• El66

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Jag har en fråga om AMH tjejer! Hur fick ni reda på AMH värdet? Var det rutin på kliniken där ni går eller hur kom det sig att läkaren testade AMH-värdet på Er?

Där jag går är det inte rutin och läkaren vill inte testa då hon menar att jag svarar bra på medicinen och får många befruktade ägg. Men jag blir ju ändå inte gravid och vill gärna veta om det beror på låg AMH-värde Obestämd

• El66
    Linn73 skrev 2010-11-14 22:04:58 följande:
    Hej EI66! De testade på mig innan jag började med Gonal F för att veta vilken dos jag skulle ta. Läkaren såg också på ett VUL att jag hade färre folliklar än vad som är normalt och AMH-värdet bekräftade just det.

Om du svarar bra på behandligen och får många befruktade ägg har du sannolikt inget lågt AMH - eftersom resultatet ofta är det motsatta - dvs få ägg. Jag fick tex endast ett fullmoget ägg vid första försöket.

Linn73: Tack så mycket för ditt svar! Då kanske jag inte ska vara så orolig över AMH-värdet.

Jag kör mitt sista IVF nu och hoppas det blir "något" annars får jag leva med att det inte blir fler barn...

• El66
    Fossa skrev 2010-11-16 14:00:08 följande:
    Hejsan! Vill bara tipsa er  om denna tråd www.familjeliv.se/Forum-7-34/m49959551.html

Lycka till allihop!
    Tack för tipset! Blev lite nyfiken, hur gick det för TS? Som jag förstod blev hon gravid, gick allt väl? Hoppas det!
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH