Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Hej!
Jag hoppar också in här. Fick i vintras beskedet att jag hade lågt AMH 0.2 när vi skulle göra syskonförsök med ivf. Har läst en del i er tråd de senaste månaderna och framförallt hämtat styrka att göra ivf trots dåliga odds. Stort tack för inspiration trots att jag hängt i kulisserna!
Vi har gjort en ivf där det inte blev några ägg alls trots flera folliklar som såg bra ut. (Gonal-F) . Ny ivf som vi bestämde skulle bli vår sista. Det blev då Menopur. Denna gång blev resultat förvånande nog 6 ägg varav ett faktiskt lett till att jag är gravid och 3 embryon ligger i frysen. Jag blev mycket förvånad över resultatet eftersom vi i början fick besked att det nog är ÄD som gäller. Hr fortfarande inte fattat att jag testat positivt.
Hur som helst så har mina läkare sagt att man inte kan stirra sig blind enbart på amh utan man väger ihop ålder, ultraljudsbedömning och amh. Åldern har stor betydelse även om amh är lågt. Hade jag varit över 40 skulle de inte ens velat låta mig göra ivf.
Vidare säger de att det de har sett är att de med lågt amh har väldig variation i antalet blåsor som bildas i varje cykel, vilket kan förklara att man i en cykel inte får några alls men att det är betydligt bättre i en annan cykel.
Castor: vad spännande att du varit på den kliniken. Jag hade bestämt mig för att åka dit om inte denna ivf lyckats. Så intressant information. dock lite nedslående att läsa om den förhöjda missfallsrisken. Vet du vad de ger för behandling till de som blir gravida? Eftersom jag haft missfall tidigare är jag intresserad av all information för att minska risken.
Ni som blivit gravida i denna tråd: har ni fått någon specialbehandling? Någon som fortsatt med progesteron extra länge eller vet något om det?
Till er som ruvar: stort lycka till!