• sofiaaaaaa

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

[quote=79259419][quote-nick]larssonc skrev 2018-12-03 18:28:14 följande:[/quote-nick]Vilken underbar historia! Stort grattis till dina två mirakelbarn! Jag har en liknande historia. Har ett amh på 0,3, fick beskedet för 2 år sen. Blev nekad ivf så vi bestämde oss för att försöka själva. Läkaren sa att vi inte skulle hoppas på för mycket och att jag mest troligt aldrig skulle bli gravid naturligt. Jag kikade därför samtidigt på adoption. Vi fick lutinus utskrivet av vår läkare och ca 4 månader senare väntade jag sonen. Han föddes i mars detta året.

Vi ville gärna ha ett syskon till vår son. Pratade med läkaren som sa att vi nog inte får ett till mirakel men att vi kan alltid försöka. Fick lutinus igen utskrivet. Ägglossningen efter jag var där blev jag gravid. Är nu i v och har bf i augusti om allt går vägen!

Kroppen är fantastisk ibland![/

Otroligt! Stort grattis! Blir så nyfiken. Men när exakt efter ägglossning började du ta lutinus? Alltså på vilken dag i cykeln?

Någon som vet skillnad på Lutinus och Utrogestan?

• sofiaaaaaa
    larssonc skrev 2018-12-06 14:23:40 följande:

Tack så mycket! :) Jag tog det två dagar efter äl sen fram till beräknad mens. Vid negativt test slutade jag och vid positivt test fortsätter jag att ta lutinus fram till v 12.

Å gu va bra! Tack snälla för svar. Lycka till med graviditeten <3
  • sofiaaaaaa
    Hontmail skrev 2019-01-20 12:24:46 följande:

Jag har massor med överbliven Lutinus om nån är intresserad?

Jag har DM:at dig :)
  • sofiaaaaaa
    Aylina88 skrev 2019-01-22 15:19:54 följande:

Jag är gravid tjejer snälla ge inte upp <3

Stort grattis!!! Vad glad jag blir för dig!!
  • sofiaaaaaa

Min resa började när jag vi försökte få ett tredje barn. Jag fick ett amh svar på 0,2, 2018. Jag var då 37. Min fertilitetsläkare sa jag skulle hamna i klimakteriet innan jag fyllt 40. Var helt förstörd. Läste allt Vulverine skrivit och la om mitt liv. Började äta kött igen (efter 10 år). Slutade hetsträna och började ist på yoga och meditation. Blev gravid 2019 som tyvärr slutade i avbruten graviditet då bebis hade kromosomfel. Gjorde om utredningen 2021 där mitt amh värde fortfarande låg på 0.2. Då sa min fertilitetsläkare att jag troligtvis inte behövde hamna i klimakteriet snart för mitt amh lågt stabilt. Blev gravid den månaden och har nu fått en underbar liten flicka. Jag testade allt DHEA, melatonin och tabletter som gjorde så min sköldkörtel producerande mer T3. Vet inte om någonting hjälpte. Skillnaden just den månaden jag blev gravid var att jag inte gick på ngt, brukade alltid ta progesteron efter äl och clomid innan äl. Men eftersom min fertilitetsläkare ville kolla mina värden fick jag inte gå på ngt och jag gav upp den månaden, låg knappt. Jag är fortfarande i chock hur ett ägg kunde sätta sig den månaden. Men ge inte upp för ni har lågt Amh värde. 

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH