Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Hej!
Hoppar in på denna tråd, då jag oxå är en låg AMH'are. Mitt värde var 0.41. Vi har gjort ett IVF försök i december men det blidde inte plus på stickan. Min behandling var 450ie menopur, det gav 4 äggblåsor, och vid skörden 7st ägg!! Samtliga var befruktade dag 1, men till delning hade 2st gått på dag 2. Vi fick ett 10poängs (CVL's poängbedömning) embryo insatt, och det blev ett till frysen! Vi börjar nu närma oss vår FET, som ska bli i slutet på januari om den lilla rackaren överlever upptiningen.
Vi gjorde vår utredning på Sofiahemmet, men valde att göra IVF'en på CVL. Enligt läkaren vi träffade på CVL gav han oss max 15% chans att lyckas med en IVF på grund av min ålder (38år) och det låga AMH värdet. Han till och med tog upp äggdonation.. Efter behandlingen som gjorts och resultatet av det är vår chans uppe i 22,5% nu..visst inga höjdar siffror men en förbättring.
Vi har en son som är 3 år, han kom till på naturlig väg, efter 5års "försökande". Så nånstans finns det ju några guldägg gömda trots kassa värden. Även jag har haft regelbunden mens, om än med korta cykler ca 23dagar och pinkat på stickan under lååång tid och fått glad gubbe (i dubbel bemärkelse ) men inte blivit gravid mer än 1gång i hela mitt liv och då med världens underbaraste lilla kille.
Lycka till alla kämpare!!!
Massa lycka till kramar!