• myran82

Hur länge använde ni andningslarm till era barn?

Vi använder respisense till sonen som är 7 månader och nu har det börjat varna för dåligt batteri.

Sambon tycker att det är onödigt nu, men jag mår illa av bara tanken på att låta honom sova utan.

Hur länge använde ni larm till era små?

• Svar på tråden Hur länge använde ni andningslarm till era barn?
  • myran82
    Kina79 skrev 2010-11-04 20:26:58 följande:
    har inte använt till någon av mina tre döttrar. Yngsta är 6 månader nu.
    Okej.

Vi använder det för Daniel hade problem när han var yngre.
  • myran82
    majlinsa skrev 2010-11-04 20:54:51 följande:
    Andningslarm är nått jag personligen tycker är ett påfund att lura av gravida pengar.. Men man kan ha andningslarm av ett medicinskt syfte med en läkare som skrivit ut alt rekomenderat och därav gett riktlinjer till hur länga man bör använda det..

Ts: ingen kan säga vad du ska göra för du vet din situation bäst
    Jag är inte så intresserad om varför folk skaffar/inte skaffar larm utan min fråga var hur länge de som har använt larm till sina barn gjorde det.
  • myran82

Tack för era svar. Vi har ett respise (eller hur tusan det stavas) som man fäster i blöjan. Vi har pratat om nu att ta bort det, dröjer kanske inte många veckor innan han ev plockar bort det själv.

• myran82
    anyXX skrev 2010-11-07 20:44:04 följande:
    Vi har babysense till vår son som är 7,5 månad. ett problem är att plattorna inte täcker exakt hela spjälsängen så det fellarmar ibland. men jag vill ändå ha kvar det så länge som möjligt... till runt året iaf :) batteri kan väl itne vara så dyrt att köpa nytt?
    Ganska dyrt är det, 500-600 kr.

Det är helt okej att lägga ner de pengarna tycker jag, men sambon tycker det är onödigt. Dröjer kanske inte länge tills han tar av sig det själv heller, eller vet vet jag ju inte om han kommer göra men han är lite klåfingrig redan nu
  • myran82
    golla28 skrev 2010-11-13 21:45:01 följande:
    Vi har respisense till vår son som är 5 månader. Vi fick byta batteri efter några månader men det kostade bara 99 kr. Jag vill gärna att han har larmet så länge det går (upp till 1 år). Utan vårt andningslarm hade jag inte kunnat sova en minut och har varit jättebra att ha.
    Finns det olika varianter på det larmet & batteriet? 99 kr är ju inget alls,
Svar på tråden Hur länge använde ni andningslarm till era barn?