Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Castor. VAd intressant att du har fått så bra resultat med dhea! Jag gick också på Huddinge, blev nedreglerad med långa metoden och svarade jättedåligt på behandlingen. Fick endast ett ägg. Valde att avbryta.
Bestämde mig för att ta dhea inför sista försöket som skulle bli en insemination istället. Kände att jag inte orkade med en till ivf-behandling. Inför detta försök läste jag på om Dr Gleichers behandlingsmetoder och tog dhea i tre månader, 75 mg om dagen, på eget bevåg. Bad om att få stimulerades med dubbeldos Pergotime inför inseminationen. Jag gick också på akupunktur.
Läkarna på Huddinge gav mig inte mkt hopp. Men de hade fel! Jag hade två fina folliklar på inseminationsdagen och ett av äggen blev en underbar liten bebis som jag nu har i famnen. Jag berättade aldrig för min läkare på Huddinge om att jag preparerat mig med DHEA. Funderar ibland på om jag borde kontakta henne och tala om det. Kanske skulle det kunna bidra till att man började testa dhea på svårstimulerade patienter i Sverige.
Lycka till alla ni som kämpar!