• Misa

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Hej på er!
    Fick nyss veta att mitt AMH värde låg på ynka 0,39...är 35år. För två år sedan låg värdet på 0,92, då lyckades vi med IVF, vi fick ett enda ägg som delade sig som det skulle. Nu vill vi göra syskonförsök, men de kan inte rekomendera oss att göra det pga det låga AMH värdet och med tanke på att jag under vårt förra IVF fick Menopur 300IE...

Lylly Hill: Var är det som du går på behandlig? Kanske är det läge för oss att försöka utanför landetsgränser. Tycker det där med att man har olika förutsättningar på olika cykler låter troligt och mycket intressant.

Ankaja: Grattis!

• Misa

Tack för svar och välkomnande!

Lully Hill: Jag tror att om man är svår stimulerad, vilket man förmodligen är när man har ett lågt AMH värde Och för att ha en chans att lyckas få några bra ägg krävs en hög dos Menopur. Men jag är inte alls säker, detta är bara vad jag antar.

Poussin: Tack! Vår lille plutt, kom till via vårt landstingsförsök och nu syskonförsök hade vi tänkt göra på samma ställe, RMC linköping, men nu betalförsök såklart, men det verkar inte som att de tror på att vi ska lyckas igen. Ska ringa till de för att höra vad de har att säga, fick beskedet igår via brev på posten igår...

• Misa

Pratade med RMC förra veckan på tisdag. Fick egentligen inte veta något nytt, men skönt att få prata med dem iallafall. De kan alltså inte rekomendera oss att göra något försök, men vi vill göra ett iallafall. Tyvärr hinner vi inte nu i vår utan et får bli i höst. Känns skönt att i allafall prova med hormonerna igen för att se hur kroppen reagerar. Men de vill inte ge mig en högre Menopur dos än 300 IE, de säger att det inte skulle ge en bättre effekt. Vad säger ni som fått 450 IE? Ska jag stå på mig och säga att jag vill försöka med den högsta dosen? Har ni kört långa eller korta metoden?

Dobbiedoo: Jättestort grattis! Så roligt att höra att det går bra för er här i tråden! =)

• Misa

Pouissin: Grattis till skörden! Tre ägg är riktigt bra! Håller tummarna för minst ett guld eller en 10 poängare, beroende på hur man säger där ni går.

Jag är verkligen glad över att jag hittat den här tråden!
    Kämpa vidare i vilket staduim ni än befinner er och ha en glad Påsk.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH