• Finmamma

Mös 2 dagar innan äl och på äldagen, vad blir det?

Är gravid i v 11 nu och har börjat fundera lite på könet...har en pojke sedan innan och det hade varit roligt med en liten tjej :) en kille är PRECIS lika välkommen :)

Med pojken mös vi på äl dagen

denna gången blev det 2 dagar innan och på äl dagen

Har hört så mkt att om man myser på äldagen blir det med störst sannolikhet en pojke (och det stämde ju i mitt fall)

Hur va det för er? vad tror ni?

• Svar på tråden Mös 2 dagar innan äl och på äldagen, vad blir det?
  • Mercurialis
    stikkem skrev 2012-07-20 08:17:47 följande:
    Vad betyder mös?
    Makka Pakka skrev 2010-11-07 07:58:49 följande:
    Mös = hade sex
    äl = ägglossning

Drömmer
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • c89
    Scarlet skrev 2010-11-02 14:02:38 följande:
    Det finns en skrona om att man far en pojke om man har sex pa agglossningsdagen och en tjej om man har det fore, men det ar inte sant. Statestik fran IVF- kliniker bevisar detta, Vid inseminationer insemineras kvinnan alltid pa agglossningsdagen, och lika manga flickor som pojkar fods anda (51% pojkar och 49% flickor som i naturliga fall). Om skronan hade varit sann hade ju betydligt fler pojkar fotts!

Sa svaret pa din fraga blir: 51% av alla barn som fids ar pojkar och 49% ar flickor. Alltsa har du 51% chans att fa en pojke och 49% chans att fa en flicka!
    Fast detta stämmer ju ändå inte riktigt eftersom att det inte är samma sak som vanligt sex.

Det hela kommer ju från det att man säger att pojkspermier är snabbare medan flickspermier är mer uthålliga. Om spermierna får en stor hjälp på traven fram till ägget så spelar ju inte hastigheten de kan simma i så stor roll, så det har ju inte riktigt med teorin att göra. Sedan om det är sant eller inte att pojkspermier är snabbare vet jag inte.  
  • c89

Kan tillägga att vi hade sex varje dag i en vecka och två gånger på ÄL-dagen när jag blev gravid senast och vi väntar en pojke. 

Min sambo röker dock inte, är smal och ganska hälsosam osv, dricker nästan aldrig alkohol osv, något som också sägs kunna påverka i att man har fler pojkspermier.
    En festprisse till partner som badar bubbelpool på festen och kedjeröker efter en dag på nöjesfält skulle alltså troligen kunna ge en liten dotter, i synnerhet om man har sex två dagar innan ägglossning, om man får tro skrönorna Flört

• stikkem
    Mercurialis skrev 2012-07-25 20:43:59 följande:
    Alltsa FL:ska for att ha sex/samlag/knulla etc. Borde forstatt det.
  • MissAdelaide

Fick en kille efter att vi haft sex på äl dagen
    Fick en tjej efter att vi haft sex tre dagar innan äl

Så för oss stämmer "skrönan"

• Flisen1944

Jag hade sex på äl dagen fick en kille

Hade sex 3 dagar innan äl fick en kille

Hade sex 4 dagar innan äl och fick en till underbar liten kille, tror mer på att mannen har olika mycke x eller y.

• mammelie1891

Hade sex 3-4 dagar innan äl med alla mina barn... och ja, ni ser ju nedan vad det blev..

Flicka 0210 Flicka 0404 FLicka 0707
  • Lilly Jk

Är i v 10 och hade sex 6-8 dagar innan ÄL.

Sambon röker och jag gjorde det också lite grann fram till plusset,
    vi båda dricker kaffe men inte alkohol så ofta.

Blir spännande att se vad det blir då eftersom jag har "på känn"
    att det blir en pojke men oddsen säger emot.

I ts fall är det svårare att räkna.
    Pojkfröna från ÄL-dagen kanske kom om flickorna från 2 dagar innan.
    Ingen aning :)

• babydreams

Jag och min man hade sex på äl-dagen båda gångerna, och båda våra barn är pojkar :)

Denna gång hade vi sex 2-3 dagar innan äl.. får se i augusti vad det kan vara. Magkänslan säger iaf tjej

Svar på tråden Mös 2 dagar innan äl och på äldagen, vad blir det?