• Mimi71

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Hej allihopa!
    Jag börjar med en liten re-cap eftersom mitt förra inlägg försvann. Jag är 39 år. Vi har nu försökt bli gravida i 2 år ungefär. I november gick jag till en gynekolog som skrev ut Pergotime och tog lite prover och sa att det inte var något som var fel. Nu har det visat sig att han inte mätte AMH utan bara FSH och övriga hormonnivåer.

Trots Pergotime hittade jag ingen ägglossning så jag vände mig till en privat IVF-klink i stället. Där visade det sig att min AMH värden låg väldigt lågt på 0,16. Detta blev ju givetvis en chock och det rör ju upp många känslor som ni alla vet. Läkaren såg dock att jag hade åtta folliklar vid ultraljudet och menade på att det var positivt trots allt. Nu kommer jag börja spruta Fostimon 375 så snart min mens kommer igång. Spruta i sju dagar sedan UL för att se om det händer något. Jag är nervös över att jag inte ska producera tillräckligt med bra ägg och att det hela stupar på det. Jag försöker vara positiv och peppa mig själv, men det känns tufft. Jag är också lite förbannad på den första läkaren som inte mätte AMH, vilken tur att jag kände på mig att något inte stämde och gick vidare, nu kanske det finns en pyttepytteliten möjlighet i varje fall. Glad 

• Mimi71
    Ankaja - det kan vara som Poussin säger, PMS och graviditetssymptom är ganska lika. Jag håller tummarna för dig!{#emotions_dlg.flower}

Jag går och väntar på att få börja spruta Fostimon men min mens som skulle ha börjat i onsdags har inte kommit än. Det är så typiskt. Jag vill komma igång nu och veta om det blir några ägg! Gravid är jag inte utan jag tror att det är spänningen som bidrar...

Vad gäller berätta för andra så är jag öppen med vad vi håller på med, jag är 40 i år och vi fick reda på mitt dåliga AMH värde i februari och ska nu testa IVF, så det är en rätt kort period av oro men det frestar på. Jag är mer negativ än min man, han håller humöret uppe och tappar inte tron. Det gör att jag undrar om han verkligen förstår läget. Men förmodligen är han bara en motpol till mig. 

Jag har läst en del engelska och amerikanska forum om kvinnor i samma sits som vi och visst finns det framgångshistorier! Glad
  • Mimi71

I morgon börjar jag att spruta Fostimon 7 dagar! Lägger till mig på listan.

Väntar på nytt försök:

Linn73, AMH 0,41: Har gjort två tidigare försök, varav det första fick avbrytas innan ÄP. Ny läkartid i slutet av feb. Ankaja AMH 0,52 väntar på första försök (mars) malbert AMH 0,55 Väntar på första försök .. castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Väntar på försök 1, ska börja efter denna mens, när den nu kommer... Har haft mellanblödingar. Anemon (38 år) , AMH 0,467, Väntar på FET....efter missfall på 4:e ICSI.   Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011, Har inte fått ny tid för IVF 2  Sprayar:

Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06. Spraystart 6/4

Sprutar:

Poussin, AMH 0,35: Har gjort två tidigare IVF försök; nr 1 gav 3 ägg, 1 befruktat men minus, nr 2 gav bara 1 ägg och inget ET, nr 3 påbörjad 19/3. Sprutstart 4/6 med Puregon 450.  Mimi71 (39 år), AMH 0,16: Första IVF. Sprutstart 8/4 med Fostimon 375

Planerat ET/FET:

Malbert - slutet av mars, äggplock 29/3 IVF försök 1 Ankaja AMH 0,2 Äggplock 28/3  IVF försök 1

Ruvar:

Gravida: 

Övrigt: 

Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu.
  • Mimi71

Hej,

Här kommer ett mindre glatt inlägg efter alla positiva resultat, jag ber om ursäkt för det...

Efter att ha sprutat Fostimon 375 i sju dagar var vi på VUL i morse. Jag låg vaken halva natten och var nervös inför detta.

Och det var inte alls det resultat vi ville höra. En enda blåsa är resultatet. Jag känner mig helt tom. Läkaren tyckte ändå att jag skulle fortsätta att spruta Fostimon till på måndag då jag ska tillbaka för nytt VUL. Jag frågade då om fler blåsor kan växa till under helgen och hon sa nej.
    Varför ska jag då fortsätta med Fostimon tror ni?

Till saken hör att hon inte är den läkare som är ansvarig för mig, kan det vara så att hon inte kan avbryta behandlingen utan det måste vara den ansvariga läkaren? Det känns bara som att dra ut på det negativa beskedet. Inte riktigt fair play om man säger så. Detta är jobbigt nog utan att få ett rakt svar. När jag frågade om det nu är totaltkört för oss svarade hon att vi får diskutera möjligheter på måndag. 

Rynkar på näsan
    /Mimi ( AMH 0,16)

Såg att jag trillat ur listan men jag väntar med att lägga tillbaka mig igen tills jag vet vad jag är.

• Mimi71

Poussin, Ankaja och Linn: Tack för snälla ord, ni ska veta att det värmer att få höra lite tips, stöd och empati från er som gått igenom det här.

VUL 2 igår visade på samma enstaka blåsa så IVF:n avbröts. Jag fick med mig en Otrivelle ägglossningsspruta hem som jag tog i går med uppmaning från läkaren att prova på egen hand inom två dygn. Så så fick det bli. 

Den 11 maj är det återbesök, jag fick inte i dagsläget något besked om St. Göran vill prova igen utan får se då. Om de nekar oss då går vi nog vidare till en annan klinik. Så som min man sa om notan på 20 000 kronor: "världens dyraste ägglossning".... På det ämnet undrar jag vad det är som kostar 20 000 kronor; ett läkarbesök med receptskrivning och två VUL....det är klart att det inte är välgörenhet men det är en väldigt hög timpenning....

Hur har det blivit för er andra som fått avbryta, fick ni flera försök efter det? Nu menar jag på privata kliniker eftersom det är det som är aktuellt för oss.

{#emotions_dlg.flower}

Poussin: Jag håller tummarna för dig och att det går vägen med ÄP!

• Mimi71

Hej alla starka tjejer!
    Jag skrev några inlägg här i tråden under försommaren. Då hade vi fått reda på att jag hade 0,16 i AMH. 39 år gammal. Det är jättekul att se att flera har blivit gravida och att en del har gått vidare till nya möjligheter med adoption och äggdonation.

Vi inledde då raskt IVF försök som avbröts första omgången då endast två folliklar hade utvecklats trots maxdos med Fostimon. Andra IVF försöket fick vi efter tjat och eftersom vi faktiskt har en dotter som kommit till på "vanligt" sätt. Resultatet med maxdos Menopur blev detsamma. 2 folliklar. Denna gång fick vi ändå gå vidare till äggplock eftersom läkaren ville ge oss en sista chans.

Mitt i detta var min mamma väldigt sjuk i slutfasen av livet och sex timmar efter att hon somnat in låg jag på äggplocket.  Ägget befruktades inte. Kliniken sa tack och hej, och läkaren menade att vår största chans att få barn var via äggdonation men stängde inte dörren för att vi faktiskt skulle lyckas på egen hand. Hon rekommenderade även ackupunktur.
    Jag följer er alla på avstånd eftersom vi har tagit en paus i barnskapandet under sommaren och hösten.Jag har gått i ackupunktur under en period.  Jag är dock nyfiken på att höra er funderingar kring hur stress kan påverka det här med AMH, har era läkare sagt något? 
    Jag vet att några i tråden har ett barn sedan tidigare, jag vill gärna komma i kontakt med någon av er och höra hur ni funderar kring äggdonation - eget "genetiskt" barn. 
    Nu har ju IVF Sverige stängt dörren för oss men har någon av er testat flera klinker för IVF? Jag har liksom lite svårt att släppa tanken på att vi ska lyckas den vägen.... 
    Många frågor och tankar - jag vet...  

Kram! 

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH