• Asta72

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Hej Linn,

Under händer...Jag har också lågt AMH och har precis som du gjort en misslyckad IVF där de också bara fik ut ett ägg som inte gick att befrukta. Vår läkare gav oss välgigt låga odds på att vi skulle lyckas men vi bestämde oss för att ändå göra ett försök till med IVF då det skulle vara vår bästa chans. Att jag skulle bli gravid på "naturlig" väg var ungefär lika stor chans som att vinna på lotto (enlligt läkaren). Jag hade läst en del här på FL om olika metoder för att "öka" chanserna och frågade läkaren om dessa. Hon sa att det inte fanns några vetenskapliga belägg för att det skulle funka och att hon inte trodde på dem men att det ialla fall inte skulle kunna göra saken värre. Så för att öka chansen inför det nya IVF försöket gick jag sex gånger på akupunktur, samtidigt åt jag både rosenrot och Glandin 25 från mens fram till ägglossning, som denna månad inföll fem dagar senare än vad den brukar. Väntade som vanligt på mensen som inte kom, jag skulle ju påbörja en ny IVF omgång, korta metoden denna gång, så jag ville faktist att den skulle komma...det gjorde den inte :)))). Jag hade blivit gravid helt på naturlig väg. Jag är helt övertygad om att akupukturen funkade, det får vara hur ovetenskapligt det vill, jag vet att det var den som fick igång min trötta gamla kropp ;). Vi hade försökt bli gravida i ca 18 månader inna utan att lyckas och jag var då 38 år så och med dom oddsen vi fått så tror jag mer på akupunkturen än chansen att vinna på lotto. Är nu i vecka 20 och allt ser ut att vara ok med både bebis och mej.

• Asta72
    NinaCamilla skrev 2011-02-18 22:38:45 följande:
    Asta72: jag går på akupunktur nu och undrar hurdan din kropp var efter behandlingar? Jag har försenade mens 12 dagar. Annars har jag inte haft några problem med mensen. Jag gjorde grav.test som visade negativt. Blev riktig ledsen eftersom jag hoppas förstås.Annars är mina bröst riktig ömma och stickande känsla i äggstockarna. Pp08: Stort kram och lycka till.
    Jag kände inte så mycket av det rent fysiskt, psykist så mådde jag jätte bra av behandlingarna. Blev väldigt lugn och harmonisk,. min ägglossning var som sagt typ 5 dagar senare än vanligt. Jag är övertygad om att akupunkturen funkade, det finns ju inga "bevis" för att det verkligen är så men jag tror på att det är så. Lycka till och allt gott till er alla. Desperationen som man känner när det inte vill sig går inte att besktiva med ord, så STOR STYRKEKRAM till er alla.
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH