappersrecept från Danmark o be att de beställer hem de läkemedel du behöve så det finns. Sen när jag sprutade o skulle kolla äggblåsorna gick jag till min gyn o så mailade jag resultatet. Fick kolla ca tre gånger per cykel med två dagars mellanrum. Vi åkte tillsammans ner för äggplock. Sen åkte jag tillbaka två dagar senare för insättning. Tänker att du som bor så långt ifrån får bo i Malmö (billigare) under dessa dagar blir väl ca 4 i så fall, de hade flera patienter från Europa som flög dit o bodde en vecka i Köpenhamn under äggplock och insättning.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH