• Sibeb

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Lully Hill skrev 2011-04-07 23:00:02 följande:
    Hej alla,
    Jag är ny i forumet! Jag har värde 0,28. Pga min ålder får jag söka hjälp utomlands.  Jag vill till er alla med lågt värde delge vad min docktor sa till mig. Min doktor verkar vettig.

Han sa följande: 
    Man skall inte göra IVF på vilken cykel som helst. Alla våra cykler är inte lika bra. Vi kanske bara har någon cykel per år som ger bra med ägg. FSH och Östradiol kan ändras från cykel till cykel. Därför skall jag ta FHS och Östradiol test 2 dag i cykeln och meddela doktorn  samma dag. Beroende på värdet bestämmer han om vi kör den cykeln eller inte. Jag måste alltså ha medicinerna redo hemma. Resultatet av IVFbehandlingen är mycket beroende på hormonvärdena dag 2. 
    Klinikerna i Sverige verkar köra på vilken cykel som helst och det gör man inte utomlands. Där inväntar man rätt cykel. 
    Han rekommenderade också ett naturmedel som heter Fertile XX som kan beställas via internet. Jag har läst om det och det verkar bra. Finns bara utomlands. Han rekommenderade också Fiskolja och Folsyra.

Jag tänkte detta kunde vara bra tips för er! Jag har googlat på Fertile XX och det verkar jättebra! Frakten blir jättedyr men, suck,  vad gör man inte! 
    Nu skall vi inte oroa oss utan bara koncentrera oss på att odla fina ägg även om de är få!
    Kramar
    Hej
    Hur gammal är du? Jag har oxå ganska lågt värde ( 0,7) men gör IVF i Sverige. Är 39.
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH