Poussin skrev 2012-04-12 18:12:46 följande:
Rocktroll - Puh, vad skönt!
Emsie & Hope - Grattis, underbart att ni fick se små pickande hjärtan!
Mali - Jag skulle tro att det är samma läkare på Mama Mia som rådde oss att gå direkt till ÄD för 2 1/2 år sen...
Uppe i högra hörnet av varje inlägg så har du 3 symboler, den mellersta heter "citera inlägg" och om du trycker på den så hamnar den texten nere i "svara-rutan".
Ciara - Jag hittade en jätterar BM när jag var gravid för 2 år sen, tyvärr hann jag bara precis skriva in mig innan missfallet. Då skrev jag in mig i v8 , nu blir det v 10+2 så det känns lite mer säkert.
Poussin: Ja, jag blev faktiskt ganska paff över denna definitva attityd att det inte var ngn idé alls med IVF och att AMH inte kunde förändras....kanske är denna läkare inte så insatt i hur AMH kan påverkas. Men det är klart att man förväntar sig expertkunskap när man går till en fertilitetsexpert.
För mig har det också varit en ny upptäckt att chanserna att bli gravid kan minska så drastiskt på så kort tid.
Jag betraktar mig som en någorlunda välutbildad kvinna men inser att det finns stora glapp om kunskapen kring min egen kropp och min fertilitet. Mig veterligen sov jag inte alls på gymnasiets biologiundervisning....
Samhällsdebatten är också väldigt tyst i frågor som rör kvinnor med lågt AMH och är som jag, lite till åren, 42 år komna....
Känner att des behövs infoinsatser så att inte fler kvinnor hamnar i samma situation som jag.... och står där lite snopna vid fertiliteskurvans slut.....