Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Hej allihopa!
Jag börjar med en liten re-cap eftersom mitt förra inlägg försvann. Jag är 39 år. Vi har nu försökt bli gravida i 2 år ungefär. I november gick jag till en gynekolog som skrev ut Pergotime och tog lite prover och sa att det inte var något som var fel. Nu har det visat sig att han inte mätte AMH utan bara FSH och övriga hormonnivåer.
Trots Pergotime hittade jag ingen ägglossning så jag vände mig till en privat IVF-klink i stället. Där visade det sig att min AMH värden låg väldigt lågt på 0,16. Detta blev ju givetvis en chock och det rör ju upp många känslor som ni alla vet. Läkaren såg dock att jag hade åtta folliklar vid ultraljudet och menade på att det var positivt trots allt. Nu kommer jag börja spruta Fostimon 375 så snart min mens kommer igång. Spruta i sju dagar sedan UL för att se om det händer något. Jag är nervös över att jag inte ska producera tillräckligt med bra ägg och att det hela stupar på det. Jag försöker vara positiv och peppa mig själv, men det känns tufft. Jag är också lite förbannad på den första läkaren som inte mätte AMH, vilken tur att jag kände på mig att något inte stämde och gick vidare, nu kanske det finns en pyttepytteliten möjlighet i varje fall.