Ankaja skrev 2011-03-26 22:18:23 följande:
Hej alla!
Nu har jag genomgått hela behandlingen och har mått skit rent ut sagt. Inte så himla många biverkningar förrutom att jag har varit helt sjukt deprimerad. Det har varit en kamp att komma upp ur sängen på morgonen och jag har inte klarat av att vara ensam vid något tillfälle. Jag går nu och pratar med en kurator på KS och hoppas att det ska hjälpa lite. Mitt nya AMH-värde (0,2) i kombination med den första läkaren vi träffade på KS knäckte mig helt. Jag har i alla fall blivit lovad att inte behöva träffa den läkaren igen.
Fast nu ser det liiiiite ljusare ut, vi var på VUL i fredags och de hittade 6 äggblåsor, yes!! Jag trodde att de kanske skulle hitta en eller två om vi hade tur, så vi är jättenöjda med resultatet så här långt. Jag har sprejat med Supricur och sedan injicerat Menopur 450 mg. På måndag är det äggplock för vår del, är lite nervös. Ni som gjort det tidigare, gör det ont?
Ta hand om er!
Väntar på nytt försök:
Linn73, AMH 0,41: Har gjort två tidigare försök, varav det första fick avbrytas innan ÄP. Ny läkartid i slutet av feb. Jegs (31 år), FSH 13, AMH 0,06: Väntar på första träff m Karolinska 14 mars Ankaja AMH 0,52 väntar på första försök (mars) malbert AMH 0,55 Väntar på första försök .. castor (36 år i april), amh 0,1 fsh 13, lh 5,2. Väntar på försök 1, ska börja efter denna mens, när den nu kommer... Har haft mellanblödingar. Anemon (38 år) , AMH 0,467, Väntar på FET....efter missfall på 4:e ICSI. Sprayar:
Poussin, AMH 0,35: Har gjort två tidigare IVF försök; nr 1 gav 3 ägg, 1 befruktat men minus, nr 2 gav bara 1 ägg och inget ET, nr 3 påbörjad 19/3.
Planerat ET/FET:
Malbert - slutet av mars, äggplock 29/2
Ankaja AMH 0,2 Äggplock 28/2 IVF försök 1
Ruvar:
Gravida:
Övrigt:
Linköping68, AMH 0,69. 1 st IVF utan plus. Hemmaförsök just nu. pp08, plus på IVF5 men missfall v.6; avvaktar lite just nu.
Ankara: Jag gjorde mitt första ivf jan/feb på KS, Amh värde 0.27, de plockade 4 ägg. ÄP är olika för alla och kan också skilja från gång till gång. Jag har bara gjort ett ÄP men jag måste säga att det gick jättebra, man får bedövning och lugnande, det hjälper jättebra. Lycka till.
Ang AMH värde, det är ju relativt nyligen man började ta detta prov. Samtigt är det inte helt klart vad detta prov visar, tycker att det trist att läkarna börjar haka upp sig på dessa värden och utifrån det bestämmer om någon ska få behandling eller ej. Jag pratade med en läkare som sa att lågt AMH värde mer indikerar på att äggreserven är låg men det är ju faktiskt inget som säger att det inte är lönt att försöka bli gravid.
Tycker att det är väldigt fyrkantigt att bara titta på olika värden. Jag önskar läkarna kunde titta mer på helheten, det är ju många olika faktorer som spelar in. Alla fungerar vi olika, man kan inte bara se sig blind på ett värde och bedömma efter det.
Skulle gärna vilja lägga till mig på listan "väntan på nytt försök" men jag vet inte hur man gör.
AMH 0.27
IVF 1: feb 2011
Har inte fått ny tid för IVF 2