• 1111111

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Lägger till mig här, hoppas att det går bra?

Listan på vi som ska lyckas  Solig

Gravida:
    Malbert, AMH 0,55 Ankaja, AMH 0,2, IVF 1, BF 18/12 DobbieDoo, AMH 0,41 Sötmaggan, AMH 0,33, 37 år Albatross74 AMH 0.27, IVF 1: feb 2011. Sprutstart 8/5 Ida73 AMH 0.2 IVF1, 0 ägg (Gonal-F+ Ovitrelle). IVF2, 6 ägg (Menopur + Pregnyl)
    Väntar på nytt försök:
    Sunshine123, (33 ar),  AMH 0,48 , FSH 10,8.  Vantar pa att borja behandling nagon gang i augusti. Castor (36 år), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Avbrutet försök 23 maj 2011 p.g.a "flare-up" effekt, dvs östrogen-chock pga sprayen som resulterade i  två  cystor och förhindrande menopuren att fungera. Anemon (38 år), AMH 0,47 Planerar behandling troligtvis i november. Poussin (33 år), AMH 0,35. Väntar till januari med att göra IVF nr 5.

Sprayar:

Linn73 (38 år), Tidigare AMH 0,41, nytt prov juni -11 visade AMH 0,84. Planerat ÄP i mitten av nov.

Sprutar:

1111111 (40 år), AMH 0,5. Planerat ÄP i mitten av nov.
    Planerat ÄP/ET/FET:
    pp08 (41år) IVF6/syskonförsök, ÄP 20/9

Ruvar:

LycklligtLottad 1982, 29 år AMH 0,1, FSH 60 Gör äggdonation. ET 15/8, TD 29/8 ÄD-kö: Småsteg, AMH 0,49, 1 makeinsem, 1 IVF utan resultat, rek ÄD Längtar74, (37 år), AMH <1 först men 1,2 okt 2010! FSH 11,6. 3 IVF utan ägg. Planerar ÄD i Spanien Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten IVF behandling 6/5. Kör både ÄD (vän utreds för korsdonation, provtagning 1 i sept 2011) och Adoption (Medlemskap i Adoptionscentrum från Juli 2011, diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011). Nelle (37 år) AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21) Har gjort tre IVF-försök med egna ägg som inte lett till ET. Står i landstingets ÄD-kö sedan 11.03.01. Linn73 (38 år), AMH 0,84. Har gjort fyra misslyckade IVF:er. Står i landstingets ÄD-kö sedan 111010.
    Väntar ÄD-start:
    ewa00, (25 år),  AMH <<0,1 , FSH mellan 6-60. Framme i landstingets ÄD-kö efter ca 14 månader, väntar nu på matchande donator 

Adoptionskö:

Nelle (37 år) AMH 0,3 (feb. 2011), 0,2 (11.09.19), 0,5 (11.09.21) Medlem i AC sedan juli 2011 och i FFIA sedan augusti 2011, diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011 Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06 dec 2010, 0,1 april 2011!. Avbruten IVF behandling 6/5. Kör både ÄD (vän utreds för korsdonation, provtagning 1 i sept 2011) och Adoption (Medlemskap i Adoptionscentrum från Juli 2011, diplomerad adoptionskursdeltagare i okt 2011). Linn73 (38 år), AMH 0,84. Medlem i BFA sedan okt 2011. Efter årsskiftet går vi även med i AC. Övrigt: Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu.
  • 1111111

Ska presentera mig lite också.

Jag födde en dotter i juni 2010, i april 2009 hade jag AMH 0,959. FSH låg bra då. Då blev det 6 folliklar, 4 som kunde plockas,  2 ägg som befruktades och delade på sig. Fick tillbaka båda två, blev gravid.

Nu kör jag på med syskonförsök. Jag har AMH på 0,5. FSH ville gynekologen inte ens ta. Hmmmm....

I dag på sprutdag 6 såg gynekologen 8 folliklar vid VUL. ÄP blir i helgen eller på måndag. Jag tar (på eget bevåg) DHEA sedan 6 veckor tillbaka.

• 1111111
    Vädur 78 skrev 2011-11-16 08:45:50 följande:
    Lycka till Vad är DHEA?
    Tack! Jag har blivit pockad på 5 ägg i dag, jag är nöjd. Nu väntar nästa steg, att hoppas att de befruktas och överlever.

DHEA är ett protohormon som enligt vissa amerikanska undersökningar kan förbättra fertiliteten hos äldre kvinnor, bl a äggkvalitén. Det finns en hel del att läsa om det på nätet om man googlar. Bl a www.centerforhumanreprod.com/dhea.html
  • 1111111
    1111111 skrev 2011-11-19 20:54:17 följande:
    Tack! Jag har blivit pockad på 5 ägg i dag, jag är nöjd. Nu väntar nästa steg, att hoppas att de befruktas och överlever.

DHEA är ett protohormon som enligt vissa amerikanska undersökningar kan förbättra fertiliteten hos äldre kvinnor, bl a äggkvalitén. Det finns en hel del att läsa om det på nätet om man googlar. Bl a www.centerforhumanreprod.com/dhea.html
    Prohormon heter det, inte protohormon. Sorry!
  • 1111111
    mali66 skrev 2011-11-20 23:50:59 följande:
    1111111:

Jag har nu läs på webben om DHEA.

Var köpte du det och vad kostar det? ( hittar inget på sajten)

Hur länge innan IVF bör man starta med att ta detta?

Håller tummarna för att allt skall gå bra för dig!
    Hej, om man har bråttom pga biologiska klockan kan det räcka med 6 veckor före IVF för resultat. Det är vad jag har kört med nu.

Det kostade runt 300 spänn för 100 tabletter. Man ska vara medveten om att preparaten är dopingklassade/krävs recept från läkare på i Sverige - precis som många andra hormoner vi får utskrivna i Sverige vid fertilitetsbehandlingar. Jag har inte adressen på mig där jag är nu, men jag PM:ar dig när jag har den. Och TACK för tummarna!
  • 1111111
    Lully Hill skrev 2011-11-20 09:25:03 följande:
    Jag köpte 7 Keto DHEA på Proteinbutiken på nätet. Jag åt det ca en månad innan IVFstart. Lite kort kanske men jag tror det bidrog till fina ägg även om det bara blev två.
    Vill inflika att jag har hört att 7 Keto DHEA inte ger samma effekt, pga av att det är något förändrat i molekylkedjan.

Men strunt samma  - grattis till dina toppenägg! {#emotions_dlg.flower}
  • 1111111

Tyvärr ringde kliniken nu - det blir ingenting att lägga tillbaka i dag.

• 1111111

Hemma nu efter en lång och tung dag.

Tack för alla uppmuntrande kommentarer. Hjärta Ja, så snopet det har känts, och de 4 timmar då jag inte visste om resan var slut redan eller ej var riktigt jobbiga.

Möte med kliniken: de vill fortsätta i januari och prova Menopur. Tydligen blir jag lite för snabbt stimulerad. Det kan förklara att jag får ut fina ägg som befruktas och delar sig, men tydligen på ett  lite konstigt sätt.  De sa att det var ingen idé att sätta tillbaka de äggen, de kan se att det inte kommer att bli barn av dem.

Nu är jag nyfiken på skillnaden mellan Gnal-F och Menopur. Såg att någon i tråden var missnöjd med att inte ha fått Menopur, det gör mig ju lite nyfiken.
    Ska PM:a AMH-info i morgon, måste sova nu.

Vädur 78 skrev 2011-11-21 19:06:19 följande:
    usch vad tråkigt samma för mig förra veckan! Det är så surt när man gått igenom hela behandlingen och inte ens får någon chans att ruva. Kram till dig
    Så tråkigt... Ja riktigt snopet känns det. Inte ens behöva invänta TD innan man vet att det är kört.

MEN jag är glad att jag fick ut ägg! Var mycket rädd för att det inte skulle bli ngt alls.
  • 1111111
    1111111 skrev 2011-11-22 01:02:36 följande:
    Ska PM:a AMH-info i morgon, måste sova nu.
    Ska PM:a DHEA-info imorgon ska det stå! Jättetrött är jag verkligen Skrattande
  • 1111111
    Lully Hill skrev 2011-11-21 17:39:30 följande:
    Jag har varit orolig och tyckt att efter att ha mått så dåligt fredag-lördag så blev allting plötsligt så "tyst" i kroppen. Så jag åkte till Stein på Sibyllekliniken och satte mig utanför dörren i morse. Han hjälpte mig så jag fick se ett litet Hjärtablinka mot mig på skärmen!!!! Så underbart och gud vad skönt att kunna andas ut!
    Idag har jag varit hemma och legat på soffan för jag är sååå trött! Tänker inte anstränga mig ett dugg nu!
    Jag har kvar min riktiga VUL tid på torsdag, då skall jag dit igen och få hjälp med bilder etc att skicka till CFC. 

Nu vet jag att det är ett litet pyre där inne och det lever!

Kram alla!
    GRATTIS! Skål Åh så underbart.
  • 1111111
    Vädur 78 skrev 2011-11-22 07:40:50 följande:
    Menopur är väl naturligt, innehåller kvinnors urin En del säger väl att Menopur ska ge bättre kvalité, men enligt min läkare så är det ingen skillnad.
    Men MUMS!
    Vädur 78 skrev 2011-11-22 07:40:50 följande:
    För mig var det fjärde gången nu som jag inte kom till ET Man bara vet när telefonen ringer med okänt nr att det är kört
    Hoppas det går bättre i januari Var det din första IVF?
    Jag det är ju för jäkligt. Jag hade ju kliniken inlagd så jag såg ju direkt och lev alldeles kall. Usch va hemskt, FYRA GÅNGER!

Det var min andra IVF, den första resulterade i min dotter. Då fick jag ut 4 ägg - och 2 delar sig. Nu börjar jag fundera på om det kanske bara var en enorm TUR att jag ens fick något tillbaka då.  Jag gick över till IVF efter 5 inseminationer.

• 1111111
    Kattflickan skrev 2011-11-23 16:24:54 följande:
    Hej tjejer! Jag är 36 år och fick i nyligen veta att mitt AMH är lågt 0,51. Dessutom är mitt TSH lite högt, ca 4. Förutom detta har jag troligen ett kromosomfel, gonadal mosaik, Downs syndrom. Det innebär att mina äggstockar har DS, lite förenklat. Ska få göra Ivf pgd på Karolinska. Mina chanser nu att få ett friskt barn känns nu inte som så stora. 50 procent av äggen bedöms ha DS. Min enda fördel är att jag blivit gravid tre ggr på 1,5 år. En gång blev det missfall och två gånger hade barnet Ds och vi valde att avbryta graviditeten. Det senaste året har varit det värsta någonsin. Jag skulle nog behöva ett 'house' team av läkare för att klura ut sambanden. Det du skriver om Castor är förresten jätteintressant!
    Vilket tungt år du har haft. Så hemskt tråkigt. Hoppas turen vänder nu!
  • 1111111
    Castor1 skrev 2011-11-23 23:45:46 följande:
    1111111: Jag känner igen mig i din problematik. Jag som har så otroligt lågt amh blev ändå på ett konstigt vis även för hårt stimulerad av långa protokollet + högsta dos menopur, en s.k flare up effekt. Jag producerade två stora cystor och hade ett mycket högt östrogenvärde så min första IVF avbröts.Det låter klokt som du säger Lully Hill.
    I USA så behandlar de en ganska annorlunda.  Vi gick ju inte så långt som att genomgå en stimulering där men fick med oss massa info. Bland annat så äter man DHEA fram till strax innan ET och sedan behandlas man med ngt mot det auto-immuna - även fast det inte fastställts. Enligt läkarna där så har över 90% av låg-amh'arna ngn form av auto-immunitet. Det är även täta kontroller och blodprover - tror en gång/vecka. Ganska annorlunda som sagt. Dessutom sätter de alltid tillbaka två ägg.

Intressant det där med att 90% har förhöjd auto-immunitet. Jag har förhöjt TNF alfa-värde så jag tog trombyl efter förra ET.

Och ja, jag fick två tillbaka då.

Detta med att mäta östrogen-halten, har det att göra med att det är långa protokollet? För något sådant har jag inte kollat upp, men så har jag ju gjort det korta protokollet.

I mina vanliga ostimulerade cykler har jag vanligtvis ÄL på dag 19-21, under Gonal-F-stimulering har jag haft ÄP på dag 12 och 13. Jag har reagerat på detta och undrat om det inte påverkar kvalitén på äggen att det går så fort. Har du några tankar om det?

I dag känns det så deppigt och jag tvivlar på om det kommer att bli något syskon. Har fortfarande inte gråtit ordentligt sen samtalet på måndag morgon. Känner bara en så stor oro.
  • 1111111

Hejja ni som ruvar nu!
    Ni som ville ha info om hur man beställer DHEA, PM:a mig snälla. Jag är så trött i decembermörkret och har för lite koncentration för att bläddra runt bakåt och leta. Skäms Förlåt att jag är lite lat...

• 1111111

Hej alla, tittar in här och lägger ihop tummarna riktigt hårt för er som ruvar nu!

Jag hoppades ju på ett försök med menopur nu i januari, men tror jag får inse att det inte kommer att funka rent logistiskt eftersom denna cykel krockar med att de gynekologer som tar emot mig fortfarande har ledigt efter jul & nyår. Segt och stressande att vänta.

Funderar på att korta denna cykel med provera för att hinna med nästa cykel i januari (av privata omständigheter blir det krångligare att ta sig till Köpenhamn för försök från och med 1 februari).

Någon som har erfarenhet av vad provera gör med cykeln som kommer - blir den "normal" eller blir ägglossningen konstig?

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH