Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Hejsan! Vill bara tipsa er om denna tråd www.familjeliv.se/Forum-7-34/m49959551.html
Lycka till allihop!
Hejsan! Vill bara tipsa er om denna tråd www.familjeliv.se/Forum-7-34/m49959551.html
Lycka till allihop!
Jodå, hon har fått barn. Det var flera i tråden som blev/hade blivit gravida.
albatross: Jag hade fyra blåsor mitt sista försök, två omogna ägg och två mogna som blev tvillingar. Jag har även gått vidare med färre blåsor än så och det har alltid blivit ET. Lycka till!
Usch vad jobbigt pp08. Hoppas att det inte är någon fara. Min senaste graviditet blödde jag i stort sätt dagligen fram till vecka 13 men det gick bra ändå. Håller tummarna för dig!
Angående protokoll kan det vara idé att testa crash IVF. Jag fick själv tvillingarna efter crash IVF. Det är korta metoden med en äl-spruta dag 21 och sprutor från dag 1-2 i följande cykel. Jag hade 6 antrala folliklar när vi utreddes btw.
Dina siffror är så bra Kalimero. Det måste vara så fruktansvärt frustrerande att det inte vill sig ändå och att du alltid får höra att det beror på äggen. Vill bara ge dig en stor kram.
Du vet ju vilka alternativ som står till buds så jag tänker inte trycka upp något i ansiktet på dig. Vi hade planerat DI i Danmark om vi inte hade lyckats med våra sista försök.
Crash IVF har i en dansk studie visat se kunna ge bra resultat. www.copenhagenfertilitycenter.com/uk/behandlingen/crash-ivf/crash-ivf-sceintific-report.htm Jag tror att det helt enkelt inte är lönsamt för klinikerna att ta fram behandlingsformer som passar svårstimulerade. IVF-metoden är från början framtagen för kvinnor med PCO och de får ju ofta mer ägg än "normalt".
DHEA är ju lite känsligt att tala om eftersom det är dopingklassat. Jag visade en studie för dr C på S:t Göran och hennes inställning var att det inte var en godkänd behandling i Sverige och att det var förenat med risker och bla bla bla. Jag hade själv väldigt långtgående planer på att ta DHEA på eget bevåg.
Vad bra pp08! Till mig sa de att blodet antagligen kom från livmoderhalsen och att blödningen berodde på att blodkärlen växte till. De sa att det kunde komma ut blod från livmoderhalsen trots att tappen var stängd.
albatross: www.copenhagenfertilitycenter.com/uk/behandlingen/crash-ivf.htm
pp08: Usch, vad jobbigt Hoppas att värdena ser bra ut ändå.
Supergrattis nymåne!
Mycket intressant att DHEA kan höja AMH-värdet! Efter det jag har läst trodde jag att det var konstant och relaterat till antalet äggceller i äggstockarna. Det är jätteviktiga nyheter för alla med lågt AMH.