• Bengalen

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Hej!

Hoppar in här med en fråga. Jag har aldrig tagit AMH utan endast FSH som tidigare låg på 18,9. Detta har jag nu lyckats sänka till 3,9 med hjälp av akupunktur och kinesiska örter. Jag skulle nu även vilja kolla mitt AMH-värde och Estradiolvärde (tror jag det hette) då man bör ta alla dessa tre prover och ställa dem i partiet tll varandra.

Min fråga är när i cykeln bör man ta dessa prover? FSH ska man ju ta cykeldag 2 eller 3 men är det samma med AMH?

• Bengalen

Jag kan kolla med min akupunktör om TCM även kan påverka AMH-värdet positivt. Han är väldigt insatt både i österländsk och västerländsk medicin.
    Intressant det där att Pergotime skulle kunna påverka AMH-värdet negativt. Skulle det bero på att man slösar mer på äggstocksreserven när man tar Pergotime?

• Bengalen

Förresten, lycka till med ruvningen. Jag håller mina tummar för ett fint plus om ca 2 veckor!

• Bengalen

Hur länge har du hållit på med TCM Poussin? Själv har jag hållit på i snart 10 månader. Det ska bli spännande att se om ditt resultat blir bättre, det hoppas man ju verkligen.
    Min akupunktör tror inte nödvändigtvis att jag har ett dåligt AMH-värde bara för att jag har haft ett så högt FSH. Han menar att jag har ju inte slösat på min äggreserv i och med mitt höga FSH-värde, men vi får väl se...

• Bengalen

Vad trist Poussin! Märkligt att äggblåsorna har försvunnit. Det är ju inte enbart antalet ägg som ska bli bättre med TCM utan flera andra bitar så än är inte hoppet ute. Nu börjar vi med att hålla tummarna för att det finns ägg i blåsorna.

• Bengalen

Linn73: Hmmm, intressant det där med att chanserna skulle minska med högre hormonbehandling. Vi har efter våra 7 IVF:er gjort en ÄD i Riga. Där vet jag att man inte vill behandla kvinnorna med för hög dos. Man väljer hellre att få fram färre ägg än att höja det follikelstimulerande hormonet.

• Bengalen

Jag känner så väl igen mig i din situation Poussin. Denna fruktansvärda väntan innan man får reda på om det har blivit något eller om hela behandlingen har varit till ingen nytta.
    ag har också vid ett tillfälle bara fått ut ett ägg som blev befruktat och delade sig fint, så hoppet lever för dig.
    Jag håller mina tummar att ni får ett positivt besked om ett par timmar.

Kramar

• Bengalen

Shit vad tråkigt Poussin! Jag är så ledsen att läsa att det slutade så. Jag har själv varit i samma situation ett flertal gånger och jag får nog säga att det är värre att inte gå till ET än att sen få ett minus, man blir så snuvad liksom.
    Tänker på dig! Hjärta
    Kramar

• Bengalen

Vad tråkigt Linn! Jag hoppas trots blödning att det är falskt alarm. Så länge du inte blöder som en riktig mens finns det hopp men jag förstår att du har börjat tvivla. Rynkar på näsan

Varma kramar! Hjärta

• Bengalen

Jag väntar med spänning på att få reda på mitt AMH-värde. Jag var och tog blodprov för snart 3 veckor sedan och det kunde tydligen ta upp till en månad innan de analyserade dessa prover. Suck!

• Bengalen
    Fossa skrev 2011-02-18 09:38:52 följande:
    Usch vad jobbigt pp08. Hoppas att det inte är någon fara. Min senaste graviditet blödde jag i stort sätt dagligen fram till vecka 13 men det gick bra ändå. Håller tummarna för dig!

Angående protokoll kan det vara idé att testa crash IVF. Jag fick själv tvillingarna efter crash IVF. Det är korta metoden med en äl-spruta dag 21 och sprutor från dag 1-2 i följande cykel. Jag hade 6 antrala folliklar när vi utreddes btw.
    Vet du vilka kliniker som gör crash IVF i Sverige?
  • Bengalen

Jag brukar följa er tråd men vill råda er till att inte haka upp er för mycket på det här med AMH. Det viktiga är vad som kommer ut vid IVF, dvs hellre ETT bra ägg än 20 dåliga. Visst chanserna är mindre om man får ut färre antal ägg men den finns där fortfarande. På CFC i Köpenhamn har de inte ens frågat efter vare sig AMH eller FSH inför mina behandlingar. De har sett i mina tidigare journaler att jag är svårtstimulerad och anpassat stimuleringarna efter det med en låg dos FSH istället för att vräka på med högsta dos, vilket har visat sig ge samma antal folliklar fast med sämre kvalité.

Igår presenterade CFC följande på sin hemsida. Kanske kan ge er lite mer hopp. Glad
    www.copenhagenfertilitycenter.com/nyheder/news-214.htm

• Bengalen
    HRE skrev 2013-11-20 17:05:52 följande:
    Man kan ha 2 ägglossningar i samma cykel men man kan väl ändå inte ha mens och ÄL samtidigt!
    Visst kan man det HRE! Det har ju jag lyckats med ett par gånger nu. Vilket till och med har bevisats under scanningen på CFC på vad jag trodde var cd 2.

Om jag ska blanda mig i Zwillinges äggblåsa på 18 mm så tror jag tyvärr inte att chansen är så stor att det skulle kunna lyckas för slemhinnan har nått sitt bäst före datum vid detta laget. Skulle ägget bli befruktat så kommer det ha svårt för att fästa.
  • Bengalen

Blomman02: Jag har sprutat långt mycket längre än vad du har gjort hitintills och ändå fått ut fina ägg. Mina äggplock brukade landa kring cykeldag 23.
    För mig har det blivit väldigt lååååånga stiumleringar just när jag har tagit Menopur. Läkarna var förbluffade men med lite övertalning fick jag fortsätta de flesta försöken. Framför allt när de såg att det minsann kom igång bara man gav det lite tid och då brukade mina äggblåsor krympa/försvinna ett par gånger på vägen dessutom. 

Titta gärna i min presentation, tex på Japanen nr 9 och Japanen nr 12 som båda slutade med plus men som sen tyvärr avstannade efter ett par dagar men det har nog mer med åldern att göra än att jag stimulerades för länge.

• Bengalen
    villsågärna38 skrev 2014-05-13 19:37:34 följande:

Long time no see!! smile1.gif Läste att du var gravid!! Stort grattis! Kram
    Detsamma till dig! Glad Superkul att ni lyckades helt på egen hand, fantastiskt! {#emotions_dlg.flower}
  • Bengalen
    villsågärna38 skrev 2014-05-13 20:11:25 följande:

Tack! Ja det är helt galet!! Med ett 42-årigt ägg och tidigare halvkassa spermier smile5.gif kram
    Brukar smygläsa lite i gravidtråden och såg nu att du precis har gjort RUL. Stort grattis! En flicka till. Solig
    Stor kram Hjärta
  • Bengalen
    LinneaSvea skrev 2015-11-09 17:35:46 följande:
    Bengalen! Jag är jätteintresserad av din menopur. Tyvärr verkar jag inte kunna inboxa dig, kan du inboxa mig??
    Jag har inboxat dig.
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH