• norgesessan

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Yes, kan inte föreställa mig att det är nån fara...Då måste det ju vara en fara varje gång man bromsar in lite kraftigt...

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Stödbenet på vår cosmic glider ur direkt när man lyfter den utan att hålla i det...

• norgesessan

Vad bra familjen L!
    Den stolen kostar oftast mellan 1800 och 2000 (Är ofta på  erbjudande) Men 1695 var ett bra pris!

• norgesessan

Polisen som får in det skrattar nog bara av det...Var före och skriv ut det du skrev och majla polisen....(Samt majl från företaget)

• norgesessan

Vilka inlägg syftar dom på förresten?

Hade det varit sant hade nog den affären med kläder som konkade anmält helvillt....Dom reggade sig ju här och försvara sig i varje tråd som kom upp om dom...

• norgesessan

Lästa ni om den tragiska lastbil-bilkrocken igår (eller när det var). Förädlrarna dog, och deras 1åring överlävde utan livshotande skador..
    Tänk om han hade varit amerikansk, dansk eller från länder där dom inte sitter skyddade alls....Då hade han antagligen suttit framåtvänd...

Hämskt att sånt kan hända på en väg som invånarna har klagat så länge på, så himla onödigt

• norgesessan

Igår åkte vi våra 60 mil igen, det enda Emil klagade på mot slutet var ont i rumpan. Aldrig nämnde han nåt om benen.
    Jag tog en byxblöja och la den under klädselen. Ryms inte mer en just en byxblöja, men det blev skönt sa han. Jonathan har en under klädselen på sin multitech med.

• norgesessan

Oj, vad billigt...Körde förbi där igår...Har aldrig tittat in där.

• norgesessan

Greksmurferna, hon syftade nog på internbältet. Man kan inte höja till max så länge internbältet sitter där.
    Min 5 åring sitter i en sån, han närmar sig 110.

Two way är dock större eftersom den inte har ett nackstöd som är i vägen. Barnet växer ur multitechen snabbare än two wayen.

Har båda själv.

• norgesessan

När vi var i norge förra sommaren testade jag multitechen och two wayen i mina föräldrars bil, för att kolla vilken vi skulle ta med när jag och ena sonen skulle komma själv ett par månader senare. (Åkte buss dit).
    Multitechen tog mindre plats än two wayen. När dom tog lika mycket plats var ryggen på two wayen ungefär 90 grader..

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!