EGON M K L skrev 2010-12-15 03:52:28 följande:
Som sagt, satanismen är inte helt fel Allt efter hur man tolkar den och läser på.
"Satanismen (den egoistiska) har 11 budord och de lyder
Visa aldrig åsikt eller ge råd om du inte är ombed.
dela inte med dig av dina problem, såvida di inte är säker på att de vill höra dem.
när du befinner dig i någon annans lya, visa personen respekt, eller var inte där alls.
om en gäst i din lya irriterar dig, behandla honom grymt och utan nåd.
gör inga sexuella närmanden, om du inte har fått klara parnings signaler.
ta inte det som inte tillhör dig, såvida det inte är en börda för personen, och han bönar och ber om undsättning.
Erkänn kraften hos magin om du har använt den framgångs rikt för att uppfylla dina önskningar. Om du förnekar kraften hos magin, efter du kallat den med framgång, kommer du att förlora allt du erhållit.
klaga aldrig över nått som du inte behöver underlåta dig till.
skada inte små barn.
mörda inte icke-mänskliga djur. Såvida de inte attackerar, eller om du behöver dem för mat.
vid gående i öppet territorium, stör ingen. Om någon stör dig, be honom att sluta. Gör han inte det, krossa honom."
Låter intressant men jag håller inte med om den där med *om en gäst i din lya irriterar dig, behandla honom grymt och utan nåd* delen eftersom jag visar alltid nåd till den personen som verkligen ber om det och jag tror alla människor förtjänar en andra chans.