• Kvinna72

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Hej, då har jag försökt att läsa igenom nästa alla inlägg i denna lång tråd Glad .Jag  ser ut som att vara i samma sits som många av Er. Vi har precis påbörjat en utredning och jag har ett lågt AMH Gråter Jobbigt men försöker att kämpa på här ändå. Alla andra prover var bra, jag har bra ägglossning och regelbunden mens m.m men jag har även varit och tagit ett nytt AMH prov (hoppas på bättre). Min sambo ska även ta de prover han behöver. Vårt nästa steg är att kolla upp fertilitetskliniker men pga min ålder så ligger det väl ev. närmst med att kolla de privata alternativen. Vi bor i Sthllm och har precis börjat att kolla vad det finns för alternativ och vad som passar osv...Usch ja, mycket att tänka på och en lång process framför oss antar jag. Livet blir inte alltid som man tänkt sig men nu är det bara hoppas och kämpa på för ett positiv resultat fram över. Har ni tips och råd så hör av Er! Lycka till alla där ute! Kram

• Kvinna72

Tack för en framgångshistoria! Även jag har lågt AMH men dock lite äldre än du. Jag har börjat med IVF och sprayar nu med synarela men min mens är försenad. Vet inte om det har med sprayning att göra eller att jag kan vara gravid. Jag ska spraya tills fredag och om mensen inte kommit igång då ska jag göra graviditets test sa de på kliniken. Jag har skit ömma bröst osv men men...vågar inte tror ngt förräns fredag.
    Hur har ni andra mått och känt med spray? Fick du några gravid känningar?

• Kvinna72

Hej,
    Jo tack, Jag sprayar på med Synarela och på torsdag är det injektionsstart med Menopur. Tycker att mina bröst ömmar och har blivit större plus att det känns som om jag har gått upp i vikt : ( någon annan som
    känner liknade? Men det är väl kanske inte så konstigt med denna behandling. Tror inte jag har nämnt om mitt AMH, jag har haft två olika AMH värden 0,25 och 0,45 (tror jag).

Lycka till alla!

• Kvinna72

Hej, efter att ha sprayat med Synarela ett bra tag, därefter tagit Menopur (450) så hade vi den första kontrollen förra veckan. Men endast en väldigt stor äggblåsa visades : ( Någon annan som har haft samma erfarenhet - en mycket stor äggblåsa? Detta är första försöket. Nu kör vi på igen: spray + en tablett för att få igång mensen (Provera) och sen blir det Menopur igen och ny kontroll.
    Hoppas då på bättre resultat. Tack för framgångshistorier - det behövs!
    Kram

• Kvinna72

Hej,
    I tisdags var jag på kontroll (efter 7 dagar med menopur och jjag hade ca 6st äggblåssor. 4 st-10-14mm på en sidan och andra sidan 2st- 6-9mm. Nu fortsätter jag med Menopur tills söndag sedan blir det ägglossnings spruta på måndag och äggplock på tisdag. Hoppas bara att det växer till sig fint och det är bra ägg : ) inte så många äggblåsor precis : (
    Kram alla!

• Kvinna72

Hej, igår kväll tog jag ägglossningssprutan och imorgon är det dags för äggplock. Det ska bli intressant att se om det har växt till sig flera ägg sedan förra veckan. Ja och självklart hela denna veckan är ju lite speciell med första IVF försöket.
    kram

• Kvinna72

Tack för alla Hälsningar : ) man blir ju nästan rörd. Är på väg mot äggplock och det känns pirrigt i magen...
    Lycka till ni med allt ni också!
    Kram

• Kvinna72

Hej, jag fick precis ut endast 3 ägg... Hoppas man har turen med sig men jag räknar inte med något. Såklart hoppas man att det iaf ska finnas minst ett bra ägg som kan klara sig. Svar blir imorgon.
    Kram

• Kvinna72

Hej, jag håller på med akupunktur och ska iväg ikväll. Jag har bara hunnit med två gånger nu innan äggplock. Men ska väl fortsätta ett tag vad jag förstå. Vi får väl se hur resultatet blir : )
    Kram

• Kvinna72

Hej, jag fick veta tidigare idag att två av min tre har blivit befruktade och imorgon blir det insättning. Har dock ingen aning om hur bra kvalité det är på dem, men en dag i taget känner jag nu och hoppas på det bästa imorgon : ) sååå häftigt! Kram

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH