22 månader mellan barnen,2 spjälsängar eller?
Nästan sådär har vi också gjort
Vår lilleman kommer att vara 23 månader när han blir storebror i januari. Vi ställde för ett tag sedan en vanlig stor säng i hans rum som han har blivit van vid, men först nu förra veckan har han fått flytta ur sin spjälsäng och in i den stora. Vi köpte då ett sådant där löv på IKEA som vi monterade över sängen för att skapa den där trygga lite mindre miljön och sedan köpte vi en STOR kudde och ett STORT täcke till honom med ett lakansset som han fick välja själv
Det vi har märkt är att om han inte sover middag så är han så trött när vi nattar honom att nattningen går precis lika bra som den har gjort när han sovit i sin spjälsäng Och när vi nattat honom så går jag in efter 5 minuter och berömmer honom hur duktig han är som ligger kvar så fint i sin stora säng med sin stora kudde och stora mysiga täcket och så klappar jag honom lite över huvudet och ger honom en gonattpuss till
Han har alla 3 nätter som vi hittils har gjort såhär legat kvar och sovit hela långa natten *stolt*
(annat är det på morgonen nu dock förut kunde han ligga och sova rätt länge...8 eller 8:30 och sedan kunde han ligga i sin säng och prata med sina nappar i 30 minuter till. haha, men nu vaknar han tidigare och smyger ut och i morse vaknade jag klockan 07 av att han stod parkerad sittandes på sin leksaksbil bredvid mig och tryckte på blinkern som klickade högljutt
)