Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Hej alla!
Vill dela med mig av min fantastiska historia.
Jag har en dotter på 5,5 år och för ca 2 år sedan bestämde jag och min sambo oss för att skaffa en till.
Det var lättare sagt än gjort, vi fick 3 missfall på raken i v 10 - 13.
Efter div prover, visade det sig att mitt AMH låg på 0,246 vilket skulle göra det omöjligt för mig att dels bli spontant gravid samt genomgå IVF behandlingar sa div läkare osv då förmodligen inte tillräckligt många ägg skulle kunna odlas.
Vi blev uppsatta på en äggdonationslista och hela vår värld rasade kändes det som.
Jag är 38 år och det kändes verkligen omöjligt.
Trots detta så bestämde vi oss för att prova igen, fick dels progesteron samt trombyl utskrivna för att testa och se om det skulle gå bättre, för trots det låga AMHet så blev vi gravida vid varje försök då jag varje mån hade ägglossning till div läkares förvåning.
Började ta progesteron vid ägglossningen i juni 2010, blev gravid direkt och började då äta trombyl.
Tog progesteron fram till v 17, och fortsatte med trombyl fram tills 4 dagar innan planerat kejsarsnitt i v 39.
Allt gick bra mot alla odds och läkarna/ gynekologerna mfl är mållösa och frågandes till hur det var möjligt.
Vi fick en fantastisk liten kille på 54 cm, 4160 g den 7/2 på SÖS, så det är inte omöjligt!
Lycka till alla ni som kämpar!
Kram