Mimi71 skrev 2011-04-19 19:50:02 följande:
Poussin, Ankaja och Linn: Tack för snälla ord, ni ska veta att det värmer att få höra lite tips, stöd och empati från er som gått igenom det här.
VUL 2 igår visade på samma enstaka blåsa så IVF:n avbröts. Jag fick med mig en Otrivelle ägglossningsspruta hem som jag tog i går med uppmaning från läkaren att prova på egen hand inom två dygn. Så så fick det bli.
Den 11 maj är det återbesök, jag fick inte i dagsläget något besked om St. Göran vill prova igen utan får se då. Om de nekar oss då går vi nog vidare till en annan klinik. Så som min man sa om notan på 20 000 kronor: "världens dyraste ägglossning"....
På det ämnet undrar jag vad det är som kostar 20 000 kronor; ett läkarbesök med receptskrivning och två VUL....det är klart att det inte är välgörenhet men det är en väldigt hög timpenning....
Hur har det blivit för er andra som fått avbryta, fick ni flera försök efter det? Nu menar jag på privata kliniker eftersom det är det som är aktuellt för oss.
Poussin: Jag håller tummarna för dig och att det går vägen med ÄP!
Hej Mimi,
Vi var också på St.Göran och fick avbryta också IVF pga. få blåsor. Läkaren nekade andra försök hos dem och slussade vidare till ÄD och de kunde hjälpa i mån av lediga tid hos dem. Vi undrade också på dessa 20 000 men eftersom när man sitter där och är ett behov av hjälp, anlitar man dem utan att tänka vad man får för pengarna. Så här efterhand borde vi ha sökt vidare till en annan klinik som hade lite mer "känsla" för oss. Hoppas att ni kan försöka igen men mitt råd är att gå till en annan klinik och hämta second opinion.
Kram till alla som kämpar