Ville bara skriva till alla som är i min situation och ge er lite hopp!
Jag och min man har försökt bli gravida i nästan 2 år och i september förra året gjorde vi en utredning. Jag fick värsta chocken då provsvaren kom som visade på ett AMH på 0,77 och FSH 10. Min gynekolog gav oss inga stora chanser att lyckas, han sa att jag var i ett tidigt klimakterium. Vi gjorde ett ivf försök med dåligt resultat. Jag fick menopur 375 enheter (korta) som resulterade i 5 ägg men inget som ville dela sig. Alltså inget ET. Var rätt knäckt då men bestämde mig för att inte göra ytterligare ett försök innan jag provat akupunktur. Jag har varit på akupunktur 1 ggr i veckan ( sammanlagt 19 ggr). Jag har sett hur min basaltempkurva sakta men säkert förbättrats. Samtidigt har jag ätit bra kost, tagit bort mjölk och ersatt den med havremjölk, joggat varannan dag och gått ner i vikt (ca 4-5 kg). Nu har det fantastiska hänt, jag är gravid!!!! Så mitt tips till alla er som kämpar, ge inte upp akupunkturen även om det tar tid innan det ger resultat! Mitt kvitto på att den funkade är ju att min basaltempkurva var näst intill perfekt nu när jag blev gravid. ( Låg alldeles för lågt både i follikel och lutealfas tidigare).
Kramar till er och Lycka till!