• malbert

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA LYCKAS 2011 Solig

Väntar på nytt försök:

Linn73, AMH 0,41: Har gjort två tidigare försök, varav det första fick avbrytas innan ÄP. Ny läkartid i slutet av feb. Poussin, AMH 0,35: Har gjort två tidigare försök; nr 2 blev bara 1 ägg och inget ET, IVF nr 3 påbörjas i mars. Jegs, AMH 0,06: Väntar på första försök... Ankaja AMH 0,52 väntar på första försök (mars) malbert AMH 0,55 Väntar på första försök ..
    Planerat ET/FET:

Ruvar:

Gravida:
    Anemon (38 år) , AMH 0,46: Gravid på 4e ICSI, BF början av okt pp08, AMH 0,3 (?): Gravid på 3e IVF +  gravid på 3e syskonförsök (5e IVF totalt), BF 19 okt
    Övrigt:

Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu.
  • malbert

Hej alla kämpare

Jag har börjat nu med min första IVF behandling.
    Det blev privat 3 pack på St Görans pga att jag inte orkade vänta på Huddinges vårdgaranti, eftersom att vänta kändes som dött lopp att få komma till start innan sommaren ens. Varje månad känns som ett år...

Jag var på första vul idag efter 8 dagar sprutor med Menopur 375 + orgalurtran sedan dag 5. Vi såg 3 äggblåsor på ena sidan och 1 på andra. De var inte tillräckligt stora så jag skall fortsätta med 375 + orgalurtran till på fredag, då har jag nästa vul. Men hon trodde inte att jag skulle få äggplock förens i mitten av nästa vecka.

Jag vet inte om 4 äggblåsor på första försöker är bra eller dåligt med mitt låga AMH på 0,55 - Men jag rätt nöjd och har bestämmt mig att om jag får ut 3 ägg så skall jag vara nöjd, allt annat är plus!

Kram till er alla,
    /Matilda

• malbert

Hej Nina,

Tack för att du delar med dig. Jag har AMH på 0,55 och har precis fyllt 27. Får jag fråga hur gammal du är, kan de haft betydelse?
    För oss så var det ingen snack om att jag inte skulle få köpa 3 pack, vi blev godkända för det direkt, men med föreskrfit om det ej skulle fungera med stimulering elelr ägg, skulle vi bara få 75% tillbaka (tror ja det var) Hon la ingen vikt vid mina 4 äggblåsor var små eller stora, om 4 var bra eller dåligt, bara att jag skall fortsätta med samma dos 375 menopur fram till fredag och då nytt vul. Ev äggplock nästa vecka.. hon sa "antagligen inte måndag" det var de enda.. inget om hur stora de var, eller något mer..

Trisst att ni inte fick fortsätta. Hade du några äggblåsor som hade mognat men inte tillräckligt elelr varför fick du inte genomföra äggplock? Hur skall ni gå vidare? ÄD? Jag har verkligen ställt mig in på att det inte kommer att fungera, och vi har bestämmt oss för att köra dessa 3 försök oc minst de 3 man får av landstinget innan vi ger upp coh provar ÄD eller adoption. Men det känns bra tungt ibland.. ovissheten tycker jag är den mest smärtsamma..

Stor Kram

• malbert

Hej allihoppa!
    Min 4 blåsor hade växt till sig idag på vul, så på tisdag blir det äggplock! Fantastiskt, nervöst och helt underbart!
    jag är sjukt nervös för det mesta, och allt som kan gå fel.  Men man har uj inte så mycket val mer än att vara nogrann med sprutor, tider och försöka slappna av.
    Kram till er alla
    /Matilda

• malbert
    Anemon skrev 2011-03-20 12:03:29 följande:
    Hejsan alla,
    jag har inte orkat vara här på ett tag eftersom solen gick i moln för oss för några veckor sedan.
    Tyvärr avstannade vår graviditet, min kropp förstod inte att något var fel och vi fock framkalla ett medicinskt missfall. Nu har vi förlikat oss med det som skedde och accepterat att vi måste börja om igen.
    Vi är fast övertygade om att på något sätt skall vi lyckas få en familj. Det känns mitt i allt tråkigt ändå på något sätt skönt att veta att vi i alla fall kunde bli gravida.
    Om några veckor hoppas vi få göra ett FET om vår Pingu överlever upptining.
    Uppdaterad lista.....
    Många kramar till er alla!

LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA LYCKAS 2011 Solig

Väntar på nytt försök:

Linn73, AMH 0,41: Har gjort två tidigare försök, varav det första fick avbrytas innan ÄP. Ny läkartid i slutet av feb. Jegs (31 år), FSH 13, AMH 0,06: Väntar på första träff m Karolinska 14 mars Ankaja AMH 0,52 väntar på första försök (mars) malbert AMH 0,55 Väntar på första försök .. castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Väntar på försök 1, ska börja efter denna mens, när den nu kommer... Har haft mellanblödingar. Anemon (38 år) , AMH 0,467, Väntar på FET....efter missfall på 4:e ICSI.  Sprayar:
    Poussin, AMH 0,35: Har gjort två tidigare IVF försök; nr 1 gav 3 ägg, 1 befruktat men minus, nr 2 gav bara 1 ägg och inget ET, nr 3 påbörjad 19/3.
    Planerat ET/FET:

Ruvar:

Gravida: 

Övrigt: 
    Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu.
    LISTAN PÅ ALLA VI SOM SKA LYCKAS 2011 Solig

Väntar på nytt försök:

Linn73, AMH 0,41: Har gjort två tidigare försök, varav det första fick avbrytas innan ÄP. Ny läkartid i slutet av feb. Jegs (31 år), FSH 13, AMH 0,06: Väntar på första träff m Karolinska 14 mars Ankaja AMH 0,52 väntar på första försök (mars) castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Väntar på försök 1, ska börja efter denna mens, när den nu kommer... Har haft mellanblödingar. Anemon (38 år) , AMH 0,467, Väntar på FET....efter missfall på 4:e ICSI.  Sprayar:
    Poussin, AMH 0,35: Har gjort två tidigare IVF försök; nr 1 gav 3 ägg, 1 befruktat men minus, nr 2 gav bara 1 ägg och inget ET, nr 3 påbörjad 19/3.

Planerat ET/FET:
    malbert - slutet av mars, äggplock 29/3

Ruvar:

Gravida: 

Övrigt: 
    Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu.
  • malbert

Tack så mycket Längtar74.

Jag är sjukt nervös. Inte så mycket för att de kommer att göra ont, de kan ja förhoppningsvis leva med, men att det inte skall finns ägg ens i mina ynka 4 blåsor :( Har haft ont och avrit rejät svullen och kass i amgen senaste två dygnen  är livrädd att det kommer att krasha eller inte fungera. Ja du vet säkert. Men vad skall man göra? Jag försöker att vila, ta de lugnt och bara slappa. Är hemma ifrån en fest idag lördag och har också hållt mig helt ifrån träning och ridning. Nu skall jag ge min kropp ok förutsättningar tänkte jag.

/Matilda.

• malbert
    Väntar på nytt försök:

Linn73, AMH 0,41: Har gjort två tidigare försök, varav det första fick avbrytas innan ÄP. Ny läkartid i slutet av feb. Jegs (31 år), FSH 13, AMH 0,06: Väntar på första träff m Karolinska 14 mars Ankaja AMH 0,52 väntar på första försök (mars) malbert AMH 0,55 Väntar på första försök .. castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Väntar på försök 1, ska börja efter denna mens, när den nu kommer... Har haft mellanblödingar. Anemon (38 år) , AMH 0,467, Väntar på FET....efter missfall på 4:e ICSI.  Sprayar:

Planerat ET/FET:
    Malbert - slutet av mars, äggplock 29/3 IVF försök 1
    Ankaja AMH 0,2 Äggplock 28/3  IVF försök 1

Ruvar:

Gravida: 

Övrigt: 

• malbert

Hej Allihoppa,
    Det var en minst sagt overklig dag. Allt gick bra med äggplocket. Jag kände knappt något och har inte alls haft ont efteråt trotts att jag inte tagit några smärtstillande alls.

Däremot, när hon sklle berätta hur många ägg som de fått ut så kom ett chockaden bessked. Jag var redan Gravid! De visste inte vad de skulle säga eller hur detta hade gått till men tydligen är det väldigt tidigt och de kunde inte säga mer än att jag har en hinnsäck i livmodern. Jag skall tillbaka om 1,5 v för att se om det är något levande som finns i. Det är väldigt tidigt och alt verkar för bra för att vara sant.

Därför fanns det heller inga ägg i mina säckar och vi avbröt såklart behandlingen idag. Hur alla sprutor med starka hormoner och allt annat kan ha påverkt min redan pågående graviditet kan man inte säga idag. Ingen har varit med om detta tidigare. Om mensen som jag trodde var lite tidigare än vanligt och lite mer sparsam antageligen var en kraftig nidblödning, går inte heller att förklara.

Nu är de väl bara att hoppas att den lilla knappen får leva och frodas och vi är fortfarande en chock, Kan inte förstå det men jag är tydligen gravid, i vecka 6 och blev gravid på egen hand. Hur sjukt det än känns och låter.
    /Matilda

• malbert

Jegs: Tack! känns helt overkligen.
    Jag har AMH 0,55 - fick det i januari. FSH har ja ingen anning om tyvärr. Jag kommer inte att ta ut något iförskott. Många länga veckor kvar och om det lyckas är det helt enkelt en bonus :)

• malbert

Hej allihoppa!

Nu har jag varit på ultraljud för att se om det var något på riktigt i magen, som upptäcktes under mitt äggplock under förra veckan. Och det var det. Jag ahr en ärta i magen som växt mass ro sedan förra veckan coh som har ett pickande hjärta som syntes tydligt! Jag är i vecka 7 och jag kan fortfarande inte förstå att det är sant. Vi skall gå dit igen om 14 dagar och fortsätta att följa upp.
    Med detta vill jag säga en en gång, GE INTE UPP! Vi kommer att få tillbaka de drygt 50 000 vi sattsade på ett 3 pack som vi knappt hann påbörja innan jag redan var gravid! St Görans är en fantastisk klinik! Rekomenderar dem starkt!

Stor Kram
    Matilda

Väntar på nytt försök:

Linn73, AMH 0,41: Har gjort två tidigare försök, varav det första fick avbrytas innan ÄP. Ny läkartid i slutet av feb. Ankaja AMH 0,52 väntar på första försök (mars) castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Väntar på försök 1, ska börja efter denna mens, när den nu kommer... Har haft mellanblödingar. Anemon (38 år) , AMH 0,467, Väntar på FET....efter missfall på 4:e ICSI.   Albatross74, AMH 0.27, IVF 1: feb 2011, Har inte fått ny tid för IVF 2  Sprayar:

Jegs (31 år), FSH 15, AMH 0,06. Spraystart 6/4

Sprutar:

Poussin, AMH 0,35: Har gjort två tidigare IVF försök; nr 1 gav 3 ägg, 1 befruktat men minus, nr 2 gav bara 1 ägg och inget ET, nr 3 påbörjad 19/3. Sprutstart 4/6 med Puregon 450.  Mimi71 (39 år), AMH 0,16: Första IVF. Sprutstart 8/4 med Fostimon 375

Planerat ET/FET:

Ankaja AMH 0,2 Äggplock 28/3  IVF försök 1

Ruvar:

Gravida:  

Malbert AMH 0,55 - Blev gravid i precis innan/i samband med IVF försök nr 1 det upptäcktes under äggplocket. Mensen som jag trodde var en mens och som var den jag började spruta mig på dag 2 i, var en nidblödning.

Övrigt: 

• malbert

Hej allihoppa
    Hoppas ni har haft en bra påsk. Jag följer er alla lite på avstånd. Jag är inne lite då och då men tänkte ändå uppdatea er på hur det går för mig.
    Idag var vi på IVF Stockholms sista ultraljud. Jag räknas vara i slutet av vecka 9 och den lilla krabaten hade vuxit sig stor och stark sedan sist när den var 4.5 mm stor. Nu var den 2.5 cm - rörde sig mycket och hade en starkt tickande hjärta. Små knölar till armar och ben och ett stort huvud. Allt såg bra ut. Jag började andas igen..

Jag har inte vågat hoppats, knappt vågat tro, men mot alla odds så såg allt bra ut. Så bra som det kan göra i vecka 9. Nu har vi inget kvar att göra på IVF Stockholm och kommer att (hör och häpna!) få tillbaka de 55000 som vi betalade in för ett trepack i början av Mars. De vill inte ha en krona för besväret eftersom vi klarade det sjävla. Då har vi ändå varit på ett 6-7 tal besök, varav 5 ultraljud och ett misslyckat äggplock, då vi fick veta att jag redan var gravid. Så jag vill tacka och verkligen rekomendera alla att söka sig till IVF Stockholm. En otroligt omtänksam klinik med otroligt proffsiga läkare där dessutom alla är kvinnor. Trodde aldrig vi skulle få alla pengar tillbaka.

Nu skall jag fortsätta min gravida resa på Mamamia och vi kommer att göra KUB test nu i Maj, bara för säkerhetsskull. Så har man gjort de man kunnat..Vet ju fortfarande inte hur alla hormoner har påvärkat det lilla embryo som jag hade i magen under tiden jag behandlade mig själv med 5 dubbla doser menopour.

Åtekrommer längre fram med mer uppdateringar.
    /Matilda

• malbert

Hej Albatross! Jag blev gravid naturligt precis innan min IvF bahandling och jag fick fortsätta med progestron till o med 12 fulla veckor/vecka 13+0
    Nu är jag i v20 och allt ser bra ut. Se till att du får mer utskrivet och håll ut trotts att det är meckigt och lite ofräsht. Progestronet ger näring och behåller fostret levande.
    Lycka till! Matilda

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH